Державний навчальний заклад “Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м. Житомира”Тема доповіді: Впровадження в освітній процес сучасних новаторських прийомів здобувачів освіти: проведення відкитих уроків виробничого навчання, майстер-класів з професії «Продавець продовольчих товарів; продавець непродовольчих товарів; адміністратор»Підготувала майстер виробничого навчання: Гетке О. Ю.
Номер слайду 2
Свій виступ хочу розпочати зі слів Дичківської Інноваційні педагогічні технології як процес – це «цілеспрямоване, систе-матичне й послідовне впровадження в практику оригінальних новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний освітній процес від визначення його мети до очікуваних результатів».(І. Дичківська).
Номер слайду 3
Використання сучасних методів навчання дає можливість: викликати в здобувачів освіти стійку мотивацію до навчання; навчати діалогічно, тобто в співпраці зі здобувачами освіти;навчати діагностично;варіативність структури навчання;навчати у відповідному темпі, використовувати оптимальні засоби й способи;навчати й допомагати здобувачам освіти на рівні їх фактичних здібностей, а не на рівні зовнішніх характеристик відповідей здобувачів освіти при виконанні навчальних задач;здатність здобувачів освіти до рефлексії та оцінювання свого прогресу;забезпечення здобувачів освіти такими наборами завдань для самостійної роботи, що допомагають уникнути «ригідності» дій, мислення; стимулювання ініціативи й творчості здобувачів освіти; створення таких умов в групі, що сприятимуть формуванню соціально інтегрованої особистості здобувача освіти.
Номер слайду 4
Використовуємо під час виробничого навчання такий метод як метод проєктів. Проєкти можуть бути:особистісні, парні, групові (за кількістю учасників).короткочасні, середньої тривалості, довготривалі (за часом проведення). Короткочасні проєкти використовуються в межах одного уроку, наприклад, при вивченні теми «ППТ 3.3.1 Підготовка товарів до інвентаризації», коли за обмежений час здобувачі освіти повинні створити міні - ревізію та оформити її засобами Microsoft Word. Проєкти середньої тривалості пропонуються як залікові роботи в кінці певної теми. Так, після вивчення модуля ППТС-3.4. Оволодіння специфікою діяльності за спеціалізаціями здобувачі освіти демонструють свої презентації по відділах. Довготривалі проєкти виконували здобувачі освіти з високим рівнем навчальних досягнень на протязі, як мінімум, одного семестру. Це були дослідницькі роботи.
Номер слайду 5
Проєкти здобувачів освіти
Номер слайду 6
Проєкти, які використовуються під час проведення виробничого навчання майстрами
Номер слайду 7
Також використовуємо Ігрові методи навчання. Види ігор: Навчальні, тренувальні, узагальнюючі;Пізнавальні, виховні, розвиваючі;Репродуктивні, продуктивні, творчі. Доказом необхідності та актуальності впровадження елементів гри та змагання в процес навчання є те, що більшість здобувачів освіти не виносять рутинної роботи. Високий ефект дають ділові ігри, спрямовані на розв’язання профільних задач.
Номер слайду 8
Ігрові методи навчання відрізняються від інших методів тим, що гра:добре відома, звичайна й улюблена форма діяльності людини будь-якого віку;ефективний засіб активізації;мотиваційна за своєю діяльністю;дозволяє вирішувати питання передачі знань, умінь і навичок;багатофункціональна, її вплив на здобувача освіти неможливо обмежити одним аспектом;переважно колективна, групова форма роботи;має кінцевий результат (моральний, психологічний);має чітко поставлену мету й відповідний педагогічний результат.
Номер слайду 9
Приклад Використання дидактичних ігор під час виробничого навчання
Номер слайду 10
У освітньому процесі усе найважливіше для здобувачів освіти відбувається під час проведення вступного інструктажу, коли здобувачі освіти засвоюють основні трудові прийоми і операції, усвідомлюють їх суть. Якщо вдало проведений вступний інструктаж, то під час самостійної роботи не виникає ніяких проблем щодо формування практичних навичок учнів. Вступний інструктаж повністю досяг мети, це був урок – рольова гра, який провела майстер виробничого навчання Ященок Н. В.
Номер слайду 11
Також використовуємо Метод кросвордів
Номер слайду 12
Також при проведенні виробничого навчання використовуємо інтерактивні вправи. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації.Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету створити комфортні умови навчання, за яких кожен здобувач освіти відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.
Номер слайду 13
Приклад інтерактивного навчання “Закінчи речення”, “Знайди пару”
Номер слайду 14
Також проводимо Майстер - клас «декоративна упаковка» проводить здобувач освіти Федоренко Віта
Номер слайду 15
Здобувачі освіти із задоволенням проводять майстер – класи для абітурієнтів на «Ярмарку професій”
Номер слайду 16
Зразок Відкритого уроку на тему: « Оволодіння навиками роботи у відділі парфумерно-косметичних товарів майстра виробничого навчання Бояркіної В.І. »На уроці виробничого навчання майстер створює кожному здобувачу освіти сприятливі умови для максимального розвитку його здібностей, нахилів, задоволення пізнавальних потреб та інтересів в процесі засвоєння їм змісту програмного матеріалу.
Номер слайду 17
Зразок Відкритого уроку виробничого навчання ППТС-3.4.1 Специфіка організації торгово-технологічного процесу за спеціалізацією «Продавець хліба та хлібобулочних виробів» повністю буде представлений в додатках
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Впровадження в освітній процес сучасних новаторських прийомів підвищує мотивацію здобувачів освіти до оволодіння професією, стимулює їх розумову діяльність, сприяє розвитку творчого мислення.