Казки – найпопулярніші у народі твори. Їх люблять усі від маленьких дітей до стареньких дідусів та бабусь, які залюбки їх читають внукам та правнукам. Хто з вас любить казки?Назвіть відомі українські казки. Сьогодні ми з вами помандруємо у світ казок.
Номер слайду 3
У кожного з вас є улюблена казка. Я порахую до 5, а потім плесну в долоні, а ви кожен назвіть свою казку. (Відповіді)Чудово! Яке розмаїття!Курочка ряба. Солом’яний бичок. Муха-Цокотуха. Лисичка і Журавель. Кривенька качечка. Колобок. Царівна жаба. Золотий ключик. Котигорошко. Фарбований лис
Номер слайду 4
Нам сьогодні сорока-листоноша принесла багато листів від різних казкових героїв. Цікаво. Хто ж їх надіслав? Зараз разом дізнаємось!Захоплюючий світ казок
Номер слайду 5
Дуже засмучена. Мишка розбила яєчко, прийти не зможу.(Курочка Ряба)З'їв семеро козенят. Болить живіт.(Вовк)Від дідуся втік, від бабусі втік, а лисичка відпускати не хоче.(Колобок)Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможемо.(Дід, баба, внучка)
Номер слайду 6
«Казкова скринька»У скрині зібрані предмети з казок. Потрібно за предметом називати казку, до якої вони відносяться і хто їх власники. Курочка ряба. Рукавичка. Солом’яний бичок. Кривенька качечка. Ріпка. Скринька зовні невеличка,в ній скарби - проте безмежні, будьте дуже обережні. Їх ніколи той не згубить хто народну мудрість любить. І багатства ці безцінні їх збирали по краплині.
Номер слайду 7
Муха-Цокотуха. Лисичка і Журавель. Золотий ключик. Котигорошко. Принцеса на горошиніКолобок
Номер слайду 8
Вправа «ланцюжок»«Казкарі» (колективне складання казки, кожен по черзі записує у тексті пропощене слово і передає наступному, результат зачитує вчитель)«Жив був ….. У нього болів ….. Зайшов він у ….. Хотів з’їсти ….. Раптом прилетіла ….. Вона вкусила діда за ….. Потім хотіла скуштувати ….. Але побачила, що там сидить …. Старенький зі злості копнув ногою ….. Він потрапив жукові у ……Жук образився і полетів у ……. От і казочці кінець, а хто її складав, той …….
Номер слайду 9
Вправа «Віднови порядок» (У кожної групи на парті розкладені ілюстрації, потрібно відновити порядок дій).
Казка “Солом’яний бичок”З чого отримують солому?СОЛОМА – ЦЕ СПРАВЖНЄ БАГАТСТВОорганічне добриво. Що можна зробити з соломи? Яка її користь?чудовий матеріал для святкових інсталяційматеріал для створення чудових виробів. З пшениці або ячменю можна отримувати солому
Номер слайду 17
Асоціативний кущ. Казка “Кривенька качечка”
Номер слайду 18
Вправа «Клубок казок»«Була собі коза. У неї було троє поросят. Вирішили вони піти в гості до бабусі та залишити козу одну вдома. У цей час прийшла лисиця. Вона запросила козу до себе на день народження. Вона частувала її кашею з молоком. З того часу лисиця та коза стали приятелювати».- Які казки переплуталися?Казка «Вовк і семеро козенят»Спробуйте впізнати героя.«Відчиніться, відмікніться! Ваша мати прийшла, молока принесла». «-Чуємо, чуємо, - не материн це голосок. Наша матінка співає тонесеньким голоском та й приказує не так»З якої казки ці герої? (Вовк)(Козенята).(«Вовк і семеро козенят»).
Номер слайду 19
Складання порівняльної діаграми до казок «Колобок» і «Дружні звірі»Казка “Колобок”Вправа “Кола Венна”
Номер слайду 20
Казка “Колобок”Рецепт “Колобка”Обери продукти, з яких можна спекти Колобка. Що, на твою думку, можна додати ще?
Перший, хто починає ланцюжок, називає будь-яке слово, другий додає слово і пояснює, як воно зв’язане з першим . Наприклад: Баба Яга – мітла (щоб літати);Вправа “Логічний ланцюжок”Колобок – Лисичка – Котигорошко – Рукавичка – Телесик –
Номер слайду 23
Казка “Ріпка”Як виростити ріпку?Посіяти насіння. Доглядати, поливати. Споживати. Кого не вистачає на малюнку?
Номер слайду 24
Театральна вистава. А зараз ми з вами в уяві перемістимося в театр. А в театрі є глядачі i aртисти. І ми сьогодні будемо в ролі як глядачів, так і артистів. Нам потрібно вибрати героїв з казочки "Рiпка". Хто хотів би виконати роль діда? А баби? А внучки? А ще нам потрібен артист на роль собачки Жучки, кішки Мурки та мишки-шкряботушки. Тепер ми трішечки одягнемо наших артистів, щоб вони стали справжніми героями казочки. Дідові ми одягнемо шапку, бабусі - хустку, внучку нарядимо в косиночку, собачка, котик та мишка отримають маски. Раз артисти готові, то тепер погляньте кого не вистачає ще? А хто буде ріпкою? Хто бажає?(Рiпки)
Номер слайду 25
Театральна вистава(Bci артисти чекають і по черзi встають і приєднуються до попереднього героя і разом тягнуть ріпку). Хто перший вчепився за ріпку?Кого покликав дід на допомогу?Хто прийшов на допомогу бабі?Кого ж покликала на допомогу внучка?Який наступний герой казки приєднався до гурту?Хто ще прийшов на допомогу?І кого ж останнього покликала кицька?А що ж сталося враз?Який настрій був у героїв казочки?Чому вони раділи?А чи сподобалася вам вистава?
Номер слайду 26
Яке значення казки у житті людини?З якими казками ми зустрілися?Чого вони вас навчили?Висновок. Рефлексія
Номер слайду 27
Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді. Казки, казки... У світі їх багато. В них мрія людства, мудрість поколінь. То ж розгорніть сторінку в будень чи у святоІ почерпніть наснагу і глибінь. Казок народних, щоб душа прозрілаІ повернулась у дитячий вік. Щоб засвітилась радо, заясніла...І помудрішає дорослий чоловік. Надія Красоткіна. Дякую за співпрацю!