Проектна діяльність розвиває:
Міжособистісні навички:
Слухати один одного;
Висловлювати ідеї та думки, вміти сприймати чужі ідеї та думки;
Ставити запитання;
Знаходити аргументи на користь власної позиції;
Розв'язувати конфлікти;
Турбуватися про інших.
Теми проектів. Сім’я – основа суспільства (за п’єсою Олексія Коломійця „Дикий Ангел”) – українська література;„Катерина” Т. Г. Шевченка – особливості жанру, життєва основа твору – українська література;Олена Журлива – репресована письменниця нашого краю – українська література (ЛРК);Молодь пам’ятає (тренінг); Види складнопідрядних речень – українська мова;
Теми проектів. Людина великої душі, полум’яного серця і розуму (до 90-річчя В. О. Сухомлинського);Літературна освіта в українській школі: якою їй сьогодні бути?Дві системи життєвих цінностей у казці Антуана де Сент-Екзюпері „Маленький принц” – зарубіжна література;Ти і закон. Ти і твої права – правове виховання.
Проектна діяльність розвиває: Міжособистісні навички: Слухати один одного; Висловлювати ідеї та думки, вміти сприймати чужі ідеї та думки;Ставити запитання;Знаходити аргументи на користь власної позиції;Розв’язувати конфлікти;Турбуватися про інших. Навички мислення: Розуміти складні факти;Розвивати ідеї;Аналізувати, відбирати, використовувати інформацію;Приймати рішення в складних або не передбачуваних ситуаціях.
Ефективність проектної діяльностіКомандні навички: Здатність працювати в команді;Виконувати певні ролі в команді – керівник, виконавець, статист;Планувати і розподіляти завдання;Співвідносити командну працю та індивідуальну. Розв’язання проблеми: Уміти виділяти проблему;Визначати ступінь складності проблеми;Планувати шляхи розв’язання проблеми;Залучати до розв’язання проблеми різні соціальні групи, представників органів влади тощо;Аналізувати хід розв’язання проблеми;Змінювати неефективні завдання та засоби в процесі розв’язання проблеми.
В ході проекту формуються:Ініціативні: Розвивати ініціативу;Активно працювати у вказаній структурі;Самостійно усувати перешкоди, що виникають в процесі розв’яння проблеми;Ініціювати зустрічі, пропозиції. Творчі: Розвивати таланти і нахили;Формувати впевненість в собі та членів команди;Приймати неординарні рішення;Пропонувати різні шляхи розв’язання проблеми. Демократичні: Поважати права один одного;Враховувати інтереси один одного;Дискутувати; Відстоювати власні позиції;Знаходити компроміс;Брати відповідальність за власні дії.ppt_x
Висновок Справжній вчитель, на думку А. Дістервега, навчає знаходити істину, тоді як поганий її підносить. Тому проектна технологія дає можливість педагогові, застосувавши розмаїття інтерактивних вправ, змінити роль авторитарного транслятора інформації на координатора навчально-виховного процесу.