Година спілкування "Як розпізнати булінг і як йому протидіяти? Емоційний та правовий аспект."

Про матеріал

Презентація розроблена для класних керівників, які прагнуть провести виховну годину з учнями 7 класу на тему булінгу. У матеріалі представлено:

Теоретичні аспекти: визначення булінгу, його види (емоційний, фізичний, економічний, кібербулінг) та наслідки (емоційні, фізичні, соціальні).

Правовий аспект: закони України щодо протидії булінгу та рекомендації, до кого звертатися за допомогою.

Практична частина: інтерактивні завдання, кейси для групової роботи та ситуаційні задачі для розвитку навичок протидії булінгу.

Матеріал можна завантажити та адаптувати під потреби класу. Презентація спрямована на формування у дітей навичок емпатії, впевненості та грамотної поведінки в конфліктних ситуаціях.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як розпізнати булінг і як йому протидіяти? Емоційний та правовий аспект. Підготувала: Марчук Ірина. Вінницький ліцей №6

Номер слайду 2

обговорення. Що таке булінг?Чи стикалися ви з цією проблемою у житті чи серед друзів?

Номер слайду 3

актуальність теми. Сьогодні проблема булінгу є однією з найпоширеніших у школах. На жаль, кожен другий учень хоча б раз ставав свідком або навіть жертвою цього явища. Булінг може бути не лише фізичним, коли когось штовхають чи б'ють, а й емоційним, коли людину принижують, ображають чи ігнорують. Окрім цього, у наш час особливо актуальним став кібербулінг – цькування в інтернеті через соціальні мережі чи месенджери.

Номер слайду 4

актуальність теми. Ця тема важлива, тому що булінг має серйозні наслідки для психічного та фізичного здоров’я людини. Він руйнує самооцінку, провокує тривогу, депресію, а в деяких випадках навіть призводить до самотності чи соціальної ізоляції.

Номер слайду 5

актуальність теми. Крім того, булінг – це не лише особиста проблема кожного, хто з ним стикається, але й правопорушення. Існують закони, які захищають права дітей від цькування. Проте, щоб ці закони працювали, важливо, щоб кожен знав, як розпізнати булінг і як на нього реагувати.

Номер слайду 6

актуальність теми. Розуміння цієї теми допоможе вам не лише захистити себе, але й підтримати тих, хто опинився у складній ситуації. Ми навчимося розрізняти булінг і дружні жарти, поговоримо, як діяти в таких ситуаціях, і до кого звертатися за допомогою. Це не тільки про те, щоб уникати конфліктів, а й про те, як створити середовище, де кожен відчуватиме себе в безпеці.

Номер слайду 7

що таке булінг?Булінг – це форма агресивної поведінки, яка має систематичнийхарактер і спрямована на приниження, залякування або заподіяння шкоди іншій людині. Це не просто разовий конфлікт чи суперечка, а свідомі дії, які повторюються і мають на метізробити жертву слабкішою або беззахисною.

Номер слайду 8

Види булінгу. Емоційний булінг. Це дії, спрямовані на те, щоб викликати у людини почуття сорому, страху або ізоляції. Приклади: ігнорування, поширення чуток, приниження чи висміювання у колективі. Фізичний булінг. Включає будь-які форми фізичного насильства або дій, які шкодять людині. Наприклад, поштовхи, удари, знищення речей або перешкоджання пересуванню.

Номер слайду 9

Види булінгу. Економічний булінг. Це ситуації, коли людину позбавляють доступу до ресурсів, грошей або особистих речей. Наприклад, крадіжки кишенькових грошей, знищення чи пошкодження особистих речей. Кібербулінг. Це цькування через інтернет і соціальні мережі. Воно може проявлятися у формі образливих повідомлень, коментарів, поширення неправдивої інформації або фотографій без дозволу. Кібербулінг особливо небезпечний, адже жертва може відчувати себе беззахисною навіть вдома, адже інтернет доступний будь-де.

Номер слайду 10

Булінг завжди включає трьох учасників: Агресор – той, хто цькує. Жертва – той, хто страждає від булінгу. Спостерігачі – ті, хто бачить ситуацію, але часто мовчать і не втручаються. Важливо розуміти, що булінг завдає не тільки фізичної чи психологічної шкоди, але й формує у жертви відчуття несправедливості та безсилля. Саме тому вкрай важливо вчасно розпізнати це явище та знати, як із ним боротися.

Номер слайду 11

наслідки булінгу. Булінг завдає серйозної шкоди людині, впливаючи на її емоційний стан, фізичне здоров’я та соціальне життя. Розглянемо основні наслідки:1. Емоційні наслідки. Тривога та страх: Жертви булінгу часто перебувають у стані постійного страху перед новими нападами чи образами. Це може викликати нервозність і навіть панічні атаки. Депресія: Постійний тиск і цькування можуть призвести до відчуття безвиході, смутку та апатії. У важких випадках депресія може вимагати професійної допомоги. Низька самооцінка: Люди, які зазнали булінгу, починають сумніватися у собі, своїх здібностях і цінності. Вони можуть відчувати себе недостойними любові чи поваги.

Номер слайду 12

наслідки булінгу2. Фізичні наслідки. Стрес: Постійне напруження виснажує організм, викликаючи проблеми зі сном, головний біль, розлади шлунка чи навіть порушення імунної системи. Проблеми зі здоров’ям: Хронічний стрес може провокувати серйозні захворювання, наприклад, серцево-судинні розлади або гастрит. У разі фізичного булінгу можливі травми, які залишають фізичні сліди.

Номер слайду 13

наслідки булінгу3. Соціальні наслідкиІзоляція: Жертви булінгу часто відчувають себе самотніми, оскільки агресори можуть навмисно виключати їх із соціальних активностей. Це створює відчуття відчуження від колективу. Втрата друзів: Деякі друзі можуть відійти, боячись самі стати жертвами булінгу, або ж тому, що піддаються впливу агресорів. Це залишає жертву без підтримки.

Номер слайду 14

правовий аспект. Булінг – це не тільки морально неприйнятна поведінка, але й офіційно визнане правопорушення в Україні. Для захисту дітей від цькування існує низка законодавчих норм, які регулюють відповідальність за булінг і забезпечують підтримку постраждалих.

Номер слайду 15

Законодавство України про захист дітей від булінгу. У січні 2019 року набрав чинності закон, який вперше в Україні визнав булінг офіційним правопорушенням. Згідно з цим законом, булінг визначається як моральне, фізичне або психологічне насильство, що чиниться щодо дитини в навчальних закладах, зокрема в інтернеті.

Номер слайду 16

Законодавство України про захист дітей від булінгу. Адміністративна відповідальність за булінг: За булінг можуть бути оштрафовані як самі агресори, так і їхні батьки (у разі, якщо булінг здійснює неповнолітній). Штрафи можуть сягати кількох тисяч гривень або бути замінені на громадські роботи.

Номер слайду 17

Хто може допомогти?У разі булінгу учні не повинні залишатися наодинці зі своєю проблемою. Є кілька осіб та організацій, до яких можна звернутися: Класний керівник. Це перша особа, до якої варто звернутися в разі виникнення булінгу. Класний керівник зобов’язаний вислухати, допомогти розібратися в ситуації та повідомити адміністрацію школи.

Номер слайду 18

Хто може допомогти?Шкільний психолог Психолог надасть емоційну підтримку, допоможе жертві впоратися із травмою, а також працюватиме з колективом для профілактики подальших випадків булінгу. Адміністрація школи Директор або заступник директора з виховної роботи зобов’язані провести розслідування, залучити до вирішення конфлікту всі сторони та вжити заходів для запобігання булінгу в майбутньому.

Номер слайду 19

Хто може допомогти?Поліція У разі серйозного випадку булінгу (наприклад, фізичного насильства чи кібербулінгу) до справи залучається поліція. Вона має право скласти протокол, провести розслідування та притягнути винних до відповідальності. Гарячі лінії допомоги Національна дитяча гаряча лінія: 116 111 або 0 800 500 225 (анонімно, безкоштовно). Там можуть надати психологічну допомогу та консультацію щодо правових дій.

Номер слайду 20

розпізнаємо булінг. У коридорі школи Петро навмисно штовхнув Віктора і почав сміятися, коли той упав. Чи це є булінгом?Так. Який це вид булінгу (емоційний, фізичний, економічний, кібербулінг)?Фізичний. Петро штовхнув Віктора навмисно.

Номер слайду 21

розпізнаємо булінг. Марта перестала запрошувати свою однокласницю Аню на дні народження та заборонила іншим дівчатам спілкуватися з нею. Чи це є булінгом?Так. Який це вид булінгу (емоційний, фізичний, економічний, кібербулінг)?Емоційний. Через ізоляцію та вплив на інших однокласників.

Номер слайду 22

розпізнаємо булінг. Олег сфотографував свого однокласника, коли той виглядав смішно, і виклав фото у соціальну мережу з образливим підписом. Чи це є булінгом?Так. Який це вид булінгу (емоційний, фізичний, економічний, кібербулінг)?Кібербулінг. Олег використовує соцмережі для приниження.

Номер слайду 23

розпізнаємо булінг. Двоє хлопців у класі завжди позичають у Влади гроші, обіцяючи повернути, але не віддають. Влада боїться їм відмовити. Чи це є булінгом?Так. Який це вид булінгу (емоційний, фізичний, економічний, кібербулінг)?Економічний. Хлопці користуються грошима Влади.

Номер слайду 24

розпізнаємо булінг. На перерві хлопці жартують над Андрієм, вигадуючи кумедні прізвиська. Андрій сміється разом із ними, але потім зізнається, що йому це неприємно. Чи це є булінгом?Може бути. Якщо Андрій висловлював своє невдоволення, але жарти не припинили. Який це вид булінгу (емоційний, фізичний, економічний, кібербулінг)?Емоційний

Номер слайду 25

розпізнаємо булінг. На уроці математики Андрій неправильно відповів на запитання, і вчитель пожартував, назвавши його "ледачим". Усі в класі засміялися. Чи це є булінгом?НіАле це некоректна поведінка вчителя, яка може створити основу для булінгу, якщо жарти повторюються.

Номер слайду 26

розпізнаємо булінг. Дівчата з іншого класу почали писати Лесі в інтернеті повідомлення з образами і загрозами через її нову зачіску. Чи це є булінгом?Так. Який це вид булінгу (емоційний, фізичний, економічний, кібербулінг)?Кібербулінг. Образи в інтернеті.

Номер слайду 27

підсумок. Навіть жарт або дрібне порушення особистих меж можуть бути болісними для іншої людини. Навіть якщо ситуація здається "незначною", важливо звертати увагу на почуття інших людей і вчасно реагувати.

Номер слайду 28

Кейс "Стоп булінг"Кожна група отримує свою ситуацію (кейс) і створює "план дій", який допоможе розв'язати проблему булінгу. Після цього групи представляють свої рішення перед класом.

Номер слайду 29

Кейс "Стоп булінг"Кейс 1. Фізичний булінг. Ситуація: У коридорі школи хлопець зі старших класів щодня підходить до семикласника Артема і жартома штовхає його в плече. Хлопець сміється, називаючи це "дружнім жартом", але Артему боляче, і він боїться ходити на перерви. Завдання для групи: Визначте, як Артем може пояснити, що йому це неприємно. Як повинні діяти однокласники Артема, якщо вони бачать це?До кого можна звернутися за допомогою?

Номер слайду 30

Кейс "Стоп булінг"Кейс 2: Емоційний булінг. Ситуація: Однокласники навмисно ігнорують Олену, не кличуть її до групових завдань і не спілкуються з нею на перервах. У чаті класу вони іноді пишуть про неї образливі коментарі. Завдання для групи: Які емоції може відчувати Олена у цій ситуації?Як класний керівник або шкільний психолог можуть допомогти?Що можуть зробити ті учні, які не беруть участі в ігноруванні, але бачать, що це відбувається?

Номер слайду 31

Кейс "Стоп булінг"Кейс 3: Кібербулінг. Ситуація: У соціальних мережах хтось створив фейковий акаунт із фотографією Антона і почав публікувати вигадані історії про нього. Однокласники дізналися про цей акаунт, сміються з постів і надсилають Антону скріншоти. Завдання для групи: Що повинен зробити Антон, щоб зупинити кібербулінг?До яких організацій чи осіб він може звернутися?Як його друзі можуть допомогти, щоб підтримати Антона?

Номер слайду 32

Кейс "Стоп булінг"Кейс 4: Економічний булінг. Ситуація: Марко постійно просить у Дениса гроші, пояснюючи, що забув свої вдома, і обіцяє повернути. Однак гроші не повертає. Денис боїться відмовити, бо Марко погрожує, що розповість усім "секрет", який він вигадано придумав про Дениса. Завдання для групи: Як Денис може правильно відповісти Марку, щоб відмовити йому?Що зробити, якщо погрози продовжуються?Як клас може допомогти Денису почуватися впевненіше?

Номер слайду 33

підсумок. Які 3 основні речі ви дізналися?

pptx
Додано
12 січня
Переглядів
477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку