Презентація на тему:"Шляхи передачі інформації в живих системах."

Про матеріал

Презентація на тему:"Шляхи передачі інформації в живих системах."

10 клас профільний рівень. Підручник К. Задарожний.

Мета: Центральна догма молекулярної біології Френсіса Кріка 1958 року .

Схема передачі інформації в живих організмах згідно з центральною догмою молекулярної біології. Ферменти, що забезпечують передачу спадкової інформації

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перевірка домашнього завдання

Номер слайду 2

1. Що таке здоров’я?

Номер слайду 3

2. Які основні складові здоров’я?

Номер слайду 4

3. Які основні принципи здорового способу життя ?

Номер слайду 5

4. Що означає дотримання здорового способу життя ?

Номер слайду 6

5. Від чого залежить здоров’я?

Номер слайду 7

6. Що вивчає антропогенетика ?Гідроцефалія

Номер слайду 8

7. Який метод антропогенетики вивчає родоводи людини?

Номер слайду 9

8. Що вивчає дерматогліфічний метод?

Номер слайду 10

9.   Що досліджується біохімічним методом?

Номер слайду 11

10. Яке значення має в антропогенетиці ДНК – аналіз?

Номер слайду 12

11. З якою метою проводять онтогенетичні дослідження людини?

Номер слайду 13

12. Що може передбачити імунологічний метод?

Номер слайду 14

13. Чим займається медична генетика? 

Номер слайду 15

14. Яке значення має рання діагностика захворювань майбутніх дітей у вагітних жінок?

Номер слайду 16

15. Які вам відомі типи темпераменту у людини?

Номер слайду 17

Євгеніка - вчення про шляхи поліпшення спадкових властивостей людини її духовного і фізичного здоров'я. Термін «євгеніка» запропонував у 1883 році видатний англійський вчений Френсіс Гальтон.

Номер слайду 18

Особливості людини як генетичного об’єкта Неможливість експериментальних схрещувань. Неможливо за заздалегідь розробленою схемою відбирати батьків з потрібними генотипами та одержувати й аналізувати їхніх нащадків. Люди беруть шлюб вільно, не зважаючи на генотип партнера та без будь-якої «дослідницької» мети. 2. Пізня статева зрілість і довга тривалість генерацій. Для зміни одного покоління у людини потрібно 20—30 років, що ускладнює проведення генетичного аналізу успадкування ознак.3. Невелика кількість нащадків.4. Відсутність чистих ліній і неможливість їх отримання.5. Велика кількість хромосом (груп зчеплення).6. Неможливість створення стандартних умов існування для різних груп людей.  Наприклад, основними причинами таких захворювань, як гіпертонічна хвороба, ішемічна хвороба серця, виразкова хвороба кишечнику тощо, є несприятливий вплив певних чинників довкілля, але їхній розвиток залежить від генетичної схильності.

Номер слайду 19

Тема: Шляхи передачі інформації в живих системах.

Номер слайду 20

Центральна догма молекулярної біології Френсіса Кріка 1958 року Потік інформації в живих організмах відбувається тільки в напрямку від ДНК до РНКа потім до білків.

Номер слайду 21

Схема передачі інформації в живих організмах згідно з центральною догмою молекулярної біології. Передачу інформації з РНК на РНК використовують деякі віруси. А передача інформації з РНК на ДНК використовується деякими вірусами

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Зворотна транскрипція - це події відбуваються у зворотному порядку порівняно зі звичайноютранскрипцієює за участю фермента РНК-залежна ДНК-полімераза (її часто називають ревертазою або зворотною транскриптазою).

Номер слайду 24

Фермент РНК-залежна ДНК-полімераза будує ланцюжок ДНК за зразком ланцюжка РНК. Принцип побудови нової молекули також базується на явищі комплементарності. Транскрипція Зворотна транскрипція ДНК (зразок) РНК (будується) РНК (зразок) ДНК (будується) Г Ц Ц Г Ц Г Г Ц Т А А Т А У У А Особливо часто цей процес використовують віруси, у яких нуклеїновою кислотою є РНК. Вони проникають у клітини живих організмів і там за допомогою ферменту ревертази зі своєї РНК утворюють ДНК.

Номер слайду 25

Одним із тих хто відкрив явище зворотної транскрипції, був український учений С. М. Гершензон.

Номер слайду 26

Ферменти, що забезпечуютьпередачу спадкової інформації1. Полімерази — це ферменти, які здійснюють полімеризацію нитки нуклеїнової кислоти з нуклеотидів, використовуючи як матрицю вже існуючий ланцюг нуклеїнової кислоти. 2. Топоізомерази — це ферменти, які здатні змінювати топологію ДНК (її просторову будову). 3. Гелікази — це ферменти, які відповідають за розділення дволанцюгових молекул нуклеїнових кислот на одноланцюгові. Залежно від того, з якою нуклеїновою кислотою працює фермент, виділяють ДНК-гелікази і РНК-гелікази.

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Лігаза

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Запитання та завдання 1. За яким зразком і що синтезує РНК-залежна ДНК-полімераза? 2. Чи потрібні топоізомерази і гелікази в бактеріальній клітині, ДНК якої має вигляд кільцевої молекули? 3. У якій послідовності повинні працювати полімераза, геліказа і топоізомераза для забезпечення процесу реплікації?

Номер слайду 31

Домашнє завдання§ 56. Шляхи передачі інформації в живих системах.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Машкіна Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коверко Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ростя Анна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
5782
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку