Мета уроку. Навчальна. Шляхом проведення фізичного експеременту, навчити учнів обчислювати густину твердого тіла. Розвивальна. Розвинути в учнів експериментальні вміння та готовність і прагнення проводити експеримент, розвивати уміння стисло та грамотно висловлювати свої міркування та обгрунтовувати їхню правильність. Виховна. Виховувати в учнів наполегливість у навчанні,культуру поведінки, культуру мови, свідомої дисципліни, культуру запису. Тип уроку. Комбінований. Обладнання.
Повторення вивченого матеріалу, розв’язування обчислювальних та якісних задач.1 Що означає слово «фізика»?2 З чого складається речовина?3 Що таке молекула?4 З чого складається маса тіла?5 Яким приладом вимірюється маса тіла, які є одиниці вимірювання маси тіла та їх позначення?6 Що таке густина речовини?7 Які вимірювання необхідно здійснити, щоб визначити густину речовини?8 Записати формулу для визначення густини речовини та зробити її аналіз.9 Розв’язування задач різного типу.
ЗАДАЧА №1 Виразити масу тіл у кілограмаха) 0,2 ц= кгб) 300 г = кгв) 5 мг = кг Що таке об’єм, якими одиницями він вимірюється та їх позначення?ЗАДАЧА №2 Записати у мᶟ такі об’єми:а) 150 см³ = м³б) 400 дм³ = м³в) 50000 мм³= м³Розв’язування якісних задач1 Чи зміниться маса молекули води, коли вона переходить у стан льоду, чи коли вона перетворюється на пар?2 Залізну гирю занурили у посудину з водою, коли вона переходить у стан льоду, чи коли вона перетворюється на пар?3 Повітря під поршнем насоса стиснули. Чи змінився об’єм повітря?
Розв’язування експериментальних задач( фронтальний експеримент)Знайти чисту масу і об’єм піску , що знаходиться в даній посудині, не висипаючи пісок на шальки терезів.(надані матеріали та прилади: пісок сухий, терези, мензурка , коробка) Групове завдання. Завдання1 Визначити масу та об’єм металевого паралелепіпеда. Завдання 2 Визначити масу та об’єм шматочку мармуру неправильної форми. Завдання 3 Визначити масу та об’єм цукру.( Необхідні прилади учні вибирають Самі серед приладів на столі)
Колективне, наукове дослідження та формулювання висновків. Здійсніть наукові дослідження, для того щоб дати відповідь на головне питання « ЧОМУ САМЕ ТАК ?» та «ЧОМУ?» 1 На зрівноважені терези кладуть дві пляшечки рівної маси і рівного об’єму (100мл), але одна зних заповнена водою , а інша спиртом. Результати побаченого записуються на дошці під малюнком який підготовлений до початку уроку.
Висновок. Різнорідні тіла мають з однаковою масою мають різні об’єми. Підводимо загальні висновки1 Частинки з яких складаються речовини(молекули) можуть бути різними( за розмірами та масою)2 Взаємне розміщення їх різне!3 Маса всіх молекул в одиниці об’єму також різна!Отже ГУСТИНА – це одна з найголовніших характеристик речовини.