Автором винаходу був? (Дві тисячі років тому жив винахідник, що створив реактивний пристрій, торговельний автомат, автоматичний театр, гідравлічний насос, «невичерпну» чашу, прилад, який перетворював воду на вино та інше. Звали його – Герон Александрійський). 1. Ознайомитися зі схемою та описом посудин для перетворення води у вино. 2. Пояснити, чому із посудин виливається саме вино, а не вода. 3.Що ж спільного в цих двох технічних пристроях?
Демонстрація 2. 1.У штативах закріплені дві скляні трубки, що з’єднані гумовим шлангом. Наливаємо в одну трубку воду та спостерігаємо, що вода в обох трубках встановлюється на одному рівні. 2.Змінюємо висоту підняття однієї із них – вода в обох трубках розташовується на одному рівні. 3.Змінюємо кут нахилу однієї із трубок відносно горизонту Висновок: Вільна поверхня рідини в посудинах залишається горизонтальною.
Демонстрація 3. У штативах закріплені дві скляні трубки, що з’єднані гумовим шлангом. Наливаємо в одну трубку воду, в іншу – олію. Висновок: вода й олія розташовуються в сполученій посудині так, що рівень поверхні олії вищий за рівень поверхні води. Чому? Обговорення класом. Можлива робота з таблицею «Густина рідин» підручника.
Розв’язування задач (усно). 1.У сполучені посудини налили воду та ртуть. Яким буде відношення висоти стовпа цих рідин, якщо густина ртуті 13,6 г/смі , а густина води – 1г/см і Розв’язок: Із співвідношення густин різнорідних рідин та їх висоти стовпа у сполучених посудинах маємо, у скільки разів густина ртуті більша за густину води, у стільки ж разів висота стовпа ртуті менша за висоту стовпа води. Отже,……..