Транспорт. Пасажирський транспорт – забезпечує перевезення населення . Пасажироперевезення – кількість перевезених пасажирів за певний проміжок часу(місяць, рік). Пасажирообіг – показник, що відображає кількість пасажирів , яких перевезли за певний проміжок часу, на певну відстань (обчислюється, як добуток кількості пасажирів на відстань перевезення і вимірюється в пасажирокілометрах: к-ксть пас.× км. = пас./км.)
Транспорт. Вантажний транспорт – виробничі зв'язки між підприємствами і доставку населенню продуктів споживання. Вантажоперевезення – кількість перевезених за місяць чи рік вантажів у тонах. Вантажообіг –кількість вантажу , що перевозиться за певний проміжок часу, на певну відстань (обчислюється, як добуток кількості вантажу на відстань і вимірюється в тонокілометрах: к-сть вантажу× км. = т·км.)
Використовуючи карту та текст (презентації та підручника), охарактеризуйте особливості транспортної мережі кожного виду транспорту. Результати роботи занести до таблиці.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Характеристика транспорту України. Вид транспорту. Основні вантажіНайбільші транспортні вузли
ІСТОРІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ До кінця XIX ст. залізнична мережа України в основному сформувалася. Щільність залізничних шляхів сполучення в Україні становить 38 км на 1 тис. км, у Франції, наприклад, 65 км на 1 тис. км (1983 р.). Мережа залізниць найщільніша на південному сході (Донбас), а також на заході країни. Загальна довжина залізничних шляхів загального користування— 22,3 тис. км, із них 9,8 тис. км, або 44 %, електрифіковано, 8,0 тис. км, або 36 %, є дво- і багатоколійними.
Пасажирські..перевезення. На залізничному транспорті України впроваджується рух пасажирських поїздів зі швидкістю до 160 кілометрів на годину, однак при цьому необхідно вирішити проблему розподілу мережі на лінії з переважно вантажним і переважно пасажирським рухом та підвищити частоту руху пасажирських поїздів. Водночас пропускну спроможність залізниць на Кримському напрямку вичерпано.
Найважливіші магістралі Найважливішими залізничними магістралями України є: Київ — Фастів — Козятин — Здолбунів — Львів, Козятин — Жмеринка — Одеса, Київ — Конотоп — Шостка, Київ — Полтава — Харків — Дебальцеве, Фастів — Сміла — Дніпропетровськ, Кривий Ріг — Дніпропетровськ — Донецьк, Харків — Дніпропетровськ — Запоріжжя — Сімферополь — Севастополь, Львів — Мукачеве — Чоп та ін. Найбільшими залізничними вузлами з розвиненим станційним господарством є Київ, Львів, Харків, Дніпропетровськ, Фастів, Дебальцеве, Жмеринка, Сміла, Лозова та ін. На цих магістралях крім звичайних пасажирських, курсують і Фірмові пасажирські потяги.
{073 A0 DAA-6 AF3-43 AB-8588-CEC1 D06 C72 B9}№Країна. Довжина залізниць (км)×весь світ1 122 6501 США194 7312 Росія87 1573 Китай71 6004Індія63 5185 Канада49 4226 Німеччина45 5147 Австралія41 5888 Аргентина34 4639 Франція32 68210 Бразилія31 54311 Польща23 420{073 A0 DAA-6 AF3-43 AB-8588-CEC1 D06 C72 B9}12 Японія23 16813 Україна22 47314 ПАР22 29815 Мексика19 51016Італія19 49317 Великобританія16 89318Іспанія14 18919 Казахстан13 60120 Швеція11 48121 Румунія11 385 Довжина залізничної мережі різних країн. Найгустіша мережа залізничних шляхів в світі – в Європейських країнах
сформувався на початку XX ст.займає провідне місце;висока вантажопідйомність;надійність;не залежить від кліматичних умов;масовість перевезень;потребує будівництва спеціальних шляхів;забруднює територію навколо проходження залізниць;порівняно невисока швидкість.низька можливість доставки до кінцевого споживача. Залізничний транспорт
Основні автомагістралі (Знайти за картою атласу) Київ – Львів; Київ – Харків; Київ – Брест; Київ – Дніпропетровськ – Донецьк; Харків – Сімферополь; Дніпропетровськ – Нікополь; Харків – Ростов-на-Дону; Київ – Одеса; Одеса – Миколаїв – Херсон; Біла Церква – Вінниця – Хмельницький; Дніпропетровськ – Запоріжжя; Луганськ – Стаханов – Первомайськ; Слов'янськ – Костянтинівка – Донецьк та ін.
Автомобільний транспортшвидкий та маневрений;доставляє вантажі безпосередньо споживачам «