5 листопада о 18:00Вебінар: Онлайн-сервіси для дистанційної роботи: Google Meet, Skype, Zoom

Презентація " Лабораторна робота №1« Визначення теплового балансу при змішування води різної температури»

Про матеріал

Матеріал даної презентації дає можливість формувати в учнів експерементальні навички при вивченні теплового балансу за умови змішування води різної температури.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація до уроку Тема уроку : Лабораторна робота №12 « Визначення теплового балансу при змішування води різної температури» Матеріал презентації підготувала: Вчитель вищої категорії Кліщинського НВК Коваленко В.М.

Номер слайду 2

ДОБРОГО РАНКУ! ВДАЛОГО ВАМ ДНЯ !

Номер слайду 3

Якщо ви готові до роботи на уроці і гадаєте, що усі запитання вам будуть зрозумілі, то обирайте смайлик щастя. Якщо ви переживаєте, що ви недостатньо готові до уроку і турбуєтеся, що не всі питання вам будуть зрозумілі, то обирайте смайлик печалі. Якщо ви турбуєтеся про те, що ви зовсім не готові і більшість питань вам будуть незрозумілі, то обирайте смайлик, що плаче.

Номер слайду 4

Давайте пограймо? Хто перший відповість

Номер слайду 5

Температуру повітря визначають за допомогою: терезів; динамометра; термометра; лінійки.

Номер слайду 6

Термометра

Номер слайду 7

Доповніть речення Чим вищою є температура газу, тим --------середня швидкість хаотичного руху його молекул

Номер слайду 8

Чим вищою є температура газу, тим більша середня швидкість хаотичного руху його молекул

Номер слайду 9

Доповніть речення Процес зміни внутрішньої енергії тіла без виконання над ним роботи називається ----------------

Номер слайду 10

Процес зміни внутрішньої енергії тіла без виконання над ним роботи називається теплопередачею

Номер слайду 11

Дайте визначення Теплопровідність – це ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Номер слайду 12

Теплопровідність – це процес передачі тепла від одних частин тіла до інших його частин або від одних тіл до інших

Номер слайду 13

Із наведених понять викресліть зайве Механічна робота; Внутрішня енергія; Теплообмін; Кількість теплоти

Номер слайду 14

Теплообмін

Номер слайду 15

Одиницею температури є: Градус Цельсія; джоуль; метр; кілограм.

Номер слайду 16

Градус Цельсія

Номер слайду 17

Що таке кількість теплоти?

Номер слайду 18

Це фізична величина, значення якої дорівнює енергії, яку тіло одержує або віддає в процесі теплообміну.

Номер слайду 19

Назвіть одиниці кількості теплоти?

Номер слайду 20

[Q] = [Дж]

Номер слайду 21

Що можна казати про температуру тіл, які перебувають у стані теплової рівноваги?

Номер слайду 22

t1 = t2

Номер слайду 23

Як і чому змінюється внутрішня енергія чаю, який остигає в чашці?

Номер слайду 24

Зменшується. Чай віддає тепло завдяки теплообміну

Номер слайду 25

Із наведених понять викресліть зайве теплопровідність; кількість теплоти; конвекція; випромінювання

Номер слайду 26

кількість теплоти

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Урок на тему Лабораторна робота «Вивчення теплового балансу при змішуванні води різної температури»

Номер слайду 29

Мета роботи Порівняти кількості теплоти, які віддала гаряча вода та прийняла холодна вода Пояснити результат

Номер слайду 30

Обладнання Мензурка Термометр Склянка з холодною водою Калориметр Посудина з гарячою водою

Номер слайду 31

Калориметр Два циліндри, розділені повітряним проміжком; внутрішній циліндр знаходиться на підставці

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Правила техніки безпеки. Обережно! Гаряча вода! Скло! Будьте обережні при роботі з гарячою водою. Не розливайте воду – можливі опіки. Будьте обережні при роботі з скляним посудом (термометр, склянка, мензурка). Памятайте, скло – крихкий матеріал, легко тріскається при ударах і різкій зміні температури. Знімайте покази, не виймаючи термометр із рідини! На столі не повинно бути ніяких зайвих предметів.

Номер слайду 35

Рівняння теплового балансу Кількість теплоти, яку віддає при теплообміні гаряче тіло, дорівнює по модулю кількості теплоти, одержаній холодним тілом. Qотр=׀Qвід׀

Номер слайду 36

Хід роботи: За допомогою мензурки визначте масу налитої в неї холодної води Маса холодної води m1 = ____г = _____кг Перелийте в калориметр холодну воду та виміряйте її температуру. t1 = ______ єС. Обережно налийте в мензурку гарячу воду, визначте її масу та температуру . m2 = ______ г = ______ кг t2 = _ єС. Перелийте в калориметр гарячу воду , обережно перемішайте та визначте температуру суміші: t1 = ___ єС.

Номер слайду 37

7. Обчисліть кількість теплоти Q2, яку віддала гаряча вода за формулою: Q2 = с m2 (t2 - t) Q2 = __________________________________________________________________________ Дж. 8. Обчисліть кількість теплоти Q1, яку одержала холодна вода за формулою: Q1 = с m1 (t - t1) Q1 = __________________________________________________________________________ Дж. Порівняйте отримані кількості теплоти

Номер слайду 38

КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ: Яким способом теплота передається від гарячої води до холодної? ____________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________ Що називають рівнянням теплового балансу? ___________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Чому між двома посудинами калориметра має бути повітряний прошарок?___________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 39

Хай тобі пощастить !

Номер слайду 40

Домашнє завдання 1. § 22. 2. Підготуватися до самостійної роботи № 20 «Кількість теплоти. Питома теплоємність».

Номер слайду 41

Урок сподобався і тема зрозуміла: Урок сподобався, але не все ще зрозуміло: Урок не сподобався і тема не зрозуміла:

Номер слайду 42

Номер слайду 43

1. Виберіть правильне твердження. Маси льоду й води, що утворилася з нього, рівні. Чи на однакове число градусів вони нагріються, якщо їм передати рівну кількість теплоти? Завдання для самостійної роботи Початковий рівень А На однакове. Б Лід нагріється на більше число градусів. В Вода нагріється на більше число градусів.

Номер слайду 44

2. Виберіть правильне твердження. Двом брускам (мідному й сталевому) однакової маси передано одну й ту саму кількість теплоти. А Температура сталевого бруска буде вищою. Б Обидва бруски нагріються до однакової температури. В Температура мідного бруска буде вищою.

Номер слайду 45

Середній рівень 1. Яка маса залізної деталі, якщо на її нагрівання від 20 °C до 200 °C пішло 20,7 кДж теплоти?

Номер слайду 46

2. На скільки градусів охолонув окріп у питному баці ємністю 27 л, якщо він віддав навколишньому середовищу 1500 кДж теплоти?

Номер слайду 47

Достатній рівень 1. а) На що витрачається більше енергії: на нагрівання води чи алюмінієвої каструлі, якщо їхні маси однакові?

Номер слайду 48

б) В алюмінієвий калориметр масою 140 г налили 250 г води при температурі 15 °C. Після того як брусок зі свинцю масою 100 г, нагрітий до 100 °C, помістили в калориметр із водою, там установилася температура 16 °C. Скласти рівняння теплового балансу й визначити питому теплоємність свинцю.

Номер слайду 49

2. а) Чому вода в морі нагрівається сонячними променями повільніше, ніж суша?

Номер слайду 50

б) Сталеву деталь масою 300 г нагріли до високої температури, а потім занурили для загартування в 3 кг машинного масла, що має температуру 10 °C. Визначити початкову температуру деталі, якщо температура при постійній тепловій рівновазі була 30 °C.

Номер слайду 51

Високий рівень 1. а) З однієї й тієї ж висоти на асфальт упали сталева й алюмінієва кулі однакової маси. Яка із цих куль при ударі сильніше нагрівся? б) Сталевий ударник пневматичного молота масою 1,2 кг під час роботи протягом 1,5 хв нагрівся на 20 °C. Думаючи, що на нагрівання ударника пішло 40 % всієї енергії молота, визначте виконану роботу й потужність, що розвивається при цьому.

ppt
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 9. Тепловий баланс
Додано
13 липня 2018
Переглядів
2086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку