Порівняння будови головного мозку хребетних тварин
Номер слайду 2
Мета : порівняти будову головного мозку різних хребетних тварин. Обладнання та матеріали: муляжі головного мозку різних хребетних тварин, плакати або слайди презентації із зображенням будови головного мозку різних хребетних тварин, підручник, зошит.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Хід роботи Розгляньте муляжі, плакати або наведенні малюнки із зображенням головного мозку хребетних тварин.
Номер слайду 5
1. Підпишіть, яким тваринам належать ці зображення головного мозку.
Номер слайду 6
2. Визначте спільні елементи будови зображених моделей головного мозку. Позначте на малюнках відповідними цифрами: 1 – довгастий мозок. 2 – передній мозок. 3 – середній мозок. 4 – мозочок. 5 – нюхові капсули.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
3. Визначте особливості будови головного мозку різних груп тварин. Заповніть таблицю.
Номер слайду 11
{073 A0 DAA-6 AF3-43 AB-8588-CEC1 D06 C72 B9}Група хребетних тварин. Які особливості будови мозочка. Які особливості переднього мозку. Напрямок будови ускладнення головного мозку. Риби Середній розмір без звивин. Маленький без звивин, два відділи. АмфібіїМаленький, нерозвинений. Великих розмірів без звивин, утворює дві півкуліРептилії Середній розмір, опукла форма. Середніх розмірів, дві півкулі вкриті корою. Птахи. Великі розміри з великою кількістю звивин. Великих розмірів, дві півкулі, без звивин. СсавціВеликий, з дуже великою кількістю звивин. Дуже великий, дві півкулі, багато борозен і звивин.
Номер слайду 12
5. Використовуючи матеріали підручника та іншими джерел, поясніть, які особливості будови головного мозку птахів і ссавців дозволяють їм пристосовуватися до свого середовища існування. У птахів краще розвинутий мозочок – складні рухи у польоті. У ссавців добре розвинені ……..6. За результатами практичної роботи сформулюйте висновок, у якому поясніть, із чим пов'язані особливості будови головного мозку різних груп хребетних тварин.( Спишіть висновок вставляючи пропущені слова). У хребетних тварин будова головного мозку пов'язана насамперед з ________ життя організмів, їх ________ і взаємозв'язок з іншими тваринами, ________ та складністю рухів, розвитком певних життєвих навичок.