Презентація " Сполучені посудини"

Про матеріал
Матеріали можна використати для проведення уроку фізики у 7 класі "Сполучені посудини"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Яка між ними різниця? Розглянемо малюнки

Номер слайду 2

Чи однаковий тиск рідини на дно посудин? Порівняйте вагу рідин і їх тиск на дно Гас 3

Номер слайду 3

СПОЛУЧЕНІ ПОСУДИНИ

Номер слайду 4

Автором винаходу був? (Дві тисячі років тому жив винахідник, що створив реактивний пристрій, торговельний автомат, автоматичний театр, гідравлічний насос, «невичерпну» чашу, прилад, який перетворював воду на вино та інше. Звали його – Герон Александрійський). 1. Ознайомитися зі схемою та описом посудин для перетворення води у вино. 2. Пояснити, чому із посудин виливається саме вино, а не вода. 3.Що ж спільного в цих двох технічних пристроях?

Номер слайду 5

Висновки. Вино може виливатися із однієї посудини, якщо в іншу доливати воду за умови, що ці посудини з’єднані трубкою Дійсно, це те, що дві посудини з’єднані між собою трубками. Яке означення ви дали б сполученим посудинам?

Номер слайду 6

Посудини, які мають спільну частину (яка їх з’єднує) та яка заповнена рідиною, називаються сполученими

Номер слайду 7

Ми пішли в магазин купувати новий чайник. Нам сподобалося два. Ширина їх однакова, а висота різна. В який із них можна налити більше рідини для чаю і пригостити більше друзів?

Номер слайду 8

У прилад «Сполучені посудини» заливаємо зафарбовану воду. Що можна сказати про рівень рідини у посудинах? Чи залежить рівень рідини в сполучених посудинах від їх форми?

Номер слайду 9

Висновок у сполучених посудинах однорідна нерухома рідина встановлюється на одному рівні.

Номер слайду 10

Демонстрація 2. 1.У штативах закріплені дві скляні трубки, що з’єднані гумовим шлангом. Наливаємо в одну трубку воду та спостерігаємо, що вода в обох трубках встановлюється на одному рівні. 2.Змінюємо висоту підняття однієї із них – вода в обох трубках розташовується на одному рівні. 3.Змінюємо кут нахилу однієї із трубок відносно горизонту Висновок: Вільна поверхня рідини в посудинах залишається горизонтальною.

Номер слайду 11

Сили тиску в правому і лівому колінах - однакові. h1 h2

Номер слайду 12

– А що спостерігатимемо під час заповнення сполучених посудин різнорідними рідинами? Передбачення учнів.

Номер слайду 13

Демонстрація 3. У штативах закріплені дві скляні трубки, що з’єднані гумовим шлангом. Наливаємо в одну трубку воду, в іншу – олію. Висновок: вода й олія розташовуються в сполученій посудині так, що рівень поверхні олії вищий за рівень поверхні води. Чому? Обговорення класом. Можлива робота з таблицею «Густина рідин» підручника.

Номер слайду 14

Висновок: рівень поверхні олії вищий за рівень поверхні води тому, що густина олії менша за густину води. Запис у зошиті: різнорідні рідини у сполучених посудинах розташовуються так, що рівень висоти стовпа рідини з меншою густиною більший за висоту стовпа рідини з більшою густиною

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Закон сполучених посудин: однорідна рідина в сполучених посудинах встановлюється на одному рівні.

Номер слайду 17

Манометри Запис у зошиті визначення та схеми. Манометр – прилад для вимірювання тиску рідин і газів.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Дія гейзерів та артезіанських скважин базується на законі сполучених посудин. Природні фонтани–гейзери Ісландія, гарячий фонтан в містечку Гейзер

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Розглянемо принцип роботи фонтану

Номер слайду 23

Сучасний водопровід Староримський водопровід

Номер слайду 24

Шлюзи

Номер слайду 25

Яке явище спостерігаємо при роботі шлюзів?

Номер слайду 26

Розв’язування задач (усно). 1.У сполучені посудини налили воду та ртуть. Яким буде відношення висоти стовпа цих рідин, якщо густина ртуті 13,6 г/смі , а густина води – 1г/см і Розв’язок: Із співвідношення густин різнорідних рідин та їх висоти стовпа у сполучених посудинах маємо, у скільки разів густина ртуті більша за густину води, у стільки ж разів висота стовпа ртуті менша за висоту стовпа води. Отже,……..

Номер слайду 27

Знайдіть та поясніть помилки, якщо вони є:

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Знайдіть та поясніть помилки, якщо вони є:

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

«Опитування-підсумок». Що на уроці було головним? Що нового дізналися сьогодні? Чого навчилися?

Номер слайду 34

1. Вивчити параграф § 36,38. 2. Додаткове: накреслити схему фонтана для парку або вашого двору, пояснити його дію.

ppt
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 29.Сполучені посудини. Манометри
Додано
13 березня 2021
Переглядів
2136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку