Презентація на тему "Побудова зображень, одержаних за допомогою дзеркал"

Про матеріал
Дана презентація має сюжет, сценарій та структуру уроку, допоможе провести його цікаво, продуктивно, заощадить час на виконання креслень, підвищить інтерес учнів до предмета своєю наочністю та демонстрацією практичного застосування. Презентація містить відеофрагменти, анімацію. Вони можуть не відтворюватись. Проте багато моментів можуть виявитися корисними: послідовність викладу, практичні завдання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Побудова зображень, одержаних за допомогою дзеркал

Номер слайду 2

Подивіться на своє зображення у дзеркалі. Це ваша точна копія чи є якісь відмінності? Напишіть на аркуші паперу своє ім'я. Подивіться на цей напис у дзеркалі

Номер слайду 3

ЗЕРКАЛЬНЕ ЗОБРАЖЕННЯ

Номер слайду 4

AMBULANCE

Номер слайду 5

НА ЦЬОМУ УРОЦІ МИ:розглянемо, як утворюються зображення в плоскому дзеркалі і навчимося їх будуватизробимо висновок стосовно властивостей зображення предметів у плоскому дзеркалідізнаємося, якого розміру може бути дзеркало, щоб людина могла бачити себе в повний зрістпобачимо, де і для чого використовуються дзеркала Але спочатку давайте згадаємо матеріал минулого уроку

Номер слайду 6

Як поширюється світло в однорідному прозорому середовищі? Що є доказом цього? прямолінійноутворення тіні

Номер слайду 7

А що відбувається, якщо на шляху пучка світла є якесь тіло? частина світла може пройти крізь тіло, якщо тіло прозоре, частина поглинеться, а частина обов’язково відіб’ється від тіла. Скло

Номер слайду 8

Людина бачить джерело світла тому що світло від нього потрапляє в очі людини. Світло допомагає пізнавати навколишній світ за допомогою зору

Номер слайду 9

Більшість об’єктів, що вас оточують: будинки дерева, ваші однокласники тощо, - не є джерелами світла. Проте ви їх бачите. Чому так?

Номер слайду 10

Як геометрично визначити, чи видно предмет в якійсь конкретній точці?З'єднати цю точку з предметом прямою лінією - це промінь світла. Якщо на шляху променя немає перешкод, то предмет видно. Добре.12 Яку точку бачить око?

Номер слайду 11

Кожного разу, підходячи до дзеркала, ми бачимо в ньому свого «двійника». Звісно, ніякого «двійника» там немає, — ми бачимо в дзеркалі своє відображення. Сьогодні на нашому уроці ми розглянемо, як утворюються зображення в плоскому дзеркалі і н. Авчимося їх будувати. Запишіть тему уроку. Зображення у плоскому дзеркаліТЕМА:

Номер слайду 12

Як утворюються зображення в плоскому дзеркалі ПЛАН:

Номер слайду 13

Що означає точка S ? S1 ?Що ми побачили? Як утворюється зображення?Що ми дізналися? В чому переконалися? Це зображення уявне, тому що в дійсності ніякого джерела світла в точці S1 не існує.

Номер слайду 14

2. Як розташовані предмет і його зображення відносно дзеркала?

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Як розташовані предмет і його зображення відносно дзеркала?(Симетрично відносно поверхні)

Номер слайду 17

3. Учимося будувати зображення точки

Номер слайду 18

ЧИ ІСНУЄ ЗОБРАЖЕННЯ ТОЧКИВисновок: якщо існує хоч маленький шматочок дзеркала, то існують і зображення в ньому

Номер слайду 19

Висновок: якщо існує хоч маленький шматочок дзеркала, то існують і зображення в ньому як їх знаходити? продовжуємо лінію дзеркала, симетрично цієї лінії і буде зображення

Номер слайду 20

На рисунку показано плоске дзеркало і точкове джерело S. Зображення цього джерелазнаходиться на відстані 2 м від S3 м від S4 м від Sвідсутне4 м від S

Номер слайду 21

Учимося знаходити зображення точки. Завдання ЗНОЯка з точок 1,2,3,4 є зображенням точкового джерела світла А в плоскому дзеркалі?А1234

Номер слайду 22

Протяжний предмет можна розглядати як сукупність точкових джерел світла 4. Учимося будувати зображення протяжного предмета

