Інноваційні виховні технології у роботі вчителя. КЗ «Веселівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Веселівської селищної ради»Підготувалакласний керівник 11 класу. Пуделко Майя Олександрівна
Номер слайду 2
Що означає слово «технологія?»Поняття «технологія» ( з грецької tehne – майстерність, мистецтво і logos – вчення) в педагогіку прийшло ще в 20-ті роки ХХ століття. Вже тоді воно трактувалося по різному: В одному разі – як сукупність прийомів і засобів, спрямованих на чітку організацію навчально-виховних занять. В іншому – як уміння використовувати обладнання, наочні посібники
Номер слайду 3
Що таке «технологія виховання» ?Науковий термін «технологія виховання» вперше ввів в педагогічну науку А. С. Макаренко. Я. А. Каменський бачив технології як досконалий метод виховання
Номер слайду 4
Виховні технологіїВиховні технології – це строго обґрунтована система педагогічних засобів, форм і методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного питання Виховні технології спрямовані на досягнення виховної мети та удосконалення педагогічної діяльності. Вибір виховної технології починається з усвідомлення мети та основних завдань виховної роботи класного керівника, спрямовані на: Формування в учнів національної свідомості, патріотизму, активної громадської позиціїФормування політичної та правової культури, виховання поваги до державної мови та державних символів. Забезпечення духовно-морального розвитку учнів. Впровадження в суспільну свідомість переваг здорового способу життя, формування активної та фізично здорової особистостіФормування екологічної культури, виховання відповідальності за збереження і примноження природних багатств. Формування в учнів естетичної культури, організації дозвілля, пошук його нових форм. Задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні, розвиток здатності до самостійного життєвого вибору
Номер слайду 5
У зв’язку з політичними, економічними й соціокультурними змінами, що відбуваються в нашому суспільстві у всіх сферах його життя, значно змінилися зміст та форми культурно-дозвіллєвої діяльності людини, які мають велику силу смислового та емоційного впливу на особистість. У нових умовах життя виникає потреба розвитку творчого (продуктивного) мислення учня, формування його комунікативних умінь та практичної підготовки до активної життєдіяльності у постійно мінливому середовищі. Розвиток соціально-педагогічної роботи в Україні за останнє десятиріччя характеризується переосмисленням традиційних підходів до роботи з дітьми та підлітками, значними змінами та новаціями в цій сфері.
Номер слайду 6
Поряд із традиційними методами виховання почали широко використовувати інноваційні, які активізують енергію учнів та направляють її в потрібне русло. Під інноваціями у вихованні розуміють процес створення,поширення нових засобів для розв'язання тих педагогічних проблем, які досі вирішувалися по-іншому, а також пошук оригінальних розв'язань педагогічних проблем: оригінальні виховні ідеї, нові виховні технології, форми і методи виховання.Інноваційні технології виховання. Поряд з поняттям інновації у вихованні вживається термін «інноваційні виховні технології», спрямовані на розвиток духовних здібностей учнів
Номер слайду 7
Мета інноваційного виховання спрямована не на засвоєння учнями прийнятих у суспільстві цінностей, норм, відношень та зразків поведінки, а перш за все на розвиток особистості учня, зацікавленості кожної дитини у виявленні свого життєвого досвіду, прояву своєї індивідуальності, створення для дітей і дорослих ситуацій вибору та успіху.
Номер слайду 8
Інформаційно-компютерні технологіїІнноваційні виховні технологіїРозвивальне виховання. Технологія інтерактивна акція. Технологія індивідуального вихованняІгрові технологіїТехнологія виховання успішної особистостіПроектна технологія. Класифікація інноваційних технологій виховання
Номер слайду 9
Форми і методи здійснення інноваційних виховних технологій. Бесіди, години спілкування. Диспути. Тематичні ранки. Зустрічі з ветеранами. Спілкування з вчителем та одноліткамиІКТ, презентаціїІгрові технологіїРольові ігриІгри-подорожіВправи-практикуми. Дидактичні ігри
Номер слайду 10
Форми і методи здійснення інноваційних виховних технологій. Розповсюдження спеціальної літератури. Тематичні виховні заходи. Тематичні тижніПросвітницькі заходи. Технологія інтерактивна акція. Розвивальне виховання. Театралізовані вистави. Спортивні олімпіадиІнтелектуально-пізнавальні ігри. Турніри Майстер-класи. Вікторини. Презентації
Номер слайду 11
Форми і методи здійснення інноваційних виховних технологійІндивідуальні бесіди. Доручення. Творчі завдання. ЗвітиІндивідуальна робота. Технологія індивідуального виховання. Проектна технологія. Написання рефератів. Проведення дослідів
Номер слайду 12
Інформаційно-ком'пютерні технологіїРедактори. Комп'ютерні ігри. Мультимедійні презентаціїЕнциклопедіїПрограми- тести. Відео Ігрові програми. Педагогічні програмові засоби. Кліпи. Використання інформаційно-комунікативних технологій у виховному процесі стало однією з найпоширеніших технологій
Номер слайду 13
Використання ІКТ – не самоціль, не данина моді. Це потреба часу. Завдання даної виховної технології: Використання ІКТ у виховній роботі дозволяє формувати і розвивати в учнів такі компетентності: Саморозвиток та самоосвітуІнформаційну та комунікативну культуру. При залучені ППЗ – творчу діяльність Інформаційно-комунікативна технологія
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Варто зазначити, що визначені технології не застосовуються окремо у виховному процесі, а існують у взаємодії, що підвищує організацію життєдіяльності учнівського колективу, пропаганду моральних цінностей, пошук та виконання корисних справ, збагачення знаннями про рідний край, національну культуру. Головне – це діяльність, спрямована на розвиток творчих здібностей дітей, виховання патріотичних та інтернаціональних почуттів, формування вмінь і навичок толерантного спілкування, стимулювання пізнавального інтересу до мови, історії, літератури, культури.
Номер слайду 18
Побажання: Не втрачайте здатності зацікавити учнів і передбачити результати своєї взаємодії з ними. Не втрачайте креативності, здатності до творчостіПостійно вдосконалюйте свою педагогічну майстерність. Вмійте бачити й відчувати кожного учня, давати можливість дитині показати свої результати. Не приховуйте своїх здібностей і можливостей. Дайте можливість розкритися здібностям вашим вихованцям