Конструктор LEGO як засіб формування пізнавальної активності дітей дошкільного віку» Використання конструктора LEGO в робті з дітьми дошкільного віку «Конструюючи, дитина діє, як зодчий, будуючи будинок власного інтелекту». Ж. Піаже. Консультант з дошкільної освіти КНМУ “ ЦПРПП” Христинівської міської ради Антоніна Найчук
Номер слайду 2
Витоки здібностей та обдарувань дітей – на кінчиках пальців. Від пальців ідуть струмочки,які дають наснагу творчій думці…, чим більшемайстерності в дитячих долоньках, тим розумніша дитина. В. Сухомлинський
Номер слайду 3
Конструктор LEGO – універсальне явище у світі ігор дітей всього світу, що дозволяє без проблем спілкуватися всім однією мовою – мовою гри. LEGO у перекладі з латинської мови означає “я вчуся” або “я складаю”.
Номер слайду 4
Види конструктора. LEGO DUPLOLEGO SYSTEM
Номер слайду 5
Технологія ЛЕГО-конструювання вирішує завдання освітньої діяльності за наступними напрямками: розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому мовленнєвий розвиток та розумові здібності; навчання правильному та швидкому орієнтуванню у просторі; отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрію; розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт; розвиток уваги, пам’яті, мислення, здатності зосередитися; навчання уяві, творчому мисленню (вміння комбінувати знайомі елементи по-новому); оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати ціле із частин; навчання спілкуванню одне з одним, повага своєї і чужої праці
Номер слайду 6
Прийоми навчання конструюванню. За зразком педагога. За показом педагога. За картинкою. За уявленням. За схемою
Номер слайду 7
ЛЕГО-конструювання інтегрується з усіма освітніми напрямами розвитку дитини: використання ЛЕГО-елементів в дидактичних іграх і вправах; на заняттях з логіко-матиматичного розвитку на заняттях з ознайомлення із соціумом на заняттях з розвитку мовлення на заняттях з підготовки до навчання грамоті в іграх-театралізаціях в сюжетно-рольових іграх
Номер слайду 8
Методи роботи: навчання дітей конструюванню через дію; самостійні дії з конструктором; закріплення власного досвіду; складання конструкцій за вказівкою дорослого; створення та обігравання конструкцій самостійно; опис своїх дій під час обігравання; аналізування та оцінювання побудованої конструкції; обігрування конструкцій: у парі з товаришем, у підгрупах; спільні дії з товаришем за домовленістю; розв’язання різних життєвих ситуацій з метою засвоєння соціальних ролей.
Номер слайду 9
Принципи роботи. Послідовність. Доступність. СистематичністьІндивідуальні особливостіДиференційованийпідхід
Номер слайду 10
Створення умов. В групах молодшого дошкільного віку:настільний будівельний матеріал частіше розміщують на полицях. Його розкладають за кольором і формою, щоб діти мали змогу швидко відібрати необхідні деталі, а потім їх прибрати на місце. Кількість деталей і місце для роботи повинно бути розраховано для одночасного конструювання 4-5 дітей. Для обігравання побудов використовують дрібні іграшки (ялинки, прапорці, тваринки, машинки і т. д.), які теж розміщено на поличці. Великий будівельний матеріал зберігають на стелажах або низьких полицях в коробках. Його також розкладають за формою. Поруч з полицями розставляють великі транспортні іграшки та іграшки, які необхідні для гри. Місце для конструювання бажано обладнати окремо від постійного руху дітей і дорослих.
Номер слайду 11
В групах середнього дошкільного віку:будівельний матеріал зберігають в коробках, в яких він придбаний. Дрібні іграшки можна не розставляти на полицях, а також прибрати в коробки. Великий будівельний матеріал зберігають в шафах, на підвісних полицях (у відкритому вигляді). Чим більші деталі, тим нижче вони розміщуються. В групах старшого дошкільного віку:спеціального місця для конструювання не виділяють, а використовують ті ж столи, за якими діти займаються чи інші вільні. Дрібний будівельний матеріал зберігають в коробках, в яких він був придбаний і на деталі не розбирають. Великий будівельний матеріал прибирають в закриті шафи або стелажі. Дрібний матеріал для обігравання складають в коробки. В старшій групі використовуються малюнки, ілюстрації, фотографії, схеми.
Номер слайду 12
Результативність роботиз конструктором LEGOРобота з конструктором стимулює у дошкільників розвиток творчих здібностей, забезпечує стійку мотивацію до отримання знань, до пізнання нового. Конструюючи діти середнього віку навчаються:• Виконувати посильну трудову діяльність, створюючи моделі з деталей конструктора;• Планувати свої дії відповідно до поставленої мети;• Свідомо контролювати поведінку та узгоджувати свої дії з діями товаришів;• Створювати конструкції високої якості, міцні та естетично привабливі;• Керуватися схематичною інструкцією в своїй діяльності;• Аналізувати результати своєї праці та виправляти помилки.