Принципи, зміст і напрями побудови освітнього процесу за ідеями Марії Монтессорі Підготувала: вчитель початкових класів Войнихівської ЗОШ ЛМР Валентина Кисляк
Номер слайду 2
Дитина – це скарб, в якому міститься вся любов. Марія Монтессорі
Номер слайду 3
Італійська лікарка, педагог, філософ. Прославилася розробкою педагогічної «методики Монтессорі» У 1907 році відкрила дитячий садок «Дім дітей» у Римі. Вважала, що головним завданням освіти є підтримувати спонтанність і творчість дітей. Свою діяльність вона присвятила створенню нових принципів виховання та освіти. У 1900 році вона очолила в Римі початкову школу для дітей з обмеженими можливостями.
Номер слайду 4
Питання щодо організації освітнього процесу є одним із основних питань у теоретико-практичній спадщині М. Монтессорі.
Номер слайду 5
«Дитина має великі можливості. І якщо ми дійсно прагнемо до перебудови суспільства, метою навчання повинен стати розвиток людських здібностей»
Номер слайду 6
Педагог зазначала, що в дошкільному віці (від 0 до 6 років) активність дитини направлена на формування чуттєвого образу оточуючого світу.
Номер слайду 7
У віці від 6 до 12 років, на думку педагога, активність дитини направлена на пошук місця людини в цьому світі.
Номер слайду 8
У віці від 12 до 18 років дитина активно відшуковує своє місце в суспільстві.
Номер слайду 9
Сутність виховання, за М. Монтессорі, є «допомога в набутті життєвого досвіду з самого народження»
Номер слайду 10
Основні принципи Монтессорі-педагогіки:взаємодія з «підготовленим середовищем»сприяння природному розвитку
Номер слайду 11
свобода вибору в «підготовленому середовищі»індивідуальна активність у навчанні
Номер слайду 12
предметність у навчаннідиференційованого підходу в навчаннігуманістичної спрямованості
Номер слайду 13
Зміст і напрями освітнього процесу. Зміст освітнього процесу за ідеями М. Монтессорі – це система наукових, духовних знань, навичок та умінь,оволодіння якими забезпечує формування гармонійно розвинутої, суспільно активної особистості.
Номер слайду 14
Навчальні розділи. Навички практичної повсякденної діяльності Зміст. Сенсорний розвиток. Математика Космічне виховання. Навчання письма та читання. Розвиток мовлення
Розумове виховання, метою якого є розвиток мислення і пізнавальних здібностей, що сприяє всебічномурозвитку особистості, підготовці дитини до життя. Моральне виховання, метою якого є формування у дитини стійких моральних якостей, потреб, почуттів,навичок поведінки, участі в практичній діяльності.
Номер слайду 17
Естетичне виховання спрямоване на формування естетичних почуттів, смаків, художніх здібностей, нарозвиток здатності сприймати й перетворювати оточуючийсвіт за законами краси. Екологічне виховання спрямоване на усвідомлення природної феноменальності людини, яка повністю відповідає за життя на Землі.
Номер слайду 18
Трудове виховання має на меті формування якостей, необхідних для майбутньої професійної діяльності. Фізичне виховання спрямоване на зміцнення здоров’я дитини, загартування організму, гармонійний розвиток функцій і фізичних можливостей, формування життєвоважливих рухових навичок і умінь.
Номер слайду 19
Принципи, зміст і напрями побудови освітнього процесу за ідеями М. Монтессорі створюють гармонійнуцілісність, забезпечують єдність цього процесу, сприяють формуванню всебічно й гармонійно розвинутої особистості.
Номер слайду 20
Система Монтессорінова Людинарозкривається і вільно розвиває свій істинний характер
Номер слайду 21
Монтессорі-педагог. Потрібно внутрішнє переродження, щира віра у справедливість тих принципів, якими Монтессорі-педагог має керувати у роботі з дітьми.