Використання інноваційних технологій навчання на уроках української мови та літератури як один із шляхів формування комунікативної компетентності учнів
Номер слайду 2
МАЙСТЕР-КЛАС ВЧИТЕЛЯ СОБИЦЬКОГО НВКСТАРОВОЙТ О. І.
Номер слайду 3
Лепбук ( lapbook) – дослівно з англійської “наколінна книга”. Це невелика саморобна інтерактивна папка, яку дитина може зручно розкласти у себе на колінах і переглянути її зміст. Лепбук – це книжка –розкладачка з кишеньками, дверцятами, віконцями, вкладками і рухливими деталями, в яку вміщено матеріали на певну тему.
Номер слайду 4
Історія виникнення. Вперше використала лепбуки або міні-книги американка Теммі Дабі у 80-х рр. ХХ ст. для легкого запам*ятовування інформації дітьми. Лепбуки стали фінальним етапом при вивченні певної теми. Дитина, вивчивши тему, оформлювала отримані знання у вигляді інтерактивної папки, куди поміщала все, про що дізналася.
Номер слайду 5
Мета використання. Розвиток допитливості, пізнавальної мотивації та навчальної активності; уяви, творчої ініціативи; спостережливості, навичок критичного мислення, аналіз проблемної ситуації;Можливість самостійного вибору теми, видів роботи, учасників;Побудова навчальної діяльності на основі взаємодії вчителя та учня, орієнтованої на можливості та інтереси кожної дитини;Розвиваються креативні, дослідницькі здібності учнів;Швидке засвоювання матеріалу;Створення умов для залучення батьків до спільної пізнавальної діяльності. Отже, лепбуки допомагають швидко і ефективно засвоїти нову інформацію і закріпити вивчене в пізнавально-ігровий формі. Цей вид роботи можна застосовувати як форму індивідуальної ,так і групової роботи. Учням цей вид роботи дуже подобається і вони змагаються, у кого вийдуть оригінальніші кишеньки і їхній інформаційний зміст.
Номер слайду 6
Різновиди тематичних папок. За призначенням Навчальні;Ігрові;Вітальні, святкові;Автобіографічні ( звіт про важливу подію в житті учня)За формою. Стандартна книжка з двома розворотами;Папка з 3- 5 розворотами;Книжка – “гармошка”;Фігурна папка.
Номер слайду 7
РОБОТИ УЧНІВ
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Що потрібно,щоб зробити лепбук:– картонна папка-основа;– звичайний та кольоровий папір;– ножиці;– клей-олівець;– степлер;– скотч;– декоративні елементи (за необхідності).
Номер слайду 10
Крок 1. Постановка проблеми. На першому етапі обираємо тему, яка повинна бути цікавою учню і доступною, відповідати вікові;тема може бути будь-якою ( знайома, над якою працюєте певний час; зовсім новою, яку можна дослідити готуючи проект);Залежно від віку дітей подумайте, наскільки глибоко ви збираєтеся занурюватися в тему. Від цього і буде залежати кількість розгорток й деталей вашого лепбука.
Номер слайду 11
Крок 2. Створення ескізу. Ви маєте чітко уявляти, що і в якому місці буде розташовано – малюнки, кишеньки, вкладки, книжечки і інші деталі. Малюємо усе це від руки на звичайному листку паперу. Розмір лепбука. Стандарт – папка А4 в складеному вигляді або А3 у розгорнутому. Такі формати вважаються найзручнішими, однак це не є догмою.
Номер слайду 12
Крок 3. Продумуємо наповнення лепбука. Добираємо до кожної підтеми той тип мінікниги, який якнайкраще підходить для викладу інформації. Визначаємо форму і місце всіх вкладених матеріалів: кишеньок, міні-книжечок, віконечок і т.д. (Безліч шаблонів можна знайти в Інтернеті, хоча можна створити і свої)
Номер слайду 13
Переваги використання лепбука для вчителів:сприяє організації матеріалу по темі, що вивчається в рамках тематичного планування;сприяє оформленню результатів спільної проектної діяльності і може бути формою представлення підсумкового проекту;сприяє організації індивідуальної та самостійної роботи з дітьми;це прекрасний спосіб подати всю наявну інформацію в компактній формі.
Номер слайду 14
До роботи…
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Учитель повинен бути артистом, художником, гаряче закоханим у свою справу... Антон Чехов