Про що говориться в цитатах? « Для нас дорогі батьки, дорогі діти, близькі, родичі; але всі уявлення про любов до чого-небудь поєднані в одному слові «вітчизна». Цицерон (давньоримський політичний діяч, видатний оратор, філософ та літератор)« Національна честь, любов до свого народу , свого міста , села, любов до рідного слова , до рідної пісні , природи , історії – ось зерна , які ми повинні сіяти в душах дітей і родині, і в школі…» Олесь Тихий (1927-1984, громадський діяч, педагог, український правозахисник) «В дитинстві відкриваєш материк, котрий назветься потім — Батьківщина». Л. Костенко ( 1930 , українська письменниця , поетеса -шістдесятниця )
Патріоти́зм (грец. πατριώτης — співвітчизник, грец. πατρίς та лат. patria — батьківщина) — громадянське почуття, змістом якого є любов до батьківщини, відданість своєму народові, гордість за надбання національної культури, готовність діяти в інтересах вітчизни та постати на її захист у разі необхідності. (Словник іншомовних слів) ПАТРІОТИЗМ -
{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}В ДЕРЖАВІ В ШКОЛІ80 % випускників бажають виїхати з держави . Випускники школи не вертаються в рідне місто . Байдужість до долі Батьківщини . Байдужість до долі школи, до однокласників , батьків, вчителів. Втрачаються традиції свого народу. Втрата сімейних традицій, байдужість до шкільних традицій. Не дотримуються норми і правила поведінки в суспільстві. Не дотримуються правила поведінки в школі. Падіння загальної культури підлітків. Не читають газет, книжок, залежать від Інтернету. Відсутність компетнтностей по національно - патріотичному вихованню. Не достатньо компетентні педагоги, відсутність компетентності у батьків по даному питанню , не достатньо розкрита тема в планах виховної роботи класних керівників. Проблеми громадянського виховання
По одній із стародавніх легенд боги подарували людям соняшник для того, щоб їх ніколи не покидало сонце. Квіти соняшника завжди звернені до сонця, навіть в самий дощовий день. Невипадково соняшник став символом сонця, радості та оптимізму, а також - вірності і гідності . Для українців соняшник - один з образів Батьківщини, символ родючості і процвітання.
Національно-патріотичне виховання: здійснюється в навчальній, позакласній, позашкільній діяльності, в сім’ї, дитячих та юнацьких об’єднаннях, зумовлене змістовими характеристиками освітніх предметів, сприяє опануванню системи знань про людину і суспільство, на рівні держави дане питання під особливою увагою. Не дивіться на Україну, як на землю своїх батьків. Дивіться на неї, як на землю своїх дітей. І тоді прийдуть зміни… С. Вакарчук.(українский рок-музикант, поет, лідер групи « Океан Ельзи»)
НОРМАТИВНО- ПРАВОВА БАЗАОсновним документом є Концепція національно-патріотичного виховання дітей і молоді. Залишається актуальною програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», де визначені основні напрями, принципи, завдання, тематичний зміст. Створення і розвиток моделей виховних систем. Виконання Концепції громадянської освіти та виховання в Україні Формування ціннісного ставлення особистості до сім'ї, родини, людей відповідно до Концепції сімейного виховання дітей і молоді в системі освіти України «Щаслива родина» на 2012 – 2021 роки. Реалізація Концепції превентивного виховання дітей і молоді. Впровадження програми виховної роботи з питань протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» для учнів 7-11 класів «1 ЕТАП. Теоретичні засади. Вихованням дитини ти виховуєш себе, утверджуєш свою людську гідність В. О. Сухомлинський ( видатний український педагог, письменник,публіцист).
В Концепції національно - патріотичного виховання розроблені методичні рекомендації по предметах: філологічний напрямокточні наукиіноземні мовиприродничо – суспільний циклхудожньо – естетичний напрямок, фізична культурапочаткова школа 1 ЕТАП. Теоретичні засади. Завдання 2. Ознайомтесь з методичними рекомендаціями по предметах щодо виховання національно - патріотичної свідомості учнів. Запропонуйте прийоми , форми, методи , заходи, які використовують вчителі ШПК для формування громадянина України на уроках свого циклу. Наша Батьківщина благає допомоги красномовства, бо так багато її преславних подвигів поминається глибокою мовчанкою. Феофан Прокопович (український богослов, письменник , поет, математик , філософ), Національно - патріотичне виховання – справа не окремих предметів і вчителів, а всього навчального закладу, всього суспільства.
2 ЕТАП. Виховна діяльність Презентація. Діяльність класних керівників: Ставер Л. М.-6-Б клас. Бондарчук Г. С.- 7-Б клас. Генова Г. С – 10-В клас. Вербанова Н. Д. -3-В клас. Діяльність керівника гуртка “ Джура” – Зайцева О. К. Робота бібліотеки . Сильним , досвідченим стає той педагог, який уміє аналізувати свою роботу. В. О. Сухомлинський(видатний український педагог, письменник , публіцист).
Виховання патріотизму - це постійна робота по формуванню у школярів почуття гордості за свою школу, місто, Батьківщину, шанобливому ставленню до історичного минулого, свого народу.22 січня - день Соборності України. Це свято відзначаємо щороку в день проголошення Акту возз’єднання Української Народної Республіки й Західно-Української Народної Республіки. Година спілкування: «Соборна – значить єдина».
- Формування та розвиток у учнів високої патріотичної свідомості, почуття вірності своїй Вітчизні, прагнення до виконання свого громадянського обов'язку;- Виховання патріотичних якостей. Мета. Протягом 4 років у школі працює гурток “Джура”а) виховання підлітків патріотами своєї Вітчизни;б) розвиток умінь і навичок, які дають можливість „вижити" в сучасному світі;в) підготовка юнаків до військової служби на благо своєї Вітчизни. Основним змістом діяльності гуртка військово-патріотичного напрямку є:
«Громадянин-патріот України».творчо мислитьздатна саморозвиватися дотримується духовних, правових,загальнолюдських законівмає культуру думки і мовияка знає історію і культуру своєї краінидуховно та фізично здоровамає соціально - активну позицію громадяниналюбить свою Батьківщину і народ. Особистість
Системна організація національно-патріотичного виховання молоді має бути спрямована на підготовку її до оволодіння військовими професіями, формування психологічної та фізичної готовності до служби в Збройних Силах, задоволення потреби підростаючого покоління у постійному вдосконаленні своєї підготовки до захисту Вітчизни.
Виховний потенціал гри «Джура» дуже важливий. Проведення теоретичних і практичних конкурсів впливає на розвиток громадянських якостей підлітків, надає їм можливість випробувати себе, перевірити свої здібності серед однолітків і прищепити почуття причетності до своєї історії, культурі.
Відчути себе невід'ємними часточками великої історії своєї держави діти можуть тільки тоді, коли вони глибоко й детально вивчають історію рідного краю. Саме це спонукатиме їх рівнятися на знаменитих земляків. Презентації книжкових виставок, години поезії, віртуальні подорожі такі як «Співці рідного карю», «Моя земля – земля моїх батьків», «Вулицями старого міста», «Воин, предкам моим даровавший свободу» можуть стати темою класнх годин, проведених у бібліотеці
У бібліотеці збирається та накопичується матеріал з періодичних видань у тематичних теках такі як: - Зростимо громадянина- Мій край – моя історія жива- Мій край у війні 1941 – 1945р.р.- Чорнобиль – біль наш довічний- Голодомор 1921 – 1947 р.р. Також зібрані сценарії та розробки позакласних заходів з національно – патріотичного виховання.
Напрямки виховної роботи. Школа – це майстерня, де формують думку підростаючого покоління. Треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. А. Барбюс(французький письменник, журналіст Правовий. Морально - духовний. Здоров'язберігаючий. Художньо - естетичний. Екологічний. Національно- патріотичний Для створення простору для життєтворчості педагоги працюють в різних напрямках
В Концепції національно - патріотичного виховання розроблені методичні рекомендації по предметах: філологічний напрямокточні наукиіноземні мовиприродничо – суспільний циклхудожньо – естетичний напрямок, фізична культурапочаткова школа 1 ЕТАП. Теоретичні засади. Завдання 2. Ознайомтесь з методичними рекомендаціями по предметах щодо виховання національно - патріотичної свідомості учнів. Запропонуйте прийоми , форми, методи , заходи, які використовують вчителі ШПК для формування громадянина України на уроках свого циклу. Наша Батьківщина благає допомоги красномовства, бо так багато її преславних подвигів поминається глибокою мовчанкою. Феофан Прокопович (український богослов, письменник , поет, математик , філософ), Завдяки історичній пам'яті людина стає особистістю,народ – нацією,країна – державою. М. Грушевський