ГОЛОВНИМ ЗАВДАННЯМ Є: «Правильна організація виховного процесу на основі вивчення й розвитку здібностей учнів, створення умов для вільного розвитку особистості школяра шляхом залучення до різноманітних видів творчої діяльності; максимум розвинути у кожної дитини її потенційні здібності, ініціативу, творчість; залучати учнів до організаторської роботи». Отже, головне завдання сьогодні полягає не в тому, щоб адаптувати дитину до суспільних негараздів, і навчити її почуватися комфортно серед злиднів, беззаконня, бездуховності. А в тому, щоб дитина зрозуміла та осмислила своє життя, навчилася самостійно вирішувати як щоденні життєві завдання, так і складні проблеми, тобто стала життєво компетентною, життєстійкою, життєздатною.
При формуванні життєвих компетенцій вагому роль відіграє учнівське врядування Учнівське врядування - це: - метод організації учнівського колективу, який забезпечує формування відносин,відповідальної залежності в колективі та організаторських якостей окремої особистості; - складова частина системи педагогічних засобів, оскільки вирішує специфічні завдання єдиного колективу; - результат педагогічної взаємодії вчительського і учнівського колективів; - діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку; - принцип організації життя колективу школярів.
Завдання, які вирішує учнівське врядування: Сприяє навчальній та творчій діяльності учнів. Формує особистість з глибоко усвідомленою громадянською позицією. . Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи. Формує ініціативну, здатну приймати нестандартні рішення, особистість. Забезпечує захист прав і інтересів учнів. Створює широке поле можливостей для самореалізації школярів в конкретних справах. Виховує почуття власної гідності, вчить досягати індивідуальної та суспільної мети. Відвертає дітей від асоціальних форм поведінки
Система учнівського врядування формує освітні компетентності учнів: уміння організовувати та планувати; здатність вирішувати проблеми; здатність приймати рішення; здатність до критики та самокритики; здатність працювати в колективі; здатність до розробки проектів та керувати ними; відповідальність за якість; прагнення до успіху .
Отже, основною ланкою у становленні виховного колективу є учнівське самоврядування – самодіяльна організація дитячого життя в школі. Воно уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, Організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів.
успадкування духовних надбань українського народу; вивчення вікових традицій та героїчних сторінок історії українського народу та його Збройних сил; виховання моральної відповідальності за все, що робиться на рідній землі, палке прагнення боротися за розквіт, велич і могутність Батьківщини, готовності її захищати; утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, милосердя, патріотизму та інших доброчинностей. Мета патріотичного виховання: