Презентація "Методика роботи із завданнями інтегрованого змісту на уроках географії"

Про матеріал
Презентація "Методика роботи із завданнями інтегрованого змісту різних форм та видів складності на уроках географії" розкриває актуальність інтегрованого навчання в сучасній школі, знайомить з видами та формами інтегрованих завдань з геграфії та особливостями їх розв'язання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методика роботи із завданнями інтегрованого змісту різних форм та видів складності на уроках географіїУчитель географіїРоменської СЗОШ I-III ст.№1ім. П. І. Калнишевського. Джур Людмила Миколаївна

Номер слайду 2

PISA. Нові виклики української школи.«У 2020-2021 н.р. році навчання географії має враховувати дві знакові події: оприлюднення в грудні 2019 року Національного звіту за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018, що містить рекомендації з подальшого розвитку освіти в Україні в коротко- та довгостроковій перспективах, а також прийняття Державного стандарту базової середньої освіти, що враховуватиме інформацію, отриману за результатами дослідження PISA. При формуванні завдань для оцінювання рекомендуємо використати досвід міжнародного дослідження PISA як «законодавицю» в створенні компетентнісно-орієнтованих завдань.»МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАВЧАННЯГЕОГРАФІЇ У 2020-2021 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІАктуальність інтегрованого навчання

Номер слайду 3

Актуальність інтегрованого навчання Приклади завдань PISA (природничі дисципліни)ВІТРЯНІ ЕЛЕКТРОСТАНЦІЇБагато людей уважають, що вітер має замінити нафту й вугілля як джерело для виробництва електроенергії. На малюнку зображені вітряки – споруди з лопатями, які обертаються завдяки вітру. Ці обертання зумовлюють вироблення електроенергії генераторами вітряків. Завдання 1. Наведені нижче графіки показують середню швидкість вітру впродовж року в чотирьох різних місцях. Який із графіків указує на місце, що найбільш придатне для встановлення вітряної електростанції?

Номер слайду 4

Завдання 2. ВІТРЯНІ ЕЛЕКТРОСТАНЦІЇ . Чим сильніший вітер, тим швидше обертаються лопаті вітряків, і тим більше виробляється електроенергії. Проте в реальних умовах немає прямого зв’язку між швидкістю вітру й обсягами виробленої електроенергії. Нижче наведено чотири умови, за яких відбувається вироблення електроенергії на робочій вітряній електростанції. Лопаті вітряків починають обертатися, коли швидкість вітру досягає V1 . • Вироблення електроенергії досягає максимального обсягу (W), коли швидкість вітру становить v2 . З міркувань безпеки не допускають обертання лопатей швидше, ніж вони обертаються за швидкості вітру 2 . • Лопаті припиняють обертання, коли швидкість вітру становить v3 . Який із наведених нижче графіків найкраще відображає співвідношення швидкості вітру й обсягу отриманої електроенергії за виконання зазначених вище умов? Актуальність інтегрованого навчання

Номер слайду 5

Завдання 3. Чим більша висота над рівнем моря, тим повільніше обертаються лопаті за тієї самої швидкості вітру. Яка з наведених нижче причин найкраще пояснює, чому лопаті вітряків обертаються повільніше в більш високих місцевостях за тієї самої швидкості вітру? A Зі збільшенням висоти повітря стає менш щільним. B Зі збільшенням висоти температура повітря стає нижчою. C Зі збільшенням висоти сила тяжіння зменшується. D Зі збільшенням висоти частіше дощить.

Номер слайду 6

Українська мова та літератураІноземні мовиІсторія. Біологія. Фізика. Математика. Економіка Хімія Географія. Зарубіжна література«Географія бере природу яко цілість» С. Л. Рудницький.Інформатика. Технології

Номер слайду 7

Актуальність інтегрованого навчання. Яка роль інтегрованих завдань в процесі вивчення географії?Сприяння формуванню основних компетентностей учнів;створення цілісної картини навколишнього світу;формування критичного мислення;активізація творчого потенціалу дітей; практичне використання набутих знань, наближення процесу навчання до реального життя

Номер слайду 8

Використання завдань інтегрованого змісту. Основні вимоги до інтегрованих завдань: Врахування при складанні завдань вікових та психологічних особливостей учнів. Чіткість і зрозумілість формулювання завдання. Пригадування учнями опорного матеріалу (самостійно , під керівництвом вчителя, за допомогою схем тощо). Конкретизація знань – перенесення знань на нові об‘єкти вивчення конкретної теми (здійснюється за допомогою бесід, роботи із зіставленням дидактичних матеріалів, інтерактивних вправ тощо).

Номер слайду 9

Використання завдань інтегрованого змісту. Завдання інтегрованого змісту можна використовувати на різних етапах уроку, а саме:на етапі мотивації навчальної діяльності учнів;на етапі актуалізації та корекції опорних знань; повторення й аналізу основних фактів, подій, явищ;на етапі творчого перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації;на етапі узагальнення та систематизації навчальних досягнень учнів.

Номер слайду 10

внутріпредметні – інтеграція понять, знань, вмінь всередині окремих навчальних предметів;міжпредметні-синтез фактів, понять, принципів з двох і більше предметів;транспредметні – синтез компонентів основного, шкільного і позашкільного змісту навчання. Види та форми інтегрованих завдань. Види інтегрованих завдань

Номер слайду 11

Види та форми інтегрованих завдань. Приклади внутріпредметної інтеграції11 клас. Практична робота 4. Встановлення за тематичними картами материків та України зв'язку між тектонічними структурами, рельєфом, мінеральними ресурсами і густотою населення, розташуванням видобувних, матеріало-, паливомістких виробництв. Завдання. На основі зіставлення тектонічної карти та карти густоти населення світу зробіть висновок про вплив внутрішніх геологічних процесів на розміщення населення.

Номер слайду 12

Види та форми інтегрованих завдань Приклади міжпредметної інтеграції 11 клас Дослідження 1. Причини заселення схилів вулканів.2. Історія розвитку картографії від зображень на глиняних табличках до віртуальних карт. 3. Особливості написання українською мовою назв країн і населених пунктів на картах.

Номер слайду 13

Види та форми інтегрованих завдань. Приклади транспредметної інтеграції11 клас. Дослідження 1. Уплив старіння населення на місце країни в міжнародному поділі праці. 2. Екологічні та соціальні проблеми густозаселених регіонів світу. 3. Проектування розміщення об’єктів соціальної інфраструктури на топографічній карті своєї місцевості.

Номер слайду 14

ЗадачіФорми інтегрованих завдань. Види та форми інтегрованих завдань. Проблемні завдання. Дослідження. Гурткова робота, екскурсії. Участь у районних конкурсах туристсько- краєзнавчого напрямку Праичне і яскраве навчальне середовище – географічний кабінет. Практичні роботи. Проекти. Дослідження. Тести

Номер слайду 15

Види та форми інтегрованих завдань. ЗадачіВизначення масштабу;Визначення падіння та похилу річки, витрат води, річного стоку. Визначення ресурсозабезпеченості.

Номер слайду 16

Види та форми інтегрованих завдань. Тестові завдання. Як на особливості волосяного покриву тварини вплинули природні умови ареалу її поширення?1 довгий, м’який і теплий у лами2 довгий, з густим теплим підшерстям у вівцебика3 короткий і м’який в одногорбого верблюда4 гладенький, спрямований від живота до спини, у лінивця. А захист від хижаків. Б захист від сильних морозів. В захист від пронизливих гірських вітрів. Г пристосування для стікання дощової води. Д пристосування до денної спеки та нічної прохолоди

Номер слайду 17

Види та форми інтегрованих завдань. Тестові завдання. Проаналізуйте особливості географічного положення та рельєфу умовного острова. Установіть для кожної місцевості, позначеної цифрою на карті, оптимальний вид економічної діяльності. А облаштування курортної зони на березі океану Б розведення овець і корів на природних пасовищах. В спорудження сонячних електростанцій у засушливих районах. Г вирощування вибагливих до вологи тропічних культур у районах упливу пасатів. Д створення природного парку для охорони екосистеми шельфу атола

