ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Третя технологічна революція, яка відбувається у світі, і реалізація Україною стратегії сталого розвитку ставлять нові виклики перед суспільством і вимагають нових підходів до його підготовки. Сьогодні моделювання присутнє практично в усіх видах творчої діяльності людей різних напрямків – дослідників, виробників, підприємців, політиків, військових, лікарів, криміналістів, творчих працівників. Взагалі, важко назвати ту науку, ту галузь знань, де б не займалися моделюванням. Саме тому тема нашого уроку є актуальною та надзвичайно важливою.
V. Вивчення нового матеріалу. Метод «Навчаючи – вчуся»Впродовж кількох хвилин ознайомитися з інформацією, що міститься на картці. Поставити питання учителеві, якщо інформація не зрозуміла. Після ознайомлення з матеріалом, ознайомити зі своєю інформацією однокласників і отримати інформацію від них (кожен учень обмінюється інформацією тільки з однією особою). Уважно слухати інформацію інших, запам’ятати якомога більше; якщо потрібно, робити записи. Коли всі поділилися тим, що їм відомо і отримали інформацію, розповісти у класі, про що дізналися від інших.§ 2.1 («Інформатика-7» Ривкінд Й. Я.)
Робота з підручником. Приклади інформаційних моделей для дослідження властивостей води наведено в таблиці 2.2. Розглянути таблицю 2.2 (стор. 66-67 підручника). Запитання до класу: Що являє собою словесна форма подання моделі для дослідження властивостей води?Що являє собою графічна форма подання моделі для дослідження властивостей води?Що являє собою структурна форма подання моделі для дослідження властивостей води? Що являє собою математична форма подання моделі для дослідження властивостей води?Що являє собою спеціальна форма подання моделі для дослідження властивостей води?
Практичне завдання Використання моделей людьми(спільна робота з Google Документами (робота в групах або парах)) За матеріалами веб-сторінки Шкала масштабів Всесвіту знайди підтвердження причин використання людьми моделей. Доповни відповідну інформаційну модель у середовищі онлайнового редактора Google Документи.
1. Увійди у свій обліковий запис Google, використавши браузер Google Chrome.2. Вибери у правому верхньому куті вікна кнопку Додатки Google.3. Вибери у списку додатків кнопку Диск.4. Вибери Відкриті для мене.5. Обери файл Використання моделей людьми.6. Відкрий його за допомогою застосунку Google Документи. 7. Поміркуй, які зображення можуть підтверджувати запропоновані причини використання людьми моделей замість реальних об’єктів.
8. Скористайся матеріалами веб-сторінки Шкала масштабів Всесвітуhttps://elementy.ru/catalog/1054/Shkala_masshtabov_Vselennoy_SWF_s02_yapfiles_ru_files_531066_SHkala_masshtabov_Vselennoy_v_2_swf/t22/Astronomiya/geo11/Ural для пошуку потрібних зображень. Після завантаження сторінки натисни на The Scale of the Universe, обери Українська.
9. Запусти модель шкали масштабів Всесвіту, натиснувши на Початок.10. Знайди потрібні зображення, зроби скріншот (знімок екрану). Обріж скріншот, виділивши потрібне зображення, використовуючи графічний редактор Paint або програму Ножиці, що входить до складу програм операційної системи Windows. Додай зображення до текстового документа. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Група (пара)Причина. Приклад ІОригінал уже не існує або ще не існував ІІРозміри оригіналу не дають змоги його ефективно досліджувати ІІІДослідження оригіналу може призвести до значних матеріальних втрат ІVДослідження оригіналу може шкодити здоров’ю людини
Практичне завдання. Огляд онлайнового сервісу інтерактивних симуляцій Ph. ETВизначте, які ресурси та з яких галузей надає даний сервіс; розробіть експеримент, щоб знайти фактори, які впливають на швидкість дифузії. У полі адреси браузера введіть https://phet.colorado.edu/uk/ та дочекайтесь завантаження онлайнового середовища. У списку компонентів оберіть Симуляції → Фізика.Із запропонованих симуляцій оберіть симуляцію Дифузія. Натисніть на значок Змішайте два гази для дослідження дифузії. Експериментуйте з концентрацією, температурою, масою та радіусом та визначте, як ці фактори впливають на швидкість дифузії. Зробіть висновок та завершіть роботу з середовищем. Закрийте всі відкриті вікна. Повідомте вчителя про завершення роботи.