Презентація " Нові підходи до гармонізуючої освіти першокласників з урахуванням нового Державного стандарту". Матеріали можна використати під час виступу на методичному обєднанні для ілюстрування доповіді та зацікавлення аудиторії.
Позитивними змінами нової редакції Державного стандарту є:розроблення єдиного змісту стандарту для усіх мов навчання;використання здоров’язбережувальних технологій;екологічна спрямованість освіти;передбачено вивчення іноземної мови з 1 класу в усіх загальноосвітніх навчальних закладах;;передбачено впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Навчальний процес організований згідно рекомендацій МОН України: тривалість уроків – 35 хвилин, перерви – 15 хвилин, велика – 35 хвилин, розвантажувальний день у четвер, оптимальний розклад уроків, Фізкультхвилинки; За згодою учителів перших класів деякі предмети викладають вчителі-предметники: англійську мову, музику, фізичну культуру, які продовжать викладання надалі в основній і старшій школі.
Для реалізації зазначених умов необхідно: Зміст, методи навчання, ритм уроку, режим дня і тижня, етика спілкування, робота з батьками, дизайн середовища – все працювало на дитячі потреби і вікові можливості, сприяло розвитку дитячих здібностей, не шкодило фізичному і психічному здоров’ю.
У системі навчання існує тенденція: старша ланка диктує свої вимоги до попередньої. З цієї точки зору всім здається, що ВНЗ вказує школі, якого випускника їй готувати, старша школа дає свої вимоги основній, та - до початкової… У свою чергу, початкова школа стала прискіпливіше встановлювати вимоги до вступу дошкільників у школу.
Алгоритм роботи школи та дитячого садка:засідання методичних об’єднань;відвідування уроків у школі та заняття в дитячому садку;робота консультаційного пункту;загальні батьківські збори;робота Школи майбутнього першокласника;підготовка рекомендацій для батьків;підготовка посібників для майбутніх учнів;рекомендації практичного психолога .
У своїй роботі використовуємо принципи української етнопедагогіки: Вчи не страшкою, а ласкою (гуманне ставлення до дитини)Не бурчи, а навчи (педагогічна компетентність)Путню річ і дурень зрозуміє (доступність)Із самого початку думай, який буде кінець (послідовність та наступність)Не все одразу, а потроху та помалу, то буде користі чимало (послідовність та наступність)Хто собою керувати не вміє, той і іншого на розум не наставить (вимогливість до вчителя та вихователя)Учи народ, учись у народу (народність)Гни дерево, поки молоде, вчи дитя, поки мале (природо відповідність)Вчений, а кобили не запряже (зв’язок навчання з практикою)Краще раз побачити, ніж тричі почути (наочність). Краще приклад, ніж наука (наочність)Ніщо не дійде до голови, як не побуває в серці (емоційність)