МЕТА: Виховна – виховувати ціннісне ставлення до людей, почуття толерантності, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, добре ставлення до оточуючого світу, поваги до особистості. Навчальна – навчати школярів вміти будувати взаємозв’язки з людьми і один з одним, відноситися з повагою до кожного, поважати в людині особистість і особистісні якості. Вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з подібних ситуацій. Формувати уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди, запобігання та мирного розв’язування конфліктів. Розвиваюча – розвивати в учнів вміння працювати в групах, зв’язно висловлювати свої думки. Розвивати в учнівської молоді загальнолюдські чесноти. Розвивати здатність враховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших.
плакати з надписами1. «Не плюй в криницю, з якої прийдеться води напитися»2. «Звертайся до людей так, як хочеш, щоб зверталися до тебе»3. «Доброта – це те, що може почути глухий і побачити сліпий» (М. Твен)4. «Якщо б гостре слово залишало сліди, ми б усі ходили забруднені» (В. Шекспір)5. «Будьте милосердні до нещасних, будьте поблажливі до щасливих» (В. Гюго)1. «Не плюй в криницю, з якої прийдеться води напитися»2. «Звертайся до людей так, як хочеш, щоб зверталися до тебе»3. «Доброта – це те, що може почути глухий і побачити сліпий» (М. Твен)
Моделюємо ситуації:•Галинка побачила бабусю якій тяжко переходити дорогу самостійно, і як вона шкандибала дуже повільно. Галинці прийшла думка, що вона може допомогти і зараз це зробить. Як на разі Галинці зателефонували і вона відволіклась на розмову, і згодом побачила як бабуся сама повільно перейшла дорогу. Чи можна сказати, що у Галинки розвинене ціннісне відношення до людей?
•Сергію потрібна була допомога, він сам не зміг вирішити задачі з математики в яких потрібно підносити числа до степенів, він просто хворів тож пропустив цю тему. Він попросив у своїх однокласників допомогу (не списати, а саме пояснення теми) до нього підійшов Сашко і сказав «Добре, я тобі можу пояснити, але що мені за це буде? Чи даси ти мені списати українську мову?» , почувши це, їх товариш Максим підійшов і сказав: «Сергію, я тобі і так допоможу, зараз поясню, сідай до мене і бери ручку та чернетку, будемо вирішувати разом» Чи можна сказати, що у Сашка і Максима є ціннісне ставлення до людей?
Міні гра. Умова. Розділіться на три групи, і ваше завдання обрати декілька людей з групи, які вийдуть до дошки і без слів покажуть вам якусь ситуацію, яку запропонуєте ви своїм підопічним (не може знайти певний магазин, розрядився телефон, загубив гроші, закинув рюкзак на дерево та таке інше), а групи-суперників будуть відгадувати ситуацію і пропонувати її вирішення, або пропонувати варіанти як попросити допомогу/надати цю допомогу. За кожну правильну відповідь, вам буде налічуватися 1 бал, та група яка збере більше балів буде переможцем.
«Я…»Він дивився на мене тупо. Очицями, повними блекоти:— Дарма ти себе уявляєш пупом,На світі безліч таких, як ти. Він гримів одержимо і люто,І кривилося гнівом лице рябе,Він ладен був мене розіпнути. За те, що я поважаю себе. Не стала навколішки гордість моя. Ліниво тяглася отара хвилин... На світі безліч таких, як я,Та я, їй-Богу, один. У кожного "Я" є своє ім'я,На всіх не нагримаєш грізно,Ми — не безліч стандартних "я",А безліч всесвітів різних. Ми — це народу одвічне лоно,Ми — океанна вселюдська сім'я.І тільки тих поважають мільйони,Хто поважає мільйони "я". Василь Симоненко