Презентація "Проблемний підхід у вивченні географії як метод особистісного навчання учнів"

Про матеріал
Проблемне навчання - така організація процесу навчання, в основі якої лежить створення викладачем самостійної пошукової діяльності школярів із розв'язання навчальних проблем, у ході якої формується нове знання, уміння, навички та розвиваються здібності, активність, зацікавленість, ерудиція, творче мислення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРОБЛЕМНИЙ ПІДХІД У ВИВЧЕННІ ГЕОГРАФІЇ ЯК МЕТОД ОСОБИСТІСНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВПідготувала вчитель географіїЯковчук Наталя Миколаївна

Номер слайду 2

ПРОБЛЕМНЕ НАВЧАННЯТака організація процесу навчання, в основі якої лежить створення викладачем самостійної пошукової діяльності школярів із розв’язання навчальних проблем, у ході якої формується нове знання, уміння, навички та розвиваються здібності, активність, зацікавленість, ерудиція, творче мислення та інші особисто значущі якості

Номер слайду 3

ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ: НАБУТТЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК;ЗАСВОЄННЯ СПОСОБІВ САМОСТІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ;РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНИХ І ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ.

Номер слайду 4

Проблемна ситуація. Це ситуація, яка виникає внаслідок такої організації вчителем взаємодії учнів з об’єктом пізнання, яка допомагає виявити пізнавальне протиріччя. Проблемна ситуація характеризується інтелектуальним утрудненням і потребою розв’язувати його. Сутність пізнавального потиріччя міститься у неможливості за допомогою тих знань і способів діяльності, якими володіють школярі, вирішити протиріччя, що виникли

Номер слайду 5

МЕТОДИ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯпроблемний виклад;евристичний (частково – пошуковий);пошуковий;дослідницький

Номер слайду 6

МЕТОДИ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ проблемний виклад;евристичний (частково – пошуковий);пошуковий;дослідницький

Номер слайду 7

МЕТОДИ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯпроблемний виклад;евристичний (частково – пошуковий);пошуковий;дослідницький

Номер слайду 8

МЕТОДИ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ Евристичний (частково – пошуковий) Пошуковий Дослідницький Проблемний виклад

Номер слайду 9

ПРОБЛЕМА такий різновид питання,відповідь на яке не міститься в накопичених учнями знаннях і способах діяльності, тому вимагає відповідних практичних дій, відмінних від простого інформаційного пошуку

Номер слайду 10

СПОСОБИ СТВОРЕННЯ ПРОБЛЕМНОЇ СИТУАЦІЇзіткнення школяра з явищами, фактами, які вимагають теоретичного пояснення;спонукання учнів до аналізу зовнішніх суперечливих фактів, явищ,висловлювань;спонукання до вибору із суперечливих фактів тих, які вважають вірними, і обґрунтування вибору;спонукання до самостійного порівняння, зіставлення фактів, явищ, дій;спонукання до висування гіпотез, формулювання висновків та їх перевірки

Номер слайду 11

МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ВЧИТЕЛЕМ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ПРОБЛЕМНИХ СИТУАЦІЙ: учитель підводить учнів до суперечності й пропонує їм самостійно знайти спосіб її вирішення; зіштовхує протиріччя практичної діяльності; викладає різні точки зору з одного й того ж питання; спонукає учнів робити порівняння, узагальнення, висновки з ситуацій, співставляти факти;

Номер слайду 12

ставить конкретні запитання ( на узагальнення, обґрунтування, конкретизацію, логіку мислення); визначає проблемні теоретичні і практичні завдання ( наприклад, частково – пошукові або дослідницькі); ставить дослідницькі завдання (наприклад, з недостатніми або надлишковими даними з суперечливими даними, свідомо допускаючи помилки тощо).

Номер слайду 13

МЕТОДИЧНІ ПРИНЦИПИПрийоми зацікавленості учнів привабливістю вивчення даної теми;Знаходження цікавого кута зору на тему, під яким матеріал стає дивовижним;Використання відомостей з інших предметів.“ ПОРІВНЯННЯ Є ОСНОВОЮ ПІЗНАННЯ І НАВЧАННЯ” К. УШИНСЬКИЙ

Номер слайду 14

ВИМОГИ ДО ПРОБЛЕМИПроблема повинна:містити в собі пізнавальне утруднення(тобто невідому галузь знань, яку необхідно пізнати);бути пов‘язаною з емоціями суб’єкта ( новизна; незадоволеність тими знаннями, що має; диво);передбачати можливість висувати гіпотези;відбивати специфіку науки навчальної дисципліни

Номер слайду 15

ФУНКЦІЇ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ НАВЧАННЯформування інтересу до вивчення конкретного матеріалу на етапі постановки мети, мотивації пізнавальної діяльності;спонукання до самостійності в процесі оволодіння змістом навчання на етапі осмислення та засвоєння;спонукання до використання знань,оволодіння способами діяльності, використання їх у нових ситуаціях на етапі закріплення засвоєного;виявлення рівнів засвоєння змісту освіти, активності, самостійності як певної цілісності на етапі контролю навчально – пізнавальної діяльності

Номер слайду 16

ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ПЛАНУВАННЯ ПРОБЛЕМНОГО УРОКУУчитель має оцінити:що вже знають і вміють учні;що нового повинні довідатися і навчитися;що з нових знань і способів діяльності учні можуть засвоїти шляхом самостійного пошуку.

Номер слайду 17

Пам‘ятка для розв’язання проблемного завдання. Усвідомлення проблеми, розкриття суперечності. Необхідно виконати такі дії: уважно прочитати завдання, знайти умову й вимоги завдання, пригадати все, що знаєте про цей географічний об’єкт або явище, які причинно – наслідкові зв’язки його пояснюють, зіставити раніше здобуті знання й нову інформацію, виявити суперечність, приховану в завданні.

Номер слайду 18

ФОРМУВАННЯ ГІПОТЕЗИ. Висловити припущення про причини виникнення явища чи об’єкта, тобто сформулювати гіпотезу.

Номер слайду 19

ДОВЕДЕННЯ ГІПОТЕЗИ. Треба поставити нове запитання, виходячи з припущень, висловлених у гіпотезі, відповісти на це запитання, за можливості перевірити свою відповідь.

Номер слайду 20

УЗАГАЛЬНЕНИЙ ВИСНОВОК. Слід відповісти на питання: Які нові знання здобули?Що нового дізналися про причинно – наслідкові зв’язки, які пояснюють це явище або об’єкт?

Номер слайду 21

ТЕХНОЛОГІЧНА СХЕМА ПРОБЛЕМНОГО НАЧАННЯ

Номер слайду 22

ПЕРЕВАГИ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ

Номер слайду 23

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Географія, 10 клас, Презентації
Додано
4 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку