Пропонована презентація може використовуватись класними керівниками загальноосвітніх шкіл під час проведення виховної години,що присвячена життю і творчості Василя Сухомлинського.
З 1935 почався педагогічний шлях. У 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного села. Перевівся до Полтавського педагогічногно інституту заочником і закінчив його в 1938. Закінчивши інститут, повернувся в рідні місця та працював викладачем української мови та літератури в Онуфріївській середній школі.
У 1948 році став директором Павлиської середньої школи і беззмінно працював протягом 23 років до кінця своїх днів. В 1948 це була звичайна, пересічна школа. 23 роки стали найпліднішим періодом його науково — практичної та літературно—публіцистичної діяльності. Звичайну сільську школу він перетворив у справжню педагогічну лабораторію, де видобував скарби педагогічної мудрості.
За свою педагогічну працю В. Сухомлинського нагородили:двома орденами Леніна,багатьма медалями СРСР.з 1958 року Сухомлинський — член-кореспондент Академії Педагогічних Наук РРФСР,з 1958 р. - Заслужений вчитель УРСР.у 1968 року йому присвоїли звання Героя Соціалістичної праці.у тому ж році його обрали членом-кореспондентом Академії педагогічних наук СРСР.
В. А. Сухомлинський вважав, що в процесі виховання значущу роль відіграють взаємини вчителя і учня. Тому вони повинні бути уважними, доброзичливими і зацікавленими. Саме виходячи з подібних установок у школі Сухомлинського стали практикуватися спільні походи, твори і читання віршів, слухання «Музики» лісу, ріки, полів, повітря. Наприклад, він писав: «Музика є самим чудодійним, самим тонким засобом залучення до добра, краси і людяності ». Саме через подібні моменти формується дорогоцінний досвід спілкування учнів і вихователів.
Учитель насамперед, на думку Сухомлинського, повинен уміти пізнавати духовний світ дитини, розуміти в кожній дитині «особисте». Як писав Сухомлинський: «Немає в світі нічого складніше і багатше людської особистості » І саме до особистості звернений педагог у своїй діяльності, тому вчитель - це осіб, які не тільки опанував теорією педагогіки, він ще і практик, відчуває дитину, він мислитель, який з'єднує теорію та практику воєдино.