Номер слайду 18

Види та форми інтегрованих завдань. Тестові завдання2030 р. заплановано вдвічі збільшити кількість опріснювальних станцій у Перській затоці. Укажіть аргументи, якими скористаються екологи, прогнозуючи порушення рівноваги в екосистемі затоки.1 знизиться рівень води вздовж узбережжя затоки2 підвищиться солоність води в затоці3 припиниться накопичування кам’яної солі на дні затоки4 активізуються процеси руйнування берегів хвилями5 зміниться кількість планктону у водах затоки6 зникатимуть окремі види підводних мешканців затоки7 поширяться типові для прісних водойм водорості

Номер слайду 19

Види та форми інтегрованих завдань. Практичні роботи6 кл. Практична робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.6 кл. Практична робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз.7 кл. Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами.

Номер слайду 20

Види та форми інтегрованих завдань. Практичні роботи9 клас. Практична робота № 3. Визначення основних зернових і технічних культур, що їх вирощують у помірному, субтропічному й тропічному кліматичних поясах, та обґрунтування встановлених відмінностей

Номер слайду 21

Види та форми інтегрованих завдань. Групування завдань за рівнями знань Завдання І-ІІ рівнів спрямовані на закріплення та відпрацювання навчального матеріалу. Завдання ІІІ-IV рівнів – на освоєння нового знання.

Номер слайду 22

Проблемні завданняІснують різні види проблемних завдань. Для їх створення є загальні правила: запропоновані завдання мають базуватися на тих знаннях і вміннях, якими володіє учень, відповідати його інтелектуальним можливостям. Проблемними завданнями можуть бути: навчальні задачі, завдання-аномалії, завдання-парадокси, запитання, творчі,практичні завдання

Номер слайду 23

Проблемні завдання. Етапи розв’язання проблемного завдання:1. Усвідомлення проблеми, виділення протиріч2. Формулювання гіпотези3. Доведення гіпотези4. Загальний висновок

Номер слайду 24

Проблемні завдання. Задача- аномалія7 клас . «Восьминіг» пустелі. Для того , щоб вижити в умовах пустелі всі організми мають пристосуватись. Рослини пустель мають дрібні листочки, або колючки замість листя, щоб економити вологу. В пустелі Наміб в Африці росте унікальне дерево-вельвічія, що має на короткому стовбурі 2 велетенських листки, які ростуть протягом всього життя дерева. Чому в умовах посушливого пустельного клімату вельвічія має таке велике листя?

Номер слайду 25

Проблемні завдання. Задача- парадокс. Подорожуючи вологими екваторіальними лісами Африки , мандрівники з Європи відпочивали вночі, накрившись 3-ма ковдрами, та тремтіли від холоду, хоча температура повітря не знижувалась нижче 23°С. Як можна пояснити цей феномен?

Номер слайду 26

Проблемні завдання. Проблемне питання КОМАРІ – ВОНИ І НА ЕКВАТОРІ КОМАРІНа багатьох атолах Тихого океану немає водойм з прісною водою. Проте на цих островах мешкають комарі, личинки яких можуть жити тільки у прісній воді. Увага, запитання: як же тут вони появились?

Номер слайду 27

Проблемні завдання. Проблемні питання. Передвами фотографія участниківанглійської експедиціїР. Скотта. Ви бачите наодягу учасниковцікаву деталь –английську булавку. Можнасказати, що булавка – це і символ непохитностімужніх підкорювачів Південного полюсу, і предмет,який в суворих умовах. Антарктиди, використвувався для певних цілей. За яких обставин та з якою метою полярники використовували цю річ?

Номер слайду 28

Проблеми використання завдань інтегрованого змісту. Неузгодженість програм шкільних предметів. Перенасиченість інформацією програм та шкільних підручників. Недостатньо часу на виконання завдань Пошук та підготовка завдань потребує значних зусиль

Номер слайду 29

Підсумки:Інтеграція навчальних предметів ─ це вимога часу;Сучасний учень повинен вміти розв‘язати інтегровані завдання ;Вміння працювати з такими завданнями є результат постійної роботи на уроках;Кожен вчитель має володіти методикою використання інтегрованих завдань та постійно застосовувати їх на уроках та в позакласній роботі. Творчість учителя породжує творчість учня.

Номер слайду 30

Дякую за увагу!

pptx
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
1263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку