Презентація поглибить знання учнів про види інтернет-залежності та допоможе учням навчитися з користю використовувати новітні технології, знаходити необхідний баланс між віртуальним та реальним життям.
Науковці академії наук Китаю, провівши високоточне дослідження - магнітно-резонансну томографію, довели, що Інтернет-залежність згубно впливає на мозок людини. Як зазначають дослідники, вплив цього виду залежності на організм людини (а особливо на головний мозок) є майже ідентичним, дуже подібним до впливу, який на собі відчувають наркозалежні та алкоголіки.
нав'язливе бажання перевірити e-mail; постійне чекання наступного виходу в Інтернет; скарги навколишніх на те, що людина проводить занадто багато часу в Інтернет; скарги навколишніх на те, що людина витрачає занадто багато грошей на Інтернет; небажання приймати критику подібного образу життя; готовність миритися з руйнуванням сім'ї; втрата кола спілкування з-за Мережі; зневага власним здоров'ям;
В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порносайти.
За статистикою, 54% користувачів у віці від 13 до 23 років проводять в Інтернеті щоденно від 1 до 3 годин, ще 31% сидить в Мережі по 4-6 годин. Існує категорія людей, яка живе віртуальним життям по 10 годин на добу і більше. Психологи повідомляють, що онлайн-залежність може зруйнувати життя людини.
З метою збереження психічного здоров'я молоді у Китаї закрили більше 8000 інтернет-кафе. Як приклад проблем психічному здоров'ю наводиться історія фізичного виснаження двох підлітків після 48 годин перебування у інтернет-кафе. Як наслідок, 12-річний хлопчик загинув від інсульту. За заявками лікарів, мізки хлопчика відмовили,а серце зупинилось від щоденних 16-ти годин перед екраном ПК в Інтернет-кафе. Та останньою краплею стало те, що дитина провела 48 год. без перерви за комп'ютерними іграми.
В Україні тих, хто щільно сидить на сайтах, лікують у реабілітаційних центрах разом із тими, хто сидить на голці. «Небезпека полягає в тому, що не видно наслідків. Мама приходила на консультацію. Її 27-річний син нічого не хоче, йому не потрібна дівчина, робота, він весь день сидить за комп'ютером»,– розповіла представник реабілітаційного центру Євгенія Коваль.
1. Чи почуваєте Ви себе стурбованим Інтернетом ( чи думаєте Ви про попередній он-лайн сеанс і чи смакуєте наступні)? 2. Чи відчуваєте Ви потребу в збільшенні часу, проведеного в Мережі? 3. Чи були у Вас безуспішні спроби контролювати, обмежити чи припинити використання Інтернету? 4. Чи почуваєте Ви себе втомленим, пригнобленим чи роздратованим при спробах обмежити чи припинити користування Інтернетом? 5. Чи знаходитеся Ви он-лайн більше, ніж думали бути? 6. Чи були у Вас випадки, коли Ви ризикували одержати проблеми на роботі, навчанні чи в особистому житті через Інтернет? 7. Чи траплялося Вам брехати членам родини чи іншим людям щоб приховати час перебування в Мережі? 8. Чи використовуєте Ви Інтернет для того, щоб піти від проблем чи від поганого настрою (наприклад, від почуття безпорадності, провини, роздратованості чи депресії)? Людина вважається Інтернет-залежною у випадку п'яти чи більше позитивних відповідей на ці питання.