Мета уроку. Навчальна: навчити креслити, читати електричні схеми, складати за ними електричне коло, ознайомити з основними частинами електричного кола. Розвиваюча: розвивати в дітей спостережливість, увагу, логічне мислення та дослідницькі здібності учнів. Формувати вміння робити висновки і узагальнення на основі проведеного дослідження. Виховна: виховувати свідоме прагнення до розвитку творчих здібностей та навички самостійної роботи.
Усне опитування учнів1. Що таке електричний струм?2. Які пристрої називаються джерелами електричного струму?3. Які процеси відбуваються в джерела електричного струму?4. Хто першим створив гальванічний елемент?5. Яка енергія перетворюється на електричну в сонячних батареях? Термоелементах?6. Наведіть приклади застосування різноманітних джерел струму?7. Чим відрізняється акумулятор від гальванічного елемента?8. Які перетворення енергії відбуваються: а) під час заряджання акумулятора? б) під час роботи акумулятора?9. Чи зміниться дія найпростішого гальванічного елемента, якщо для його виготовлення взяти пластинки з однакового металу?10. Чи можливо отримати електричний струм без джерела струму? Навести приклади.
Розв’язування задач1. Накресліть схему під’єднання двох лампочок до джерела струму так, щоб перегоряння однієї не вплинуло на роботу іншої.2. Як потрібно з’єднати гальванічний елемент, дві лампочки й два ключі, щоб у разі замикання хоча ключа одночасно загорялися обидві лампочки? Накресліть відповідну схему.3. Накресліть схему з’єднання батарейки, лампочки, дзвінка і двох ключів. Лампочка вмикається щоразу, коли дзвонить дзвінок, але може працювати й у разі, коли дзвінок вимкнений.4. Накресліть схему з’єднання батарейки, двох вимикачів і одного дзвінка, при якому подзвонити можна було б із двох різних місць. Де на практиці можна використовувати таку схему?