Про кого йдеться? у 4 роки навчилася читати у 6 років чудово вишиває у 9 років пише перший вірш «Надія» у 13 років її твори друкуються у часописі «Зоря» у 19 років пише підручник з історії «Стародавня історія східних народів»
Номер слайду 4
Де народилась Леся Українка?Новоград- Волинську Житомирська область. Перейменований на Звягель Чи навчалася Леся в школі?НіСправжнє ім’я?Лариса Петрівна Косач. Що любила робити?Читати, вишивати, подорожувати, вивчати різні мови, займалася самоосвітою…Найосвіченіша жінка Европи!!!
Номер слайду 5
Зверни увагу на лілії. Підбери епітети, щоб описати ці квіти.
Квіти та рослини, про які у своїх творах писала Леся Українка
Номер слайду 8
Який зв’язок між лілеєю та ельфом??
Номер слайду 9
Ельфи – магічні істоти, що зовні нагадують людей. Широко поширені в кельтській і германо-скандинавській міфології. В англійському фольклорі їх ототожнюють з феями. Кожен ельф — природжений чаклун. Вважається, що це високі й граціозні створіння. Мають світлу шкіру, зелені або блакитні очі, золотисті локони і загострені вуха. Не схильні до старіння. Їм приписують глибокі магічні знання, а також здатність передбачати майбутнє і ставати невидимими. Лілія — це символ дівочих чар, чистоти та цноти. В українських легендах лілію породила Мати-сира земля з богинею води Даною. Лілія —найулюбленіша квітка русалок. Кореневище цієї рослини було оберегом мандрівників до чужих земель. Його клали в ладанку і носили біля серця як амулет. Також лілія вважалась оберегом від захворювань. Висушені корені підвішували біля хворих. З водяними ліліями обходили пасовища, щоб уберегти худобу. За німецькою легендою: в кожній лілії є ельф, який разом з нею народжується і вмирає.
Номер слайду 10
Знайди зайве. З-поміж запропонованих дійових осіб твору обери тих, які належать до твору «Лелія»: Павлусь, Марина, Лелія, Троянда, Мар’яна, тато, мама, Івасик, Тарасик, Катруся, пан, панночка. Дійових осіб художнього твору ще називають персонажами.
Номер слайду 11
Павлусь- ….. Лелія-….. Головні герої та їх характеристика
Номер слайду 12
Поміркуй Прочитай діалог Павлуся та Лелії. Знайди в цьому уривку фантастичне.−То нічого, — сказала Лелія і знову усміхнулась, потім торкнула Павлуся своєю квіткою, і раптом Павлусь відчув, як він сам зробився квіткою, тільки не лелією, а рожевим маком. Пригадай інші приклади фантастичного у творі.
Номер слайду 13
Відшукай монолог панночки в саду. Як ти вважаєш, чому їй насправді нудно? Які в неї розваги? Чи могла б вона урізноманітнити своє життя в селі? Чому панночка зневажає білі лілеї?
Номер слайду 14
Знайди у тексті казки епізоди, де описуються умови, у яких виготовляються штучні квіти, які сподобалися Павлусеві. Чи так само хлопчик захоплювався красою тих квітів, коли побачив, як вони народжуються? А ти колись задумувався, як з’являються на світ речі, якими ти користуєшся або яких прагнеш?
Номер слайду 15
Перенесись у садочок Мар’яни. Опиши його, спираючись на текст. Як дівчинка ставиться до білої лілеї? Чому в неї інше ставлення до квітки, ніж у панночки? А як лілея з її саду говорить про Мар’яну? Чи буває дівчинці сумно? Чому? Що її розважає в такі хвилини?
Номер слайду 16
Як живеться білій лілеї в маленькому садочку Мар’яни? Чи щаслива квітка? Поміркуй, що є важливим для комфортного життя? Чи були щасливими лілії у розкішному панському саду? Коли ти почуваєшся щасливим/щасливою?Чому вчить казка?Домашнє завдання Дати письмово відповіді на запитання