Презентація "Типова освітня програма, розроблена під керівництвом О.Я.Савченко. 3-4 класи НУШ"

Про матеріал

Дана презентація буде корисною при опрацюванні Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О.Я. Савченко. 3-4 класи Нової української школи. Матеріал подано у вигляді таблиць та схем, що є зручним в опрацюванні.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас. Підготувалакерівник РМОМосійчук Т.Є. НУШ

Номер слайду 2

Наказ Міністерства освіти і науки України від 27.12.2018 № 1461«Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти»

Номер слайду 3

Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1273 У новій редакції цей наказ має назву «Про затвердження переліків типових освітніх та навчальних програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти»

Номер слайду 4

Основний документ

Номер слайду 5

Пояснювальна записка Початкова освіта - це перший рівень повної загальної середньої освіти, який відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій. Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей; розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Номер слайду 6

Початкова освіта передбачає поділ на два цикли 1-2 класи 3-4 класи. Типову освітню програму для 3-4 класів розроблено відповідно до Закону України «Про освіту»Державного стандарту початкової освіти. У програмі визначено змістові лінії; очікувані результати навчання; відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу

Номер слайду 7

Програму побудовано із врахуванням таких принципів:дитиноцентрованості і природовідповідності; узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання; науковості, доступності і практичної спрямованості змісту; наступності і перспективності навчання; взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей; логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси; творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання; адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Номер слайду 8

Ключові компетентності:  1)вільне володіння державною мовою; 2)здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;   3)математична компетентність;   4)компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; 5)інноваційність; 6)екологічна компетентність; 7)інформаційно-комунікаційна компетентність; 8)навчання впродовж життя; 9)громадянські та соціальні компетентності; 10)культурна компетентність; 11)підприємливість та фінансова грамотність.

Номер слайду 9

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими людьми.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Мовно-літературна освітня галузь Українська мова Мета - формування мотивації вивчення української мови; розвиток особистості дитини засобами різних видів мовленнєвої діяльності; формування комунікативної та інших ключових компетентностей; розвиток здатності спілкуватися українською мовою для духовного, культурного й національного самовияву, послуговуватися нею в особистому й суспільному житті, у міжкультурному діалозі; розвиток логічного, критичного та образного мислення, мовленнєво-творчих здібностей; формування готовності до вивчення української мови в гімназії.

Номер слайду 12

Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань: виховання в учнів позитивного емоційно-ціннісного ставлення до української мови, формування пізнавального інтересу до рідного слова, прагнення вдосконалювати своє мовлення; розвиток зв’язного мовлення, уяви, пізнавальних здібностей, логічного, критичного та образного мислення школярів;формування повноцінної навички письма, уміння брати участь у діалозі, створювати короткі усні й письмові монологічні висловлення;дослідження мовних одиниць і явищ з метою опанування початкових лінгвістичних знань і норм української мови;залучення молодших школярів до практичного застосування умінь з різних видів мовленнєвої діяльності в навчальних і життєвих ситуаціях.

Номер слайду 13

Реалізація зазначених мети і завдань здійснюється за такими змістовими лініями: «Взаємодіємо усно», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища».

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Мовно-літературна освітня галузь Літературне читання. Мета:розвиток особистості молодшого школяра засобами різних видів читацької діяльності; формування читацької, комунікативної та інших ключових компетентностей; збагачення емоційно-ціннісного, естетичного, соціального та пізнавального досвіду; розвиток образного, критичного і логічного мислення та літературно-творчих здібностей; формування готовності до вивчення української та зарубіжної літератури в освітньому закладі ІІ ступеня.

Номер слайду 17

Досягнення мети передбачає розв’язання таких завдань: -ознайомлення учнів з дитячою літературою різної тематики і жанрів;- формування в учнів повноцінної навички читання;- розвиток інтересу і здатності до самостійної читацької діяльності;-формування умінь опрацьовувати художні, науково-художні тексти;- оволодіння прийомами структурно-смислового і образного аналізу текстів різних видів;-розвиток образного, критичного, логічного мислення та мовлення;- формування умінь самостійної роботи з різними видами і джерелами інформації;- формування прийомів роботи з дитячою книжкою, періодичною, довідковою літературою;- формування вмінь безпечного і критичного використання медіапродукції, здатності створювати медіапродукти і спілкуватися за допомогою медіазасобів;- розвиток уяви і здатності виявляти себе у різних видах літературно-творчої діяльності.

Номер слайду 18

Змістові лінії «Літературного читання»: «Пізнаємо простір дитячого читання»; «Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного»; «Взаємодіємо усно за змістом прослуханого»; «Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів»; «Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою»; «Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією»; «Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти».

Номер слайду 19

Мовно-літературна освітня галузь. Літературне читання«Пізнаємо простір дитячого читання»Створює передумови для ознайомлення учнів 3-4 класів з різноманітною за темами і жанрами дитячою літературою, з різними видами довідкових, навчальних і медіа текстів, способами здобуття інформації у сучасному медіа просторі. Простір дитячого читання передбачає взаємодію організованої і самостійної читацької діяльності учнів, що сприяє формуванню дитини-читача, який на завершення початкової школи має належний читацький кругозір, розуміє цінність читання і виявляє до нього інтерес, набуває достатній досвід використання з різною метою текстів різних видів«Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного»Охоплює такі основні змістові блоки:удосконалення й розвиток якісних характеристик технічної і смислової сторін навички під час читання вголос і мовчкисамостійне застосування мовленнєвих та позамовних засобів художньої виразностіоволодіння, з поступовим нарощуванням ступеня складності, прийомами смислового читання (прийоми самостійного розуміння лексичного значення слів, словосполучень; повноцінного усвідомлення в тексті фактичної, концептуальної, підтекстової (з допомогою вчителя) інформації)застосування видів читання: аналітичного, переглядового, вибіркового відповідно до мети читання

Номер слайду 20

«Взаємодіємо усно за змістом прослуханого»Спрямована на формування в учнів умінь сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях, спілкуватися з іншими людьми в діалогічній і формі заради досягнення певних життєвих цілей«Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів»Передбачає цілісне сприймання учнями художніх, науково-художніх текстів, їх аналіз, інтерпретацію з використанням літературознавчих понять (практично). Формування умінь висловлювати рефлексивні судження у зв’язку з прочитаним, критично оцінювати інформацію в текстах різних видів та використовувати її для збагачення особистого читацького досвіду«Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою»Передбачає формування і розвиток в учнів:прийомів розрізнення дитячих книжок за жанрово-тематичними ознаками, типом видання (книжка-твір, книжка-збірка, довідник, словник тощо)прогнозування орієнтовного змісту книжки (твору) з опорою на її ілюстративний та довідково-інформаційний апаратприйомів самостійного вибору книжок з використанням інформаційних ресурсів дитячої бібліотекиумінь зв’язно висловлювати власні емоційно-оцінні враження щодо змісту прочитаного, складати короткий відгук на прочитану книжку

Номер слайду 21

«Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією»Має на меті:формування і розвиток в учнів понять про різні види медіа та використані в них вербальні і невербальні засоби впливу на читачаформування умінь і навичок сприймати, аналізувати, інтерпретувати, критично оцінювати і безпечно користуватися медіазасобамивиражати себе і спілкуватися з іншими за допомогою власних медіапродуктів. Оволодіння медіаграмотністю є поліпредметним процесом, який передбачає зв'язок із щоденним життям дітей не лише в школі, а й поза нею, створення можливостей набувати досвід критичного осмислення різної медіапродукції, що має позитивно вплинути на розширення їхнього читацького і соціального досвіду, вироблення умінь відрізняти корисну інформацію від шкідливої, уникати імовірних для цього віку ризиків взаємодії з медіапродуктами«Перетворюємо та інсценізуємо прочитане; створюємо власні тексти»Передбачає розвиток уяви, художньо-образного мислення і мовлення дітей, оволодіння вербальними і невербальними засобами створення творчих продуктів з різним ступенем самостійності (зміни, доповнення, продовження тексту, ілюстрування; участь в інсценізаціях, дослідницьких проектах; складання есе, казок, віршів, закличок, загадок, оповідань тощо)

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Математична освітня галузь. Математика. Мета: різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій засобами математичної діяльності,формування математичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання.

Номер слайду 24

Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань: - формування в учнів розуміння ролі математики в пізнанні явищ ізакономірностей навколишнього світу;- формування у дітей досвіду використання математичних знань та способів дій для розв´язування навчальних і практичних задач;- розвиток математичного мовлення учнів, необхідного для описуматематичних фактів, відношень і закономірностей; - формування в учнів здатності міркувати логічно, оцінювати коректність і достатність даних для розвзязування навчальних і практичних задач.

Номер слайду 25

Змістові лінії математики: «Числа, дії з числами. Величини»; «Геометричні фігури»;«Вирази, рівності, нерівності»; «Робота з даними»; «Математичні задачі і дослідження».

Номер слайду 26

Математична освітня галузь. Математика«Числа, дії з числами. Величини»Охоплює вивчення у 1-4 класах питань нумерації цілих невід’ємних чисел у межах мільйона. Формування навичок виконання арифметичних дій додавання і віднімання, множення і ділення. Ознайомлення на практичній основі зі звичайними дробами; вимірювання величин. Оперування величинами«Вирази, рівності, нерівності»Спрямована на формування в учнів уявлень про:математичні вирази — числові та зі змінноюрівності і рівняннячислові нерівності та нерівності зі змінноюзалежність результату арифметичної дії від зміни одного з її компонентів. Ця змістова лінія є пропедевтичною до вивчення алгебраїчного матеріалу«Геометричні фігури»Націлена на:розвиток в учнів просторових уявленьформування здатності розрізняти геометричні фігури за їх істотними ознакамиформування практичних умінь будувати, креслити, моделювати й конструювати геометричні фігури від руки та за допомогою простих креслярських інструментів. Ця змістова лінія має пропедевтичний характер«Робота з даними»Передбачає ознайомлення учнів на практичному рівні з найпростішими способами виділення і впорядкування даних за певною ознакою«Математичні задачі і дослідження»Спрямована на формування в учнів здатності розпізнавати практичні проблеми, що розв’язуються із застосуванням математичних методів, на матеріалі сюжетних, геометричних і практичних задач, а також у процесі виконання найпростіших навчальних досліджень

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ярмоленко Інна Вячеславівна
    Молодець, іноді візуалізація та короткий виклад дуже допомагає!!! Дякую за роботу!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
13764
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку