Презентація: Наука та наукові методи пізнання

Про матеріал
Матеріал містить основну інформацію про методи наукового пізнання та відмінності наукових та псевдонаукових досліджень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Наука та науковий метод пізнання

Номер слайду 2

Наука. Наукові гіпотези та теоріїНаука — це сфера діяльності людини, яка присвячена здобуттю нового знання про навколишній світ. Основою наукового пізнання є побудова системи достовірного знання, що ґрунтується на фактах. Фактом є спостереження або експеримент, який може бути відтворений та підтверджений. Проте тлумачити одне й те саме спостереження різні вчені можуть по-різному.

Номер слайду 3

Наука. Наукові гіпотези та теоріїГіпотези — обґрунтовані припущення, які ці факти пояснюють. Якщо нові факти не підтверджують гіпотезу, то висувають нову гіпотезу. Наукова теорія — це система узагальнених знань, яка пояснює наявні факти, формулює загальні закони, яким ці факти підпорядковуються, і дозволяє передбачати невідомі раніше явища.

Номер слайду 4

Наука. Наукові гіпотези та теоріїЕлементи. ФормальніЗмістовіТеорія. Знаки. Символи. Правила. Принципи. Закони. КатегоріїІдеїФункціїСинтезуюча. Пояснювальна. Прогнозувальна

Номер слайду 5

Емпіричні дослідження. Спостереження — реєструють хід природних процесів, не втручаючись у нього. Порівняння — під час спостереження працюють одразу з кількома об’єктами, а потім порівнюють результати. Опис — спостереження здійснюють за окремим біологічним об’єктом. Моніторинг — спостереження, дослідження, які здійснюють з певною періодичністю. Експеримент — відбувається активне втручання у природні процеси, під час експерименту штучно формують умови.

Номер слайду 6

Емпіричні дослідження. Спостереження — реєструють хід природних процесів, не втручаючись у нього.

Номер слайду 7

Емпіричні дослідження. Опис — спостереження здійснюють за окремим біологічним об’єктом. Порівняння — під час спостереження працюють одразу з кількома об’єктами, а потім порівнюють результати.

Номер слайду 8

Емпіричні дослідження. Моніторинг — спостереження, дослідження, які здійснюють з певною періодичністю.

Номер слайду 9

Емпіричні дослідження. Експеримент — відбувається активне втручання у природні процеси, під час експерименту штучно формують умови.

Номер слайду 10

Теоретичні дослідження. Математична обробка дозволяє на основі отриманих в ході спостереження чи експерименту даних з’ясувати зв’язки між окремими параметрами біологічних систем, вивчити вплив окремих факторів на біологічні системи та особливості їхньої взаємодії. Моделювання — аналіз змін у системі у випадку дії правил висунутої теорії. Результати зіставляють з реальними фактами для наявних біологічних систем.

Номер слайду 11

Проблема ненаукового пізнання. Псевдонаука1. Неспростовувана (не можна довести, що помиляється): робить розпливчасті або непомітні твердження;2. Покладається на розповіді, особистий досвід і твердження;3. Перебільшує докази, що підтверджують теорію, в той час ігнорує/зводить до мінімуму ті, що не підтверджують;4. Використовує “технолепет”: слова, які звучать науково, але не мають сенсу;5. Відсутність правдоподібного механізму: не пояснюється це на основі наявних знань;6. Незмінна: нема самовиправлення або прогресу;7. Робить надзвичайні/перебільшені заяви з недостатніми доказами;8. Сповідує впевненість: говорить про «докази», з великою самовпевненістю;9. Допускає логічні помилки: аргументи містять помилки в міркуваннях;10. Відсутність рецензії: переходить безпосередньо до публіки, уникаючи наукового контролю;11. Стверджує, що існує змова на придушення їхніх ідей.

Номер слайду 12

Проблема ненаукового пізнання. Псевдонаука. Класифікація Деякі емпіричні вчення минулого, які досягли певних результатів, але на сьогоднішній момент є не більш ніж елементами окультизму: Алхімія дала початок хімії та може розглядатися як історичний етап її розвитку. Астрологія в деяких культурах на певних етапах перепліталася з астрономією. Нумерологія, що виникла в період бурхливого розквіту філософії, математики та астрології, дала початок деяким ідеям теорії чисел. «Науки» і «теорії», які з'явилися як некоректні спроби заснувати альтернативну науку чи теорію:Інформаціологія. Суперкритична історіографія, зокрема «нова хронологія»Нове вчення про мову, або яфетична теорія. Хвильова генетика. Торсійні поля. Уфологія

Номер слайду 13

Проблема ненаукового пізнання. Псевдонаука. Класифікація5. Спроби некоректного використання відомих наукових підходів як бренду або модного атрибуту назви теорії, статті або роботи: Синергетика (Псевдосинергетика)Нанотехнологія (нанопрокладки).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Чужинова Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мошкіна Ірина Станіславівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кучук Світлана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
До підручника
Біологія (профільний рівень) 10 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О., Коршевнюк Т.В.)
Додано
12 вересня 2022
Переглядів
6151
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку