Мета та завдання уроку:-ознайомитися з роллю вірусів у природі та житті людини: - актуалізувати знання щодо різноманітності вірусів, їх значення у природі та життілюдини, способи передачі вірусних інфекцій; - популяризувати заходи профілактики поширення вірусних захворювань; - розвивати інтерес до вивчення й дослідженнянеклітинних форм життя.
Луї Пастер «Відкриття приходить лише до тих, хто готовий до їхнього розуміння». Відкриття Луї Пастера: Відкрив багато хвороботворних мікроорганізмів, які викликають такі важкі захворювання, як сибірська виразка, пологова гарячка, сказ, куряча холера, краснуха у свиней. Вакцини для прививки (щеплення), які попереджають конкретні хвороби. Останнє найвеличніше відкриття Пастера – вакцина проти сказу.
Виберіть із запропонованих відповідей правильні:1. До неклітинних форм життя належать:а)бактерії,б)віруси,в)водо-рості,г)гриби,д)протозоа.2. Наука, що вивчає віруси:а)вірусологія,б)цитологія,в)мікробіологія,г)біохімія,д)генетика.3. Відкрив віруси:а)Л. Пастер ,б)І. Мечников, в)Д.Івановський,г)І. Павлов,д)Г. Мендель.4. Визначте хворобу, яка спричинена не вірусами: А)віспа,б)ангіна,в)СНІД,г)грип,д)герпес.5. Послідовні покоління вірусних частинок утворюються в клітині впродовж тривалого часу внаслідок інфекції:а)гострої,б)хронічної,в)прихова-ної,г)інвазійної,д)епідемічної.6. Бактеріофаги розмножуються в клітинах:а)бактерій,б)вірусів,в)грибів,г)тварин,д)людини.
1. Для тих, кому захочеться подумати над гіпотезами походження вірусів: оформіть, будь ласка, свої гіпотези до слідуючого уроку.2. Для тих, хто хоче більше дізнатися , щоб постаратися уникнути вірусних інфекцій:чи можливо це? Нам буде цікаво від вас почути ваші роздуми.3. Для тих, хто любить занурюватися в глибини інтернету:підшукати відеосюжети про віруси.4. Для тих, хто готується до ЗНО: відповісти на тестові завдання на стр.209-210 підручника. Домашнє завдання. Вибрати одне із запропонованих завдань і виконати до наступного уроку: