Презентація з оцінювання НУШ може бути використана для виступу та обговорення на педраді чи методичних об'єднаннях вчителів, а також для саоопрацювання педагогами.
Оцінювання в НУШ: загальні аспекти. Бойко Тетяна Іванівна, вчитель зарубіжної літератури Харківського ліцею № 109, тренер НУШ
Номер слайду 2
Нормативна базаІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇщодо організації освітнього процесута викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному роціРекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів5-6 класів. Наказ Міністерства освіти і науки. України 01 квітня 2022 р. № 289 ПРОФЕСІЙНИЙ СТАНДАРТза професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)»Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 23.12.2020 № 2736-20
Номер слайду 3
Оцінювання навчальних досягнень учнів – обов’язкова складова освітнього процесу, це установлення рівня досягнень очікуваних результатів навчання учнів в оволодінні змістом предмета. Не можна допускати, щоб оцінювання було виокремлено з педагогічного процесу. В. Сухомлинський
Номер слайду 4
Концепцією «Нова українська школа» передбачено зміну підходів до оцінювання результатів навчання: - оцінки слугуватимуть для аналізу індивідуального прогресу і плануванню індивідуального темпу навчання, а не ранжуванню учнів;- оцінки розглядатимуться як рекомендація до дії, а не присуд. [Концептуальні засади реформування середньої освіти “Нова українська школа”].
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Формувальне оцінювання має на меті підвищити якість, підсумкове - оцінити якість.{BC89 EF96-8 CEA-46 FF-86 C4-4 CE0 E7609802}Формувальне оцінювання. Підсумкове оцінювання. Перевіряє, як триває навчання. Перевіряє, що було вивчено. Діагностувальне: ідентифікує сфери, де необхідне покращення. Оціночне: вимірює досягнення певного рівняІдентифікує недоліки і покращує навчання. Судить про якість. Здійснюється під час навчального процесу. Відбувається в кінці навчального процесу. Допомагає учням вчитися один в одного. Змушує учнів конкурувати між собою
Номер слайду 8
Формувальне оцінювання спрямоване на покращення навчальних навичок. Для цього необхідно- виробити зрозумілі учням цілі на певний період навчання;- встановити конструктивний зворотній зв’язок між учнями та вчителем щодо навчальних досягнень учнів відповідно до визначених цілей;- коригувати навчальний процес відповідно до результатів і навчального поступу учнів.
ДІАГНОСТУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ – РІЗНОВИД ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ, ЙОГО ПЕРШИЙ ЕТАП. Вчитель перед початком нової діяльності визначає рівень базової підготовки класу – якою інформацією з теми вже володіють діти.
Номер слайду 11
Формувальне оцінювання передбачає:- активне залучення учнів до самоконтролю та самооцінювання;- стимулювання у дітей бажання вчитися та прагнення досягти високих результатів;- оцінку процесу, а не досягнень;- допомагає учням вчитися один в одного.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Роль учителя при формувальному оцінюванні
Номер слайду 15
Діяльність вчителя щодо організації формувального оцінювання:формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей;ознайомлення учнів з критеріями оцінювання до того, як вони почнуть виконувати завдання;забезпечення активної участі учнів у процесі пізнання;формування в учнів уміння аналізувати власну діяльність;коригування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.
Номер слайду 16
Методи формувального оцінювання
Номер слайду 17
Формувальне оцінювання здійснюється через:педагогічне спостереження;аналіз учнівських робіт;онлайн-інструменти;вербальний та невербальний зворотній зв’язок з учнями;самооцінювання та взаємооцінювання;оцінювання батьками особистісного розвитку учня/учениці.
Номер слайду 18
Помилки – це частина навчання, а реагування на них – сутність формувального оцінювання.https://osvitoria.media/experience/yak-otsinyuvaty-bez-otsinok-pokrokovo-instruktsiya-suchasnogo-vchytelya/
Номер слайду 19
При здійсненні формувального оцінювання найважливішими є дві речі:- ефективний зворотний зв'язок- рефлексія (роздумування)
Підсумкове оцінювання - процес співвіднесення рівня навчальних досягнень учнів порівняно з вимогами Державного стандарту, програми.тематичнесеместроверічне
Номер слайду 24
Номер слайду 25
Варто розуміти, як будуть використані результати підсумкового оцінювання, щоб воно відбувалось на користь учнів. Які дані я хочу отримати?Кого буду оцінювати?Який інструмент використаю?Які потрібні ресурси?Коли оцінювання буде проведене?
Номер слайду 26
Форми підсумкового оцінювання
Номер слайду 27
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ1. Державний стандарт базової середньої освіти. Постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#n16.2. Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів. Наказ Міністерства освіти і науки України 01 квітня 2022 р. № 289 URL: https://osvita.ua/school/metod-rekom3. Наказ Міністерства освіти і науки України № 289 від 01.04.2022 р. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86195/4. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої освіти URL:https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.5. Закон України «Про повну загальну середню освіту» (No 463-IX від 16.01.2020 р.) URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text/.6. Жук Ю. О., Гривко А. В. Особливості оцінювання результатів навчання учнів 5–6 класів: методичний порадник науковців Інституту педагогіки НАПН України до початку нового навчального року. Київ: «Освіта», 2022. 55с.