В даній презентації розкриваю зміст поняття "ранкова зустріч", ознайомлюю з ключовими компонентами ранкових зустрічей: привітання, обміном інформацією, груповим заняттям та щоденними новинами; розкриваю зміст основних якостей, які формуються в учнів завдяки ранковим зустрічам і значення таких занять .
Ранкова зустріч - це запланована, структурована зустріч на початку дня учнів з учителем, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу Мета проведення: створити позитивну атмосферу на весь період перебування дітей у школі. Тривалість: 15-25 хвилин кожного дня вранці Завдання ранкових зустрічей: опанування різноманітними соціальними та навчальними навичками, об'єднання дитячого колективу.
Невід'ємними атрибутами місця проведення ранкових зустрічей є: «Куточок ранкової зустрічі», «Крісло автора» або «Чудове крісло». В «Куточку ранкової зустрічі» знаходиться невелика за розміром дошка, на якій розміщуються новини класу, вітання, план роботи, календар погоди, правила класу, рубрики: «Добрі справи», «Особа дня», «Наші досягнення», «Радіємо». Перебування дитини у «Кріслі автора», з якого вона презентує однокласникам свої усні або писемні творчі роботи, малюнки позитивно впливає на особистісне зростання дитини.
Вітання розпочинає учитель, звертаючись до когось персонально, наприклад: “Доброго ранку, Оленко. Я рада, що ти тут”. Процес привітання кожного учасника окремо, зазвичай, відбувається по колу, зліва направо. Кожна дитина після того, як її привітали, вітає іншу. Вітання можна легко змінювати шляхом:– зміни або додавання нових слів, наприклад: “Привіт, Олю, я рада, що ти прийшла ”;– використання іншої мови, можливо тієї, яку дитина використовує вдома (наприклад, польської, російської, англійської тощо);– додавання жестів – таких як рукостискання, махання рукою, або інструкцій, наприклад: “Вставайте, коли почуєте своє ім’я”;– зміни послідовності привітання інших, наприклад, оминати кожну другу дитину, яка сидить у колі.
Обмін інформацією Уважне слухання, що практикується під час зустрічі, веде до розуміння кожної дитини та її проблем, сприяє розвитку соціальної свідомості. Той, хто ділиться думками, має говорити голосно й чітко; стежити, щоб новини були стислі; добирати новини, що відповідають особливостям групи; позитивно сприймати запитання та коментарі не тільки від кращих друзів, а й від інших однокласників. Це другий найважливіший компонент ранкової зустрічі. Під час обміну інформацією учні висловлюють свої ідеї, стурбованість, досвід, почуття, а також обмінюються важливими для них речами, ставлять запитання і коментують відповіді однокласників. Обмін інформацією виховує в учнів навички вільно висловлюватися перед іншими дітьми та батьками.
Групові заняття Мета таких занять полягає в об'єднанні групи. Основна мета ігор та групових занять полягає в тому, щоб отримувати задоволення, водночас створюючи відчуття спільноти.«Музичні стільці» «Доторкнись до синього» «Характеристика людей»«Оцінювальна банка». Кожний член групи приєднується до спільних розваг — співає, грає в ігри, бере участь у різних приємних заняттях, які не передбачають суперництва.
Групові заняття під час ранкової зустрічі дуже добре проводити після обміну інформацією, коли діти готові до участі в активніших видах діяльності. Групові заняття менш структуровані, аніж такі компоненти ранкової зустрічі як вітання та обмін інформацією, і спрямовані на задоволення притаманного дітям бажання рухатися.
Щоденні новини Це коментування письмового оголошення, яке щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Оголошення налаштовує дітей на те, що вони мають учити цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, сприяють розвитку математичних та мовленнєвих здібностей. Їх основна мета полягає в наданні інформації. Цікавою і корисною тут може бути робота з календарями: природничим, історичний, народознавчим, навчальним.
Щоденні новини можуть містити:– особливе вітання;– календарну інформацію;– повідомлення або інформацію про поточну тему навчальної програми чи тему обговорення;– пояснення щодо плану роботи на день;– інформацію про конкретні види роботи або обов’язки;– особливе прохання або завдання, що потребує виконання;– спеціальні оголошення. Щоденні новини мають– бути візуально і фізично доступними для всіх;– сприяти розвитку навичок читання;– бути розбірливо і охайно написаними;– бути чіткими, простими й стислими; - враховувати мовні знання, що відповідають вікові дітей;– враховувати вміння читати та писати, що відповідають вікові дітей.
Власна та соціальна відповідальність. Діти самі встановлюють правила власної поведінки та поведінки групи. Під час ранкової зустрічі й упродовж усього дня вони уважно слухають і з повагою відповідають на запитання однолітків та вчителя. Таким чином створюється приємна доброзичлива атмосфера.
Під час ранкової зустрічі учні вчаться: висловлювати свої думки таким чином, щоб їх зрозуміли інші; уважно слухати, коли говорять інші; розв'язувати власні проблеми за допомогою слів;пропонувати свої ідеї групі; активізувати та збагачувати свій словниковий запас; аналізувати та оцінювати матеріал; використовувати вивчену інформацію.
Навчають дітей дбати про себе та інших. Створюють дружній настрій на цілий день. Установлюють звичайний перебіг подій . Забезпечують індивідуальні та групові можливості для участі. Засвідчують важливість особистого вкладу кожної дитини. Розвивають такі важливі для успіху в навчанні навички, як уміння слухати, говорити, синтезувати інформацію, вирішувати завдання, дотримуватись інструкцій, приймати рішення, читати, писати й рахувати. Значення ранкових зустрічей
Планування ранкової зустрічі Приміщення має бути гостинним, затишним і достатньо просторим для того, щоб у ньому могли зібратися всі учні класу. Запровадження ранкової зустрічі не потребує багато матеріалів Для проведення ранкової зустрічі потрібні визначений час, місце, килим або інше покриття на підлозі, а також стенд або класна дошка. Планування ранкової зустрічі проводиться так само, як і планування уроків. Планування всіх компонентів зустрічі має враховувати:інтереси й ідеї окремих дітей; інтереси й ідеї групи; навчальні теми; ідеї, що виникли; проблеми, що витікають з групових обговорень.