У 1833 сім’я переїхала в Ліон, а хлопчика віддали на навчання в пансіон (інтернат). Після його закінчення послідували роки навчання в Ліонському Королівському коледжі і Паризькому коледжі Святого Людовіка. Правда, з останнього Бодлер був з ганьбою виключений за погану успішність. Саме в цей час він і шокував своїх рідних заявою про те, що бажає присвятити своє життя літературі.
Незабаром після повернення Шарль вступив в право успадкування і почав дуже швидко і бездумно витрачати батьківські гроші. Матері не залишалося нічого іншого, як відсудити спадок собі, у результаті чого юнак зміг отримувати лише невелику щомісячну суму на кишенькові витрати. Для нього це був удар.
Але життя багатого ледаря дало свої плоди і стало початком творчого шляху Бодлера. Його перші вірші («Малабарська дівчина», «Дама креолка», «Дон Жуан у пеклі») були надруковані в журналі «Артист» за 1843-44 рр. За віршами пішов ряд статей, присвячених живопису Делакруа і Давида. А через кілька років в друк вийшли збірка «Штучний рай», що оповіда про вплив наркотиків на життя і творчість.
Коли з'являється поет на цьому світі, Його родителька від розпачу й журби На Бога кидає прокльони ядовиті, І співчутливо Бог приймає ті клятьби: Чом народила я цей поглум? Чи не краще На світ спровадити гадюк ціле кубло? Будь прокляте моє кохання негодяще І лоно трепетне, що блазня зачало!
«Квіти зла» - це збірка поезій Шарля Бодлера, опублікована в 1857 році. Збірка містила вірші, написані з 1840 по 1857 рр. Перше видання збірки накладом 1100 примірників поступило в продаж 25 червня. 5 липня в газеті «Ле Фігаро» з’явилася критична стаття, що оголошувала збірку аморальною. 14 липня в газеті «Ле Монтюр універсал» надрукували схвальний відгук щодо збірки.
Праця над збіркою тривала все поетове життя. У листі до нотаріуса Анселло Бодлер так писав про свою збірку: "Чи треба Вам говорити... що в цю жорстоку книгу я вклав усе своє серце, усю свою ніжність, усю свою релігію (вивернуту), усю свою ненависть? Збірка епатувала французьку громадськість, викликавши захоплення в одних і обурення в інших. На хвилі обурення автор і видавець були покарані французьким судом за образу громадської моралі. Бодлера оштрафували на 300 франків.
У 1861 році примірником у 1500 екземплярів вийшло друге видання, з якого вилучили 6 віршів ( тільки в 1949 році дозволили надрукувати) і додали 32 нових. Третє видання вийшло 1868 року в Брюсселі вже після смерті автора. Поет присвятив «Квіти зла» своєму вчителю і другу Теофілю Готьє: «Бездоганному поетові, досконалому чудотворцеві французької літератури, моєму дорогому і шановному вчителеві і другові Теофілю Готьє з найглибшою відданістю присвячую ці хворобливі квіти. Ш. Б.».
Ліричний герой особистість, здатна силою уяви змінити світ; філософ; любитель життя; бунтар духу; невтомний шукач високих істин; людина із хворобливим сприйняттям світу; мрійник, самітник; поєднання тваринного і людського, тілесного та духовного, того, що йде від Бога та того, що йде від Сатани.
Збірка «Квіти зла» Ш. Бодлера відкрила нову сторінку світової поезії. Бодлер вперше поставив проблему співвідношення дійсності й ідеалу в залежність від розуміння прекрасного самою творчою особистістю. Завдання мистецтва він убачав у тому, щоб відтворити боротьбу добра і зла, яка відбувається в душі людини. Прояви добра і зла, «внутрішнього пекла» і «сучасної краси» є провідними мотивами збірки.
Погляньте уважно на роботу експресіоніста Анрі Матісса. Кажуть, очі – душа людини. Матісс бачив Бодлера вольовим, рішучим, нескореним. Та душу автор портрета приховав від людей. Дивлячись на портрет Ш. Бодлера, які факти його біографії ви пригадували? Чому? Щоб ви на місці художника намалювали в очах, аби цей вираз передав його почуття?
Альбатрос Альбатрос втратив міць, крило схоже на поламане весло – жертва насилля Поет не знаходить розуміння серед людей і тому не може злетіти думкою, а «волочить… крила велетня по землі» Зміни в образі Переростає в романтичний образ-символ поета і його долі в людському вирі життя На першому плані
Образ Альбатроса У НЕБІ НА ПАЛУБІ величний ясних висот владика велетень плавець повітряний пролітає приборкане крило знесилено ступає зборканий каліка незграбний і смішний кульгає Альбатрос - гордий і сильний птах, народжений для волі. У небі він почувається володарем, а на землі – блазнем.
У творчості Бодлера поєдналися романтичні та символічні елементи; Вірші збірки мають двопланову структуру, де на передньому плані зображені предмети, явища, конкретні деталі, за якими прихована ідея, абстракція, що перетворює конкретні образи на символи; Автор утверджує велич людської душі, що прагне високого ідеалу, краси, духовності, а натовп не розуміє цих поривань – духовність беззахисна перед грубою реальністю
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8_%D0%B7%D0%BB%D0%B0 https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%BC_%D1%83_%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D1%96 https://dovidka.biz.ua/bodler-biografiya-skorocheno/