Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Презентація. "Прості механізми"

Про матеріал

Дана презентація містить теоретичний матеріал, зразки розв'язування задач, запитання для перевірки засвоєння знань учнями на уроці, задачі для формування практичних вмінь і навичок, матеріал для загального розвитку учнів

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Прості механізми. Розробила. Гавриш Ольга Миколаївнавчитель фізики. Дмитрівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів дошкільного навчального закладу» Золотоніської районної ради Черкаської області  Дайте мені точку опори і я переверну Землю. Архімед

Номер слайду 2

Мета: ввести поняття механізму; ознайомити учнів з видами простих механізмів та їх використання; формувати особливості навчально-пізнавальної компетенції: добувати знання з реальності, самостійну пізнавальну діяльність; цілісно-смислову компетентність: здатність бачити та розуміти навколишній світ, орієнтуватись у ньому, усвідомлювати свою роль і призначення; розвивати креативне та логічне мислення; виховувати працьовитість та терпіння.

Номер слайду 3

Механізм – це пристрій, що передає рух або перетворює один вид руху на інший.

Номер слайду 4

Машина – це поєднання механізмів для перетворення енергії з одного виду в інший.

Номер слайду 5

З давніх часів для полегшення своєї праці людина використовувала різні механізми, які здатні перетворювати силу людини в значно більшу силу. Ще три тисячі років тому при будівництві пірамід в Древньому Єгипті важкі кам'яні плити піднімали за допомогою простих механізмів. Прості механізми – це пристрої для перетворення руху і сили.

Номер слайду 6

Важіль – це тверде тіло, яке може обертатися навколо нерухомої опори.

Номер слайду 7

Важіль. О – точка опори важеля.– лінія дії сили.– лінія дії сили. Лінія дії сили – це пряма, уздовж якої напрямлена сила.– плече сили ліворуч.– плече сили праворуч. Плече сили – це найкоротша відстань від осі обертання важеля до лінії дії сили. Вісь обертання – це пряма, що проходить через нерухому точку опори важеля. Довжина плеча сили вимірюється у метрах.

Номер слайду 8

Правило важеля.d1d1d2d2о Важіль перебуває у рівновазі тоді, коли значення сил, які діють на нього обернено пропорційні плечам цих сил.

Номер слайду 9

Момент сили – це фізична величина, значення якої дорівнює добутку сили, що обертає важіль на довжину її плеча. Момент сили позначають літерою М. Важіль перебуває в рівновазі під дією двох сил, якщо значення моменту сили, що обертає важіль проти руху годинникової стрілки, дорівнює значенню моменту сили, що обертає важіль за рухомгодинникової стрілки.

Номер слайду 10

Коловорот – це різновид важеля. Коловорот дає виграш у силі.

Номер слайду 11

Блоки. Блок – це колесо з жолобом, закріплене в обоймі. Через жолоб блока пропускають мотузку, трос або ланцюг.

Номер слайду 12

У нерухомого блока вісь під час піднімання або опускання вантажів нерухома.оd2d1 F1 F2 Нерухомий блок дає можливість змінювати напрям дії сили.d1 = d2 F1 = F2

Номер слайду 13

У рухомого блока вісь піднімається або опускається разом з вантажем.о. ABFFP Рухомий блок дає виграш у силі в 2 рази.

Номер слайду 14

Похила площина – це простий механізм за допомогою якого викачують або пересувають на певну висоту вантаж. Похила площина дає виграш у силі в стільки разів, у скільки разів довжина схилу площини більша за її висоту.

Номер слайду 15

Гвинт, клин – це різновид похилої площини. Гвинт Архімеда.

Номер слайду 16

Шестерні – це зубчасті колеса, які використовують для регулювання швидкості обертання.

Номер слайду 17

Задача. На кінцях важеля діють сили 25 Н і 150 Н. Відстань від точки опори до більшої сили 3 см. Визначте довжину важеля, якщо під дією цих сил він перебуває у рівновазі. Дано: Відповідь: 21см.

Номер слайду 18

Задача. Якої ваги вантаж можна підняти за допомогою рухомого блока вагою 40 Н, якщо тягнути мотузку з силою 0,2 к. Н?Дано: Відповідь: 360 Н.

Номер слайду 19

Задача. На кінцях важеля діють сили 2 Н і 18 Н. Довжина важеля 1 м. Де знаходиться точка опори, якщо важіль у рівновазі?Відповідь: 10 см, 90 см . Дано:

Номер слайду 20

Дано: Відповідь: 10 см, 90 см .

Номер слайду 21

Запитання. Що називають простими механізмами?Які прості механізми ви знаєте?Що таке важіль?Де використовують важелі?Що називають плечем сили?Яка умова рівноваги важеля?Що таке момент сили?Як визначають момент сили?В яких одиницях вимірюється момент сили?Що називається блоком?Де використовують нерухомий блок?Де використовують рухомий блок?Чи дають прості механізми виграш у роботі?14. Як легше ножицями різати картон: коли його помістити ближче до кінців ножиць, чи коли ближче до середини? Чому?

Номер слайду 22

Завдання. Задача 4. За допомогою рухомого блоку підняли вантаж на висоту 15 м, прикладаючи силу 130 Н. Яка робота була виконана при цьому? Тертя і вагу блока не враховувати. Задача 1. На кінцях важеля діють сили 40 Н і 240 Н. Відстань від точки опори до меншої сили 6 см. Визначте довжину важеля, якщо він перебуває у рівновазі. Задача 2. Довжина меншого плеча важеля 5 см, більшого – 30 см. На менше плече діє сила 12 Н. Яку силу треба прикласти до більшого плеча, щоб зрівноважити важіль?Задача 3. За допомогою кусачок перекушують цвях. Відстань від осі обертання кусачок до цвяха 2 см, а до точки прикладання сили руки 16 см. Рука стискає кусачки із силою 200 Н. Визначте силу, яка діє на цвях.

Номер слайду 23

Завдання. Задача 5. На рисунках зображені важелі, які перебувають в рівновазі. Визначте:а) довжину важеля;о40 см4 Н2 НРис.1о20 Н40 Н20 см. Рис.2

Номер слайду 24

б) плечі сил важеля.-2-4246х, смо4 Н8 НРис.1х, см-4-2о3 Н4 НРис.23

Номер слайду 25

Домашнє завдання. Вивчити § 44, с.182, § 45, с.184, §46, с.188 (авт. В. Д. Сиротюк. Фізика.7 кл) 3адача 374, 380, 381 с.196 (рівень А), 392, 397, с.198(рівень Б)

Номер слайду 26

http://narodna-osvita.com.uahttp://subject.com.uahttp://8next.com1. Сиротюк В. Д. Фізика, 7 кл. Підручник для середніх загальноосвітніх шкіл. – Х.: Генеза, 2015. – 240 с.2. Савченко В. Ф., Коршак В.Є., Ляшенко О.І. Уроки фізики у 7 – 8 класах. – К.:Ірпінь, 2002. – 319 с. 3. Мойсеєнко І. М. Збірник матеріалів для уроків тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів. 7 клас – К-П.: Абетка, 2001. – 69 с.4. Кирик Л. А. Фізика 7 клас. Самостійні і контрольні роботи. – Х.: Гімназія, 2004. – 111 с.5. Пастушенко М. П. Фізика. Самостійні та контрольні роботи. 7 клас. –Т.: Мандрівець, 1997. – 63 с.Інтернет-ресурси. Література

pptx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Сиротюк В. Д.)
До уроку
§ 45. Прості механізми
Додано
18 березня 2018
Переглядів
2668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку