Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. Самооцінювання взаємооцінювання складові формувального оцінювання.
Методичний матеріал що містить рекомендації Міністерства освіти
Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. Самооцінювання взаємооцінювання складові формувального оцінювання. З досвіду роботи вчителя математики Мудранинець І. М.
Номер слайду 2
Основним документом, на основі якого вчителі школи створюють систему оцінювання, є методичні рекомендації МОН. заклад освіти обрав для користування систему визначену законодавством, тобто 12-бальною шкалою.
Номер слайду 3
У контексті компетентнісного підходу формувальне оцінювання відбувається постійно, на кожному уроці і під час позаурочної навчальної діяльності (виконання домашнього завдання) у різних формах (оцінювання вчителем, взаємооцінювання, самооцінювання). Формувальне оцінювання відбиває реальний учнівський навчальний досвід, який можна фіксувати через спостереження, приклади дитячих робіт
Номер слайду 4
Цінність формувального оцінювання в тому, що:✔ діти вчаться вчитися;✔ бачать свій розвиток;✔ вміють себе оцінювати (виконують завдання і виводять оцінку за наданою вчителем шкалою або оцінюють одне одного, працюючи над завданням у парі);✔ не бояться помилятися.
Номер слайду 5
Формувальне оцінювання може здійснюватися у формі:✔ самооцінювання;✔ взаємооцінювання учнів;✔ оцінювання вчителем із використанням певних інструментів.
Номер слайду 6
Педагог здійснює формувальне оцінювання, але взаємооцінювання та самооцінювання робить учнів також суб’єктами оцінювання. Це означає, що у формувальному оцінюванні інструменти оцінювання мають розроблятися учнями у співпраці з педагогом і застосуватися щодо робіт одне одного або власної роботи. У першу чергу це стосується критеріїв оцінювання, за якими учні перевіряють усні або письмові роботи.
Рефлéксія (від лат. reflecio — відображення) в освіті – усвідомлення учнем своєї навчальної діяльності, аналіз власних результатів навчання з метою підвищення їх ефективності. Рефлексія є одним з видів формувального оцінювання, вона привчає учня до систематичного аналізу результатів власної діяльності, зокрема й не пов’язаної із навчанням у школі.