Сценарій виховного заходу з патріотичного виховання. Містить ознайомлення з туристичним маршрутом областями України; дослідження рідного краю, його багатств, туристичних маршрутів, збереження рідного краю, його історичного минулого.
Корсунь-Шевченківська гімназія
Корсунь-Шевченківської міської ради
Презентація проєкту:
« Посеред Європи вільна,неділима-
Це моя країна, вільна Україна »
вчитель початкових класів
першої категорії
Бабенко Світлана Володимирівна
2022-23 н.р.
1.Назва проєкту: « Посеред Європи вільна, неділима-це моя країна, вільна Україна!»
2. Учасники проєкту: вчитель, учні, батьки.
3. База реалізації проєкту: Корсунь-Шевченківська гімназія
Корсунь-Шевченківської міської ради
4. Обґрунтування вибору проблеми:
Актуальність даного проєкту зумовлена тим, що в учнів молодшого шкільного віку недостатньо сформовано комунікативні уміння, навички дослідницької роботи. Вони не вміють системно мислити, ставити перед собою цілі та проєктувати способи їх досягнення. Недостатній рівень розвитку пізнавальної активності, усвідомлення необхідності виховання творчої особистості молодшого школяра спонукає вчителів до використання методу проєктів у виховній роботі. Адже метод проєктів у початковій школі є особливо актуальним як технологія реалізації компетентнісно підходу в навчально-виховному процесі.
Провідна проблема: дослідження рідного краю, його багатств, туристичних маршрутів, збереження рідного краю, його історичного минулого.
Спосіб розв’язання проблеми: пошук матеріалу; цікаві енциклопедичні дані; освоєння різних практичних технологій, створення лепбуків і презентацій.
5. Мета та завдання проєкту:
формування в учнів практичних навичок організації власної діяльності, планування часу і виконання завдань за графіком;
виховання відповідальності, почуття патріотизму, гордості за красу своєї Батьківщини, здатності до самоорганізації, самодисципліни;
розширення знань про поділ країни на адміністративні одиниці;загальну характеристику ;географічне положення;рельєф та туристичні маршрути областей;
поглиблення впливу різних напрямків виховання;
здійснення інтелектуального розвитку, розвиток ініціативи, творчості, активності, самодіяльності;
створення лепбуків та презентації і захисту власних знахідок і думок;
сприяти формуванню національної свідомості, осмисленню себе як частини великого українського народу;
розвивати пізнавальний інтерес і спонукати до творчої та пошукової діяльності;
збагачувати знання учнів про Україну, а також активний словниковий запас учнів;
пробудити інтерес до вивчення рідного краю;
6. Характеристика проєкту:
за кінцевим результатом – свято – презентація,
лепбуки,плакати, презентація «Посеред Європи вільна,неділима-це моя країна, вільна Україна»
за змістом –міжпредметний ( інтегрований)
за кількістю учасників – колективний
за тривалістю – довготривалий
за ступенем самостійності – творчий, пізнавальний, частково-
пошуковий
за характером контактів –внутрішній, серед дітей різновікової
групи
7. Термін реалізації проєкту: 8 місяців
8. Прогнозований результат:
Для учнів
9. Потреби: ноутбук, принтер, ксероксний папір.
10. Ресурси:
людські: наявність кваліфікованих вчителів;допомога батьків.
матеріально-технологічні: комп’ютер, ксерокс, папір, відеокамера, фотоапарат;
інформаційні: доступ до Інтернету, відвідування бібліотек.
Сценарій захисту проєктних робіт
Учитель: - Раді вас вітати, шановні батьки та гості, на нашій науковій конференції, присвяченій неділимій, вільній, сильній і мужній рідній країні.Хочу розпочати наш захід чудовими словами українського поета Дмитра Павличка:
Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
— Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де ж найбільший на землі народ?
Де ж найкраще місце на землі? —
Сонце усміхнулося здаля:
— Правда, все я бачу з висоти.
Всі народи рівні. А земля
Там найкраща, де вродився ти!
Виростай, дитино, й пам’ятай:
Батьківщина — то найкращий край!
1 учень: На землі великій є одна країна:
Гарна,неповторна,красна,як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу,до речі,ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають,
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти, то скажіть, же,діти,
Що це за країна? …..
2 учень: Привітний і світлий наш сонячний дім,
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата.
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім — це моя Україна!»
3 учень: Струмок серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, малюють, квітують поля –
Добридень тобі, Україно моя!
4 учень: Зацвітає калина,
Зеленіє ліщина,
Степом котиться диво-луна,
Це моя Україна,
Це моя Батьківщина,
Що, як тато і мама, одна.
5 учень: Ми дуже любим весь наш край,
І любим Україну,
Її лани, зелений гай,
В саду — рясну калину.
Там соловейко навесні
Співає між гілками:
Та й ми співаємо пісні -
Змагається він з нами!
6 учень: Моя рідна Батьківщина
Має назву Україна.
В мене й нація своя –
Українець в мами я.
Є у мене й рідна мова,
Де вкраїнське кожне слово.
7 учень: Синій, як море, як день, золотий
З неба і сонця наш прапор ясний.
Рідний наш прапор високо несім!
Хай він, уславлений, квітне усім!
Гляньте, на ньому волошки цвітуть,
Гляньте, жита в ньому золото ллють.
З жита й волошок наш прапор ясний.
З неба і сонця, як день весняний.
8 учень: Знак країни головний –
Це тризубець золотий.
Він – як сонце в небі синім,
В ньому слава, в ньому сила,
В нім священне слово «воля»,
Що рятує від недолі.
Будь же, рідна Україно,
Під гербом цим вільна й сильна.
Хай про тебе в цілім світі
Знають всі: дорослі й діти.
9 учень: Дужче і дужче кругом
Пісня гримить солов'я.
Гори мовчать над Дніпром
Це — Україна моя.
В небі шумлять літаки,
Коні залізні — в полях.
Гордим розливом ріки
Цвіт весняний по садах.
Світлі ідуть матері,
Зір їх красою сія.
Сонце і пісня вгорі,
Це — Україна моя.
10 учень: Любі друзі! Вже із-малку
Ми про це всі добре знаєм,
Що зовемось українці
Й українських предків маєм.
Батько, мати, брат, сестричка,
І всі інші члени роду,
Всі належать до одного
українського народу!
Бо родитись українцем —
Це велика честь і слава,
Рідний край свій полюбити
Найважніша всім це справа.
Діти виконують пісню «Мандрівка Україною»
Учитель: - Тож запрошуємо вас помандрувати областями України.
Захід України – це гірські Карпати!
Як їх не любити? Як їх не кохати?
Львів, Франківськ, Тернопіль, Луцьк,
Протікає річка Случ.
Захист проєктних робіт областей Західної України
1.Львівська область – Прядка Катруся
2.Чернівецька область – Шпильова Мирослава
3.Закарпатська область – Чередніченко Даня
4.Тернопільська область – Іваненко Алєся
5.Івано-Франківська область – Чередник Аделіна
6.Хмельницька область – Одарчук Марійка
7.Волинська область – Жидик Дмитрик
8.Рівненська область – Аполохов Платончик
***Учитель:
Південь України – це самі моря!
Пляжі, стиглі фрукти та суха земля.
Одеса, Миколаїв, Скадовськ, Херсон, Затока,
Селища й курорти, моря синь глибока!
Захист проєктних робіт областей Південної України
9.Миколаївська область – Кірічек Ільюша
10. Одеська область - Гуриненк Софійка
11. Херсонська область – Приймак Єгорчик
***Учитель
На Сході України неспокійно.
Та стане знов земля ця
Як і раніше вільна!
Донецьк, Луганськ засяють
Як у старі часи,
Зрадіє Україна від величі й краси!
Захист проєктних робіт областей Східної України
12.Харківська область – Ярошенко Еріка
13.Дніпропетровська область – Шредер Володя (ВІДЕОЗАПИС)
14.Запорізька область – Мацюк Тимофійко
15.Донецька область – Кравченко Артемко
16.Луганська область – Бєліков Олексійко
***Учитель:
У Центрі України
Є міст значних багато,
Черкаси та Полтава –
Красиве місто славне!
Захист проєктних робіт областей Центральної України
17.Вінницька область – Панасюк Маратик
18.Кіровоградська область – Кравченко Євочка
19.Черкаська область – Собченко Павлик
20.Полтавська область – Омелянчук Полінка
***Учитель:
Київ, Суми, Житомир.
Міст, містечок, селищ вир!
Це Північна Україна,
Всі міста як на підбір.
Захист проєктних робіт областей Північної України
21. Сумська область – Туз Назарик
22.Житомирська область – Моргунов Андрійко
23. Чернігівська область – Паніван Яся
24. Киівська область – Федірко Владик
Учитель:
Наш південний краю! Степ, зелені гори!
Має Крим-півострів два величних моря.
У скарбах ЮНЕСКО – стіни Херсонеса.
Стежки тут проклали чумаків колеса.
- Кримом помандруємо разом із Тетяною Григорівною.
Вихователь:
Дата утворення АР Крим-12 лютого 1991 року.
Герб АР Крим – це червоний щит, на якому зображено білого грифона, що тримає в лапах розкриту мушлю з перлиною.
Адміністративний центр АР Крим – місто Сімферополь.
АР Крим розташована на Кримському півострові.
На заході й півдні її омиває Чорне море, на сході – Азовське.
В Криму розташовані надзвичайно мальовничі Кримські гори.
Плоскі безлісі вершини Кримських гір укриті луками, а скелі чудернацької форми часто нагадують дивовижних істот.
Багато гір і скель у Криму назвали за зовнішньою подібністю до форми певних тварин – Ведмідь гора, гора Бакаташ («кам'яна жаба»), гора Кішка.
Гора Ай-Петрі в Криму – найбільш вітряне місце в Україні. Майже 80 днів на рік тут дмуть вітри.
З численних печер Криму впадає в око Мармурова – одна з найкрасивіших печер у світі. Вона утворилася в мармуроподібному вапняку,через це й дістала свою назву. Тут було знайдено кістки печерного ведмедя – тварини, що жила за прадавніх часів.
У VI-V століттях до нашої ери на узбережжя Чорного моря сучасної України почали переселятися давні греки. Вони збудували тут давньогрецькі міста-держави.
Херсонес Таврійський засновано в V столітті до нашої ери. Нині його територія – національний історико-культурний заповідник, у якому представлено залишки давніх будівель і речі, знайдені під час розкопок. Херсонес Таврійський внесено до Списку Світової спадщини ЮНЕСКО.
Бахчисарайський історико-культурний заповідник –в минулому столиця Кримського ханства. Це єдиний у світі зразок кримськотатарської палацової архітектури.
Надзвичайно мальовничі і загадкові місця Криму ваблять до себе людей із усього світу.
Хочу завершити подорож Кримом такими словами:
О, Криме рідний, незабутий
в чужих кайданах нині скутий
вдихни надію у вітрила,
що буде вільна Україна!
11 учень: Дивлюсь на пройдену дорогу,
І гнів, і жаль мене пече...
Але у нашу перемогу
Усе ж я вірю гаряче...
Як завтра день угледять люде,
Як зійде сонце золоте,
Так Україна жити буде,
Так наша мрія процвіте.
13 учень: Живи, Україно, живи для краси,
Для сили, для правди, для волі!
Шуми, Україно, як рідні ліси,
Як вітер в широкому полі.
14 учень: Нехай ніхто не половинить
Твоїх земель, не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на всіх у нас одна.
Одна від Заходу й до Сходу,
Володарка земель і вод -
Ніхто не ділить хай народу,
Бо не поділиться народ.
І козаки, й стрільці січові
За тебе гинули в полях.
У небесах сузір’я Лева
Нам світить на Чумацький Шлях.
Стражденна чаєчко-небого,
Єдині два твої крила.
Виходим, нене, у дорогу,
Аби ти вільною була.
Нехай ніхто не половинить
Твоїх земель, не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на світі в нас одна!
15 учень:І буде мир...
І вишні зацвітуть
У рідному моєму краї.
Лелеки добру звістку
принесуть:
"Кінець війні, ми ворога
здолали!"
І на світанку вмиється Земля
Ранковою холодною росою.
І буде чути пісню солов'я,
А не ревіння літаків над
головою.
Підніметься з руїн моя країна,
Бо мужності такої світ не знав.
По силі духу ти одна така
єдина.
Повернемось до мирного
життя.
Учитель :
Країн багато на великій карті,
Та серед них — вона, твоя єдина.
Її люби і будь завжди на варті,
Бо це твоя земля, це Україна.
Вона така ж реальна і казкова,
Як мамина долоня, тепла й щира,
У неї в серці українська мова,
В її душі любов і світла віра.
Цвітуть в ній мальви, маки і левкої.
Хтось, може, скаже, що таких багато.
Але ти знай, що іншої такої
Не зможеш в цілім світі відшукати.
Діти виконують пісню «Серце Україна»
Дякуємо за увагу!!!
Висновки. Проблема патріотичного виховання сьогодні одна із найголовніших. Виховання дітей в сучасному українському суспільстві в умовах економічного та політичного реформування, коли суттєво змінилося соціокультурне життя, принципи функціонування освітніх установ, засобів масової інформації, обумовили проблеми виховання патріотичних почуттів у громадян України починаючи з наймолодшого віку.Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі має бути поєднано ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавством, засобами мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національними, державними святами, туристичними маршрутами, історичними та культурними пам’ятками.В. Сухомлинський писав: «Патріотизм – це осягнення святині – Батьківщини не тільки розумом, а й передусім серцем… Патріотизм починається з любові до людини».Виходячи із завдань патріотичного виховання, дитина спочатку повинна усвідомити себе членом сім’ї, невідокремленою частиною своєї малої Батьківщини, потім громадянином України, і тільки тоді жителем планети Земля. Отже, завданням кожного педагога повинно стати поступове введення дитини до розуміння того, що у кожного українця є своя маленька Батьківщина – місто, село, прив’язаність до якого він відчуває з дитинства, і разом з тим – велика Батьківщина – Україна, одна для всіх, хто народився на її просторах, полюбив цю землю, історію, культуру, хто не жалкує зусиль,життя для того, щоб вона стала ще красивішою, багатшою, стала вільною і могутньою державою. І кожному з нас треба вміти бути корисним для неї, а для цього треба багато знати та вміти, з дитинства здійснювати такі справи, які були б на благо свого дому, школи, міста, всієї держави.
У 2022-2023 навчальному році учні 2-Б класу працювали спільно з батьками над довгостроковим проєктом на тему: «Посеред Європи вільна,неділима-це моя країна, вільна Україна». Діти дослідили поділ країни на адміністративні одиниці, навчилися милуватися красою рідного краю, ознайомилися з туристичними об’єктами Батьківщини, вчилися мандрувати Україною, визначати найцікавіщі туристичні маршрути. Діти навчилися оперувати знаннями, добутими з наукових текстів; досліджувати адміністративну та фізичну карту України, політичну карту Європи; моделювати з допоміжними матеріалами.
Працюючи над проєктом учні відвідали історико-краєзнавчий музей рідного краю, створили лепбуки та презентації. До роботи були залучені також учні, які знаходяться на сімейному навчанні.
Презентацію проєктів можна переглянути за посиланням