Презентація "Протистояння добра і зла в новелі М. Хвильового "Я (Романтика)"

Про матеріал
Презентація допоможе учням краще зрозуміти зміст твору, його назву, характеризувати героїв новели.Зокрема зосередитися на образі ліричного героя та образі матері.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Епіграф: «Новела «Я (Романтика)» «...силою своєю немає собі аналогій в новітній прозі» О. Білецький Рік створення: 1924. Напрям: модернізм. Течія: «романтика вітаїзму»; експресіонізм із яскраво вираженим імпресіоністичним елементом. Присвята: «Цвітові яблуні» (новела М. Коцюбинського). Рід: епос. Жанр: психологічна новела. Тематичний різновид жанру: соціально-психологічна новела з філософським елементом. Нове́ла (італ. novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом.

Номер слайду 3

Історія написання: письменник бачить, що поступово ідеали революції зазнають трансформації, він намагається з’ясувати причини; на жаль, остаточну відповідь на свої питання Микола Хвильовий знайде лише 1933 р., але єдиним виходом тоді для нього вже стане самогубство.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Тема: життя й вибір людини в умовах революційних подій 20-х рр. XX ст. Проблематика: збереження людської індивідуальності, цільності людської натури як необхідність існування людини; розбіжність між мрією і дійсністю; мети і засобів її досягнення; колізії між гуманізмом і фанатизмом; роздвоєння особистості.

Номер слайду 6

Присвята: “Цвітові яблуні”. М. Хвильовий присвятив новелу «Я (Романтика)»«Цвітові яблуні» М. Коцюбинського. По-перше, М. Хвильовий-прозаїк був пильним учнем М. Коцюбинського. По-друге, у «Цвіті яблуні» теж виведено персонаж із роздвоєною свідомістю; це письменник, який, переживаючи трагедію смерті власної дитини, одночасно відчуває й муку батьківських почуттів, і роботу письменницької пам’яті. Для нього навіть момент смерті дитини стає творчим матеріалом — поза контролем свідомості, поза його волею. Він страждає, зневажає себе, але не владен будь-що змінити. Однак торжествує в цій трагедії творча, життєстверджуюча сила. Письменник розкриває глибини підсвідомості персонажа. Але при цьому показує, що він сам несе повну відповідальність за вчинене. Його вибір був свідомим, і злочин його непрощенний..

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Що символізують герої? Доктор Тагабат і дегенерат ― персоніфікація чорної диявольської сили зла, темної частини душі кожного. Мати-Марія, втілення християнського людинолюбства й доброти―, інша, світла частина свідомості героя, який намагається безуспішно протистояти злу. Андрюша, єдиний персонаж новели з конкретним ім’ям (окрім Марії), він не сприймає насильство. Андрюша― брат-близнюк героя, його відлуння, дзеркальне відображення того людяного, що надалі жевріє в ньому. (Залишимо осторонь прозорий―і традиційно ставлений у центр уваги натяк на інтелігентську слабкодухість і «чистоплюйство», пасивність позиції.

Номер слайду 15

Фанатична відданість ідеї несе тільки зло, убиває почуття справедливості, розуміння добра і правди, руйнує людську особистість, людське «я».   У новелі М. Хвильовий аналізує одну з основних проблем часу — гуманізму й фанатизму. «Тоді я у млості, охоплений пожаром якоїсь неможливої радості, закинув руку за шию своєї матері і притиснув її голову до своїх грудей. Потім підвів маузера й нажав спуск на скроню». Подібних картин можна знайти безліч як в історичних, так і в церковних книгах. Бо явище фанатизму не з’явилося тільки з появою комунізму. Ще Володимир Даль дав таке визначення: «Фанатизм — це брутальне, завзяте марновірство замість віри»ВИСНОВОК

pptx
Додано
21 жовтня 2023
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку