Презентація "НІМЕЧЧИНА:ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК КРАЇНИ "

Про матеріал
Друга частина презентації про Німеччину має на меті розкрити особливості економіки країни, секторальну модель її економічного розвитку, ознаки окремих секторів господарства... а також соціальну спрямованість її економічної політики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

НІМЕЧЧИНА: ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК КРАЇНИ Географія 10 клас. Автори С. Г. Коберник, Р. Р. Коваленко § 12.

Номер слайду 2

Особливості сучасного постіндустріального розвитку країни. Німеччина першою з високорозвинутих країн перейшла до постіндустріальної економіки. У структурі ВВП знизилася частка первинного та вторинного секторів економікита зросла частка третинного сектору. Зокрема, скоротився випуск продукції традиційних виробництв вторинного сектору – чорної металургії, суднобудування виробництва тканин та одягу. У чорній металургії перенесений акцент з виплавки сталі на виробництво труб, інших сталевих виробів, машин та обладнання. За таких умов у старому промисловому районі Німеччини Рурі після структурних змін домінування важкої промисловості зійшло нанівець. Натомість сформувався третинний сектор, що представлений торговими концернами, великими підприємствами з логістики.

Номер слайду 3

У Німеччині триває реіндустріалізація. У сучасній німецькій переробнійпромисловості 100 найбільших фірм дають 60 % загального обігу і забезпечують роботою понад 50 % усього населення. Продукція концернів BASF, Hoechst і Bayer становить понад 30 % продажів хімічного виробництва Німеччини. Siemens і Bosch виробляють 20 % електротехніки, Daimler-Benz і Volkswagen забезпечують 15 % виробництва автомобілів, компанія Merck – один з лідерів світового фармацевтичного ринку. Дрібні та середні виробники створюють близько половини ВВП у країні та забезпечують понад 60 % робочих місць. BASF

Номер слайду 4

Daimler-Benz

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Домінуючі складники третинного сектору. Соціальна спрямованість державної економічної політики призвела до росту значення в національній економіці Німеччини сфери послуг. Її частка у ВВП країни становить 78 %. Особливе місце посіли фінансова діяльність, транспорт, державне управління, туризм, освіта та наука, торгівля. Всесвітньо відомими є німецькі біо- та інформаційні технології (мал. 27,ст.49). Фінансова система Німеччини вирізняється високим ступенем централізаціїкапіталу. Німецькі банки є крупними акціонерами промислових компаній та компаній сфери послуг. Через те вони активно втручаються в процес прийняття бізнес-рішень. Серед банків головну позицію посідає Deutsche Bank, який є найбільшим уЄвросоюзі. Провідні німецькі банки мають свої дочірні філії в інших країнах Європи.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Франкфурт-на-Майні є найбільшим фінансовим і біржовим центром Німеччини. У ньому розміщуються Федеральний банк, штаб-квартири багатьох комерційних банків. Барометром стану німецької економіки вважають Франкфуртськуфондову біржу. Вона відбиває ціни на акції 30 найбільших німецьких компаній.

Номер слайду 11

У зв’язку з центральним розташуванням у Європі та віддаленістю більшоїчастини території країни від моря важливе значення має розвиток транспорту. За пасажиро- та вантажообігом першість утримує автомобільний транспорт. Після США Німеччина має найбільшу мережу автомагістралей у світі. За протяжністю залізниць Німеччина є лідером у Європі. Мережею високошвидкісних залізниць Німеччина сполучена з Бельгією, Францією, Швейцарією. Великими залізничними вузлами є Гамбург, Берлін, Франкфурт-на-Майні та Мюнхен. Основні зовнішні торговельні перевезення забезпечує морський транспорт. Найбільшими морськими портами є Гамбург і Бремен. Авіаційний транспорт відіграє важливу роль у перевезенні пасажирів на великі відстані. До найбільших аеропортів-хабів світу належить аеропорт «Франкфурт», пасажирообіг якого становить 61 млн пасажирів на рік. Важливе значення для здійснення економічних зв’язків усередині країни відіграє річковий транспорт. Найважливішим міжнародним річковим шляхом є Рейн. Канал Рейн – Майн – Дунай є водним шляхом сполучення між Північним і Чорним морями.

Номер слайду 12

Поряд з торгівлею найбільшим сектором у сфері послуг Німеччини є міжнародний туризм. Щорічно Німеччина приймає 31,5 млн осіб. Найпопулярнішими туристичними містами є Берлін, Мюнхен, Гамбург, Баден-Баден. Велике значення в економіці Німеччини мають освіта та наука. Найкращимивишами Європи є університети Мюнхена, Хайдельберга, Берліна, Бонна, Дрездена. Німеччина – один із світових осередків розвитку наукових досліджень. У країні працюють три із семи найкращих технопарків у світі, що їх називають «Силіконовою долиною ХХІ століття»: у Мюнхені, Гамбурзі та Дрездені. З федерального та місцевих бюджетів фінансуються дослідження у сферах охорони здоров’я, програмового забезпечення, телекомунікацій, мультимедіа, мікроелектроніки.

Номер слайду 13

1. Визначте, які види міжнародноготуризму залежно від мети поїздки характерні для Німеччини? 2. Підготуйте інформацію про основні регіони культурного, ділового, оздоровчого, спортивного,розважального туризму в Німеччині.

Номер слайду 14

Промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни. Німеччина належить до найбільших у світі виробників транспортних засобів, верстатів, приладів, електроніки, хімічних речовин, зокрема фармацевтики, харчових продуктів і напоїв. Найбільші німецькі концерни мають свої філії, виробничі та науково-дослідницькі потужності по всьому світу. Одним зі стовпів німецької промисловості є багатопрофільне машинобудування. На Німеччину припадає понад 20 % світового експорту машин. Щодо найважливішого – виробництва автомобілів країна посідає 4-те місце в світі та 1-ше в Європі за кількістю випущених автомобілів. П’ять найпопулярніших у світі автомобільних компаній: німецькі «Даймлер-Бенц», «БМВ» та «Фольксваґен», а також американські, дочірні філії яких працюють у Німеччині, – «Опель» та «Форд» випускають на території країни понад 90 % усіх автомобілів.

Номер слайду 15

Головними центрами автомобільної промисловості є Вольфсбург, Рюссельсгайм, Кельн, Штутгарт, Мюнхен. Німеччина посідає 1-ше місце в Європі за виробництво морських суден, що розвинуте біля морського узбережжя Гамбурга, Бремена. Але це виробництво дуже залежить від іноземних замовлень. Країна спеціалізується на виробництві військових кораблів, а також річкових прогулянкових і круїзних суден. Німеччина бере участь у міжнародних проектах з випуску пасажирськихлітаків, військової та ракетної техніки. Велике значення мають також верстатобудування та точне машинобудування. Країна відома своєю оптикою (компанія Carl Zeiss), виробництвом годинників і годинникових механізмів, дитячих іграшок, товарів для моделювання. Найбільшим виробником побутової техніки тривалого використання є концерн Siemens.

Номер слайду 16

Ще з кінця ХІХ ст. Німеччина стала світовим лідером у розвитку хімічноговиробництва. Нині за обсягами виробництва країна поступається лише Китаю, США та Японії. У світі відомі німецькі хімічні концерни Aventis, Bayer, Bosch, BASF. Основною продукцією хімічних виробництв Німеччини є пластмаси та іншіполімери, фарби, косметичні засоби.

Номер слайду 17

Німеччина – один із найбільших виробників харчових продуктів і напоїв у Європі. У харчовій промисловості країни переважають підприємства середньогота малого бізнесу, чисельність персоналу яких до 250 осіб. Основними є виробництва м’ясних та молочних продуктів, пива, виноградних вин, кондитерських виробів. Успіх німецької продовольчої продукції ґрунтується на високій якості та смаку, безпеці, оптимальній ціні. М’ясні вироби, такі як шварцвальдська шинка або франкфуртські сосиски, сири «Едамер» та «Гауда», відомі у світі.

Номер слайду 18

За виробництвом електроенергії (648,4 млрд к. Вт/год – 2016 рік) Німечина посідає 7-ме місце в світі та 1-ше - в Європі. Економіка Німеччини налаштована на перехід від ядерної та викопної енергії до ВДЕ та енергоефективності. Цей проект назвали «німецьким енергетичним поворотом». Сонячні панелі та вітрові турбіни забезпечують до половини споживаної електроенергії. Перехід до ВДЕ зміцнив малий та середній бізнес, а також стало можливим самостійного виробництва відновлюваної енергії. В Німеччині відбувається сільська енергетична революція.

Номер слайду 19

Мал. 28. Структура електроенергетики Німеччини Проаналізуйте діаграми «Структуриелектроенергетики Німеччини» (мал. 28, ст.51). Поясніть, як і чому змінилося значення різних джерел електроенергії в країні протягом останніх 20 років.

Номер слайду 20

Особливості аграрного сектору. Аграрний сектор Німеччини вирізняється високим ступенем концентрації та індустріалізації. В агровиробничій сфері країни зайнято близько 20 % населення. В аграрних відносинах переважають малі родинні ферми з наділами землі до 20 га. В останні десятиліття зростає частка великих господарств, що перевищують 50 га, особливо на півночі країни. Кредитуванням та фінансуванням аграрного сектору, а також регулюванням ринків збуту сільгосппродукції опікується держава. Нині Німеччина перетворилася на одного з найбільших в Європі сільськогосподарського виробника. Водночас країна не задовольняє потреб населення у продовольстві, тому є одним з найбільших імпортерів сільгоспродукції.

Номер слайду 21

Високопродуктивне тваринництво дає 70 % вартості сільськогосподарської продукції. Німеччина має велике поголів’я великої рогатої худоби, свиней, домашньої птиці. Найбільший прибуток дає молочне господарство, головними районамирозвитку якого є Північнонімецька низовина та Приальпійський район (мал. 29, ст.52). Свинарство, птахівництво та м’ясне скотарство розвинуто повсюдно. Вони працюють на імпортних кормах або на власних картоплі, кормових коренеплодах або відходах виробництва цукру. На основі тваринницької сировини налагоджено виробництво ковбас, твердих сирів, вершкового масла, сметани. У рослинництві кормові культури переважають над продовольчими. Для потреб тваринництва вирощують кормовий буряк, кукурудзу, ячмінь, конюшину, люцерну. Багато фуражного зерна імпортується.

Номер слайду 22

Із зернових культур вирощують пшеницю та жито. Спеціальні сорти ярого ячменю вирощують для виробництва пива. Крім того, у Німеччині налагоджено виробництво технічних культур: цукрового буряку, льону-довгунцю, ріпаку, соняшнику, тютюну. Через традиційне для країни виробництво пива національною культурою став хміль. У міжгірних улоговинах вирощують виноград та овочі. На Північнонімецькій низовині на кислих дерново-підзолистих ґрунтах культивують багато картоплі. На півночі країни картоплю усе більше витісняє кукурудза,що її тут використовують для кормів у тваринництві.

Номер слайду 23

Характерні риси просторової організації господарства На території Німеччини склалися три великі регіони, що відрізняються своєю спеціалізацією: Південний, Північний та Східний. Південний регіон розвивається найбільш динамічно. Там сконцентрованоновітні виробництва, потужні науково-дослідні та освітні центри країни: Мюнхен,Штутгарт. Північний регіон – старий виробничий район, що склався з орієнтуванням на сировинний чинник. Його найбільш відчутно торкнулася реіндустріалізація. Частину старих виробництв було ліквідовано, інша – зазнала модернізації. Осередками Північного регіону є Рур, Гамбург, Бремен. Східний регіон – це «нові землі», які увійшли до складу ФРН у 1990 р. Там відбулося глибоке реформування економіки на основі поглинання планового господарства, що панувало протягом 40 повоєнних років, ринковою системою господарювання. Інтеграція та модернізація економіки східних земель ще становить проблему.

Номер слайду 24

https://drive.google.com/file/d/1 FEKm. SSi1 A5aass. Va. Gr. IQECzi. Vgl. L_2f. J/view

Номер слайду 25

Зовнішні економічні зв’язки. Особливістю німецької економіки є її експортна орієнтація. Основні торговельні партнери Німеччини – це країни ЄС. Крім того, країна веде активну торгівлю з США, Індією, Китаєм, Японією. Велика увага приділяється присутності німецьких фірм на ринках країн Південно-Східної Азії, Латинської Америки, Південної Африки. Серед експортних товарів переважають машини, транспортні засоби, хімікати, метали та вироби з них, харчові продукти, тканини. Високий попит в Європі мають німецька поліграфічна продукція, порцеляна, зброя, мереживо, хутряні вироби, музичні інструменти, побутова техніка, оптичні прилади, спортивний одяг та інвентар, пиво. Значне місце у зовнішніх зв’язках Німеччини посідає діяльність на ринку капіталу, причому серед інвестицій переважають капіталовкладення в економічно-розвинуті західноєвропейські країни та США. До Німеччини традиційно інвестують капітал США (до 30 % всіх іноземних інвестицій). Близько чверті промислової продукції Німеччини виробляється на підприємствах з участю іноземного капіталу.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Міжнародні зв’язки України з Німеччиною. Німеччина була і залишається одним з головних економічних партнерів України, що експортує в нашу країну продукцію машинобудування, автомобілі, побутову техніку, електроніку, харчові продукти та товари народного споживання. Особливе місце у німецько-українських відносинах належить інвестиційному співробітництву. За обсягами прямих інвестицій в економіку Україну ФРН посідає 2-ге місце (після Кіпру) серед країн світу. Співробітництво в соціальній сфері охоплює широкий діапазон питань: охорона навколишнього середовища, гуманітарна та технічна допомога, телекомунікації, культура, вища освіта та науково-дослідницька діяльність тощо. Україна представлена в Німеччині представництвами у Берліні та Мюнхені.

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Самоконтроль і контроль 1. Поясніть, які існують особливості сучасного постіндустріального розвитку. Німеччини. 2. Назвіть домінуючі складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки Німеччини. 3. Покажіть на карті промислові райони, найбільші морські порти,аеропорти, фінансові та туристичні центри Німеччини та поясніть причини їх формування. 4. Схарактеризуйте особливості аграрного сектору Німеччини. 5. Поясніть причини нерівномірності економічного розвитку окремихрегіонів Німеччини: Південного, Північного та Східного. 6*. Спрогнозуйте перспективи розширення економічних зв’язків України з Німеччиною.

Номер слайду 30

Цікаві карти німеччини

Номер слайду 31

Цікаві карти німеччини

Номер слайду 32

Варто переглянутиhttps://www.youtube.com/watch?v=0 IMzzu. RB50 M&feature=emb_logohttps://www.youtube.com/watch?v=VAD66 Lfi0 Mo&feature=emb_logohttps://www.youtube.com/watch?v=8 IJz. ZSVRpb. U&feature=emb_logohttps://www.youtube.com/watch?v=Sz. N548 NV6nshttps://www.youtube.com/watch?v=DAtvup. NKz. EU&feature=emb_logohttps://www.youtube.com/watch?v=Vn. UHf. F8_OUEhttps://www.youtube.com/watch?v=u. LTc. B_n. Ktv4https://www.youtube.com/watch?v=K5 JEp8pjsq. E&feature=emb_logohttps://www.youtube.com/watch?v=r. LUt9f. Yqd8 Mhttps://docs.google.com/forms/d/e/1 FAIp. QLSf. MReix9x. WASc. ILLJa. Kch. XCTY_4 Stjged1bnonxvx_h. ICF47 Q/viewformhttp://merkator.org.ua/testy/nimechchyna/

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Євтушенко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рябченко Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Байда Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
28201
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку