Хочеться висловити впевненість у тому, що процеси інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в ЗНЗ набудуть значного поширення і стануть успішними за умови зміни ставлення суспільства до цих дітей. Що таке інклюзія? Інклюзивна школа - заклад освіти, який забезпечує інклюзивну модель освіти як систему освітніх послуг, зокрема: адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище, методи та форми навчання; використовує існуючі в громаді ресурси; залучає батьків; співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей; створює позитивний клімат в шкільному середовищі.
Ключові принципи інклюзивної освіти Цінність дитини не залежить від її здібностей та досягнень. Кожна дитина здатна відчувати і думати. Кожна дитина має право на спілкування і на те, щоб бути почутим. Усі діти мають потребу один в одному. Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємин. Усі діти потребують підтримки і дружби ровесників. Для всіх дітей досягнення прогресу швидше може бути в тому, що вони можуть робити, ніж у тому, що не можуть. Різноманітність посилює всі сторони життя
Результати опитування дітей щодо психологічного клімату в інклюзивних класах № Питання «Особлива» дитина в 4 класі (23 уч.) «Особлива» дитина в 5-А класі (18 уч.) «Особлива» дитина в 6-А класі (16 уч.) 1. З ким би ти хотів(ла) сидіти за партою? 2 2 1 2. Кого з учнів свого класу ти запросив(ла) би до себе на день народження? 1 2 1 3. До кого з учнів свого класу ти звернешся за допомогою, якщо не зможеш розв’язати якусь задачу 0 1 0
здобувають досвід у спілкуванні з дітьми з особливими потребами, виховання доброти та милосердя, формування гуманізму; підвищують самоповагу; вчаться цінувати і поважати людей із фізичними вадами, бачити людину, а не її фізичні вади; усвідомлюють потребу саморозвитку, самовиховання, самовдосконалення. Позитивний вплив упровадження інклюзивного навчання для здорових дітей:
налагодження співпраці й застосування командного підходу до вирішення проблем, визначення шляхів подолання труднощів; забезпечення можливості для професійного розвитку; усвідомлення важливості розроблення індивідуального навчального плану для дітей із різними потребами; збагачення власної палітри методів і прийомів викладання, навчальних стратегій. Очікувані результати від запровадження інклюзивної освіти для педагогічних працівників:
надає можливості для співпраці й активнішого залучення до життя шкільної громади; забезпечує можливість вибору в їхньої прагненні забезпечити якісну освіту своїй дитині; допомагає краще усвідомити розмаїття шкільної та загальної громади; заохочує до спілкування з іншими батьками для отримання підтримки й інформації; допомагає сформувати чітку мету й створювати реальне майбутнє для своєї дитини. Інклюзивна освіта для батьків :