Історія села Кочерги Путивльського району Сумської області на тему "Мій рідний край" Мальовниче село Кочерги розташоване на території Сумської області – крайньої північно-східної частини України, в 20 км від м. Путивль – історичної колиски Київської Русі.
Під час Смоленської війни між Річчю Посполитої і Московською державою ( 1632 – 1634 р.р.) Михайло Ессенко потрапив у полон до росіян . У свою чергу , польська сторона запідозрила його у сприянні підпалу Новгород – Сіверського замку московськими ратними людьми . З огляду на це король Владислав ІV позбавив Михайла Ессенка усіх його володінь . Кочерги були передані магнату Олександу Пісочинському . Король Владислав ІV
Кочерезьці брали участь у першій світовій війні, революційних подіях 1917 – 1920 років . А у 1920 році вони повстали проти політики «воєнного комунізму» , яку здійснювала радянська влада . Командиром місцевого партизанського загону став Петро Царенко , начальником штабу – Михайло Сиромолотний .
На придушення селянського руху у Глухівському , Путивльському та інших повітах влада кинула сьому стрілецьку дивізію . За участь в антирадянському повстанні з кочережців була стягнута контрибуція : 17 коней , кілька голів іншої худоби , фураж , продовольство , одяг , а також 12408 карбованців грошима .
У 1926 році в Кочергах налічувалось 227 дворів і 1147 жителів . Кочерезькій сільраді були підпорядковані також «деревня» Мацкове , хутір Кубарове , та ряд менших хуторів . Під час колективізації на території Кочерезької сільради створили три колгоспи . У Кочергах виникла сільгоспартіль «Паризька комуна» , у Мацковому – «Червоний путіловець» , замість кубаровської комуни організовано колгосп імені Шевченка .
Бондарні вироби спочатку видовбували із суцільного дерева . Однак , така технологія , очевидно стримувала розвиток промислу , оскільки потрібні були дуже товсті заготовки , а товстих дерев не вистачало . У зв’язку з цим кочережці ще у ХІХ столітті перейшли на виготовлення більшості видів продукції із клепок – спеціально виструганих дошок . Клепки виготовляли з різних порід лісу – дуба , сосни , липи, осики , вільхи .
Дуб вважався найкращим матеріалом . Дубові бочки використовували для зберігання спирту , вина, пива та інших рідин і напоїв . У соснових бочках зберігали смолу , дьоготь , цукор – рафінад. Липа й осика йшли на виготовлення посудин для цукру – піску та інших сипучих речовин. З вільхи робили дерев’яний посуд.
У повоєнні роки кочережці відродили своє село . Подальший розвиток колгоспної економіки супроводжувався реорганізаціями . Так , у 1950 році колгоспи «Паризька комуна» та імені Шевченка були об’єднані в один колгосп імені Ворошилова . У 1957 році його перейменовано в колгосп імені Шевченка . Однак у зв’язку з входженням Кочерг до складу Путивльського району у 1959 році , господарству присвоїли ім’я Фрунзе ( оскільки у Путивльському району один з колгоспів уже носив ім’я Шевченка ) . 1963 року кочерезький колгосп приєднали до волокитинського колгоспу імені Куйбишева . У 1983 році господарство було відновлено під назвою «Рассвет» . Колишня автобусна зупинка
До 1960 року школа була семирічною , а з 1961 року по 1990 рік – восьмирічною , а з 1990 року – дев’ятирічною . З 1988 року по 1991 рік при школі працював дитячий садок “Дзвіночок”. З 60-х років школа відносилась до Путивльського району і керував нею до 80-х років Постолатій О.Я. Незмінним помічником йому була дружина – вчитель біології та хімії Постолатій О.Ф. Постолатій О.Я. Постолатій О.Ф.
Збудована вона у класичному стилі . Над притвором храму здіймається невисока чотиригранна дзвіниця , увінчана невеликою круглою башнею . Над центральним компартиментом - великий круглий купол з ціліндричною главкою над ним . З південного і західного боків храму прибудовані портали – фронтони , підтримувані чотирма колонами ..
Кочерезька церква уціліла в роки гонінь на релігію . Якось її хотіли зруйнувати , навіть послали колгоспників, давши їм відповідне завдання . Та як у нас водиться , всяка робота починається з «перекуру» . Коли колгоспники палили , мимо них проходив директор школи : - Що це ви зібрались робити , хлопці ? - Церкву розбирати . - А , може , хай стоїть ?