Номер слайду 23

АВСС1 В1 А1

Номер слайду 24

Що ви можете сказати про розмір та форму предмета та його зображення? Розглядаючи зображення кожного з них у плоскому дзеркалі, можна зробити висновок про те, що розмір зображення і предмета співпадають. Говорять5. Вивчаємо зображення в плоскому дзеркалі зображення рівне

Номер слайду 25

Особливості зображення протяжного предмета. Подивіться на рисунки. Чи правильно побудовані зображення? Чим відрізняється предмет і його зображення? Предмет нахилений вправо, а зображення вліво. предмет - вниз, зображення - вгору

Номер слайду 26

Номер слайду 27

пряме чи перевернуте. Зображення предмета у плоскому дзеркалі уявне чи дійсне збільшене, зменшене, рівне ? уявнепрямерівне

Номер слайду 28

Виконання вправ

Номер слайду 29

На якому з наведених нижче рисунків правильно побудовано зображення предмета в плоскому дзеркалі?

Номер слайду 30

На якому з наведених нижче рисунків правильно побудовано зображення дерева в вертикально розташованому плоскому дзеркалі?

Номер слайду 31

Як зміниться відстань між предметом і його зображенням в плоскому дзеркалі, якщо дзеркало перемістити в те місце, де було зображення? (збільшиться? зменшиться? у скільки разів)Людина наближається до дзеркала зі швидкістю 2 м/с. З якою швидкістю вона наближається до свого зображення?

Номер слайду 32

Якого розміру може бути дзеркало, щоб людина могла бачити себе в повний зріст?що ви пропонуєте зробити

Номер слайду 33

Відповідьа якщо дзеркало буде меншого розміру

Номер слайду 34

За допомогою побудов з'ясуйте, яку частину свого зображення бачить людина

Номер слайду 35

Учимося знаходити область бачення зображенняз'єднуємо точку, де знаходиться око, з краями дзеркала

Номер слайду 36

За допомогою побудови визначити яку частину предмета буде бачити око в плоскому дзеркаліПобудуємо зображення предметаз'єднаємо око і края дзеркала прямою лінією

Номер слайду 37

Область бачення

Номер слайду 38

Де на тій же прямій треба розташувати око, щоб побачити зображення предмета повністю.з'єднаємо края дзеркала і края предмета прямою лінією перебуваючи в цій області можна бачити предмет цілком

Номер слайду 39

Область бачення змінилася

Номер слайду 40

Перед нахиленим дзеркалом стоїть конкретна людина. Чи бачить вона себе в повний зріст?

Номер слайду 41

Побудуємо зображення людини

Номер слайду 42

Знаходимо область бачення

Номер слайду 43

Робимо висновок

Номер слайду 44

Використання дзеркалв побутів науці, техніці та медицині на транспорті

Номер слайду 45

Дзеркала в інтер'єрі

Номер слайду 46

Дзеркало в ландшафтному дизайні

Номер слайду 47

Використання дзеркал. Фасади будівель

Номер слайду 48

Використання дзеркалв архітектурі

Номер слайду 49

Дзеркальна скульптура "Хмарні ворота" в центрі Чикаго, США

Номер слайду 50

Номер слайду 51

Використання дзеркал на транспорті

Номер слайду 52

Номер слайду 53

Дзеркала в оптичних приладах

Номер слайду 54

Космический телескоп Хаббл. Телескопи

Номер слайду 55

Мікроскопи

Номер слайду 56

Лазери

Номер слайду 57

Дзеркальні фотоапарати

Номер слайду 58

Прожектори

Номер слайду 59

Спостереження з окопів і бліндажів

Номер слайду 60

Перископ у підводних човнах

Номер слайду 61

Дитячий перископ для ігрового майданчика Саморобний перископ

Номер слайду 62

Відбивну поверхню називають плоским дзеркалом, якщо пучок паралельних променів, що падає на неї, після відбивання залишається паралельним. Зображення предмета в плоскому дзеркалі є уявним, дорівнює за розміром власне предмету, розташоване симетрично предмету відносно площини дзеркала. Уявне зображення сприймається очима людини, але в дійсності не існує. ВИСНОВКИ

Номер слайду 63

Домашне завдання

Номер слайду 64

2. Історія винаходу дзеркала 1. Як влаштовано дзеркало. Підготувати повідомлення на тему:

Номер слайду 65

я дізналасьв мене вийшлоя спробувалая зрозуміла, щоя отрималатепер я можу. НА УРОЦІ … було цікавоя навчиласяя змоглая виконалазавдання

pptx
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
1294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку