для учнів - наставник, партнер, коуч, ментор та фасилітатордля колег – ефективний комунікатор та фасилітатор, новатор та модератордля родини - любляча матуся та кохана дружина. ЯЧому я обрала саме цей життєвий шлях? Вважаю, що саме ця професія включає в собі творчість, креативність, живе спілкування, зворотній зв’язок, щирість, відповідальність та незабутні емоції.
Життєве кредо. Живу для тих - кому потрібна, дружу з тими, у кому впевнена, спілкуюсь з тими, хто приємний і вдячна тим, хто цінує. Педагогічне кредо. Найважливіше у педагогічній діяльності – це гармонія у стосунках з учнями, їх батьками та колегами, постійний творчий пошук і самовдосконалення
Актуальність Початкова освіта є фундаментом для здобуття знань. На мою думку, мета НУШ полягає в тому, щоб виховати дитину, яка вміє самостійно та творчо працювати і жити. Цього досягти значно складніше, ніж навчити читати, писати, лічити та розв’язувати задачі. Починаючи з першого класу, привчаю дітей до інноваційних технологій, розвиваю критичне мислення, їх пізнавальну активність, впевненість у своїх знаннях та силах.
Обґрунтування теми Творчість - це спосіб самовираження, саморегуляції людини, світобачення як засіб пізнання світу через творче сприйняття і практичне перетворення діяльності. Тому все більшого значення набуває розвиток таких властивостей особистості, які дають можливість творчо використати здобуті знання. В умовах сучасної реформи освіти педагогічна спільнота шукає нові дієві способи і методи для розвитку творчих здібностей учнів початкової школи. Учитель має непомітно керувати навчальним процесом, надихати дітей на здобуття нових знань. І в цьому на допомогу вчителю приходять численні технології.
Співпраця учнів і вчителя – діалог двох партнерів . Формування умінь і навичок дослідницької роботи . Відсутність страху, атмосфера радощів. Від цікавості до допитливості. Залучення до самостійного здобуття, збору та дослідження інформації. Розвиток мислення, уяви, фантазіУмови розвитку творчих здібностей
Створення відповідних умов на уроці та вдома. Зацікавленість учнів та батьків. Похвала за досягнення. Уміння побачити позитивне. Участь в конкурсах, олімпіадах, виставках. Підтримка вчителя та батьків. Делікатність оцінювання, об’єктивність. Довіра до вчителя. Технологія формування творчого учня орієнтована на особистість
Діяльнісний аспект. Види активної діяльностіРобота в парах, робота в малих групах, інтерактивні ігри, літературні ігри, ігрові ситуації, технологія навчання у дискусіїНестандартні форми уроків. Урок – гра, урок змагання, урок – казка, урок – подорож, урок КВК, урок вікторина. Позакласна діяльність. Виховні бесіди, години спілкування, тематичні проекти та свята, конкурси віршів, інсценізація казок, родинні заходи, подорожі, екскурсії
Основні методи і прийоми теорії розвитку критичного мислення. Навички ведення дискусіїПредставле-ння своєї точки зору Складання запитань і відповідей. Прийоми по розвитку навичок і розв’язання проблем. Товсті і тонкі питання, ромашка Блума, кластери,дерево передбачень, фішбоун, оцінне вікно та інші Мозковий штурм, карусель, групова робота, акваріум та інші Рольова гра,перехресна дискусія, суперечка – діалог, метод кутів, 6 капелюхів Створення ланцюжків,вільне письмо, есе,сінквейн, сенкан, діаманта
* підвищується інтерес до навчання;*зникає боязнь зробити помилку;*беруть відповідальність за своє навчання на себе;*вміють працювати в парі та в групі;* розвивається пошукова спрямованість мислення;*виникає прагнення краще зрозуміти інформацію. Використання вчителем стратегій критичного мислення забезпечує позитивні зміни в учнів
Методика «Ґронування» Стратегія «Асоціативний кущ» Етапи роботи. Написати центральне слово (словосполучення чи фразу)посередині аркуша, на слайді, на дошці. Записати слова фрази, які спадають на думку учням з обраної теми. Записати стільки ідей, скільки дозволить час, або доти, доки вони не будуть вичерпані. Коли всі ідеї записані, встановити, там, де це можливо, зв’язки між поняттями.
Сенкан - це форма вільного вірша з п’яти рядків, що синтезує інформацію 1 рядок - тема (іменник) 2 рядок – опис (2 прикметники) 3 рядок - дія (3 дієслова)4 рядок - ставлення (фраза), почуття з приводу обговорюваного 5 рядок -перефразування змісту (синонім)Мета: привчити учнів виокремлювати головне. Сенкан
Методика «Кубування» (робота в групах)1. Опиши (колір, форма, розмір)2. Порівняй (На що схоже?)3. Підбери асоціації (Про що змушує думати? Що спадає на думку?)4. Проаналізуй (Яким чином це зроблено?)5. Як використати?(Знайди застосування)6. Запропонуй аргументи «за» і «проти»Кубування є методом навчання, який полегшує розгляд різних сторін теми. Цей підхід передбачає використання кубика із написанням на кожній грані вказівки щодо напряму мислення або письма.
«Шість капелюшків мислення» – це одна із відомих методик, яку розробив спеціаліст із психології та творчості Едвард де Боно. Це доволі простий для розуміння інструмент, де капелюшки різного кольору є так званими візуальними підказками. У методі «шести капелюшків» мислення ділиться на шість різних режимів, кожний з яких представлений капелюхом свого кольору.
Метод «Мікрофон» дає можливість кожному учневі висловлювати думку, сказати щось швидко, чітко, по черзі відповідаючи на запитання або висловлюючи свою позицію. Правила проведення «Мікрофону»:говорити має право тільки той учень, у кого «символічний» мікрофон;відповіді не коментують і не оцінюють;коли хтось висловлюється, інші мають дотримуватися тиші.32 Метод «Мікрофон»
Метод «Рюкзак»Метод дає можливість: Кожен учень стисло записує на папері відповідь на запитання: «Які з тих завдань і умінь, що отримано на уроці, він візьме із собою для використання на інших уроках,для виконання домашнього завдання?» Аркуші з відповідями складають у рюкзак. Виділяти головне, визначити можливість матеріалу. Дає можливість залучити до роботи всіх учнів. Вносить в урок елемент гри. Створює основу для проведення мотивації на наступних уроках. Надає вчителеві інформацію про кожного учня, про методи роботи, що сподобалися їм.
На моїх уроках до дітей часто приходить «Дід Буквоїд». Учні з задоволенням виправляють помилки Незнайка, Буратіно та інших казкових героїв. Практикую дидактичні і словесні ігри, ребуси, кросворди, чайнворди, широко використовую усну народну творчість. Слова «А – нумо, поміркуймо» - звучать на кожному уроці. Вони пробуджують уяву дітей, дають поштовх їхнім думкам, вчать критично мислити, спілкуватися.
Висновок. Докладаю чимало зусиль для того, щоб процес навчання був радісним, цікавим для всіх учнів і при цьому забезпечував би глибоке засвоєння навчального матеріалу. З метою розвитку творчих здібностей здобувачів освіти засобами критичного мислення необхідно на кожний урок підбирати пізнавальні завдання. Це дасть можливість сформувати і розвинути всю різноманітність інтелектуальної і творчої діяльності учнів і забезпечити перехід від репродуктивних, формально-логічних дій до творчих.
Виховна робота з класом має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти з великим задоволенням приймають участь у позакласних заходах. Але цьому передує кропітка робота. Учням класу дуже подобаються класні години, різноманітні турніри, вікторини. Вони завжди із задоволенням беруть у них участь.“З радістю до школи йдем, В класі весело живем”Виховна діяльність
Нас не можна роз’єднати,Ми тепер одна сім’я!Дружбу будемо плекати,Щоб були ми, як рідня. Багато чого я навчиласяу своїх наставників, ще більше у своїх товаришів, та найбільше – у своїх учнів. Завдання школи – навчити жити. Ми повинні виховати Людину, здатну створити своє особисте життя. Я бачу наступні завдання вчителя як класного керівника: - виховувати у дітей самостійність, допитливість, чемність, і віру в себе; -стати для дітей другом, відкрити багатство їх душ. Учитель і учень ростуть разом. Мої діти
ІНДИВІДУАЛЬНІвідвідування сім'їзапрошення до школидні відкритих дверейіндивідуальна педагогічна допомога листування з батьками. ГРУПОВІзібрання батьківського активугрупові бесідигрупові консультаціїбатьківські консиліуми. Новаторські форми роботи з батьками. КОЛЕКТИВНІзагальношкільні зборикласні батьківські зборизбори-концертиконференції з обміну досвідомпедагогічний всеобуч «Батьківська академія» Одна з найважливіших форм інтеграції з родиною. Допомагає подолати занепокоєння батьків, острах розмови про свою дитину і сприяє створенню гарного контакту між батьками і класним керівником. Сьогодення дозволяє нам бути з родиною школяра дистанційно, використовуючи новітні гаджети. Основні теми: особливості здоров'я дитини;захоплення, інтереси;переваги у спілкуванні в сім'ї;особливості характеру; мотивації навчання; моральні цінності родини.
сприяти розвитку індивідуальних особливостей кожного учнярозвивати креативність та творчі здібності учнівпосилити роботу з обдарованими учнями через їх участь у конкурсах та олімпіадахсприяння вирішенню найбільш актуальних проблем навчання й вихованняпоширювати і впроваджувати педагогічні інноваціїЗавжди готова бути новатором, агентом змін НУШ5 цілей на наступних 5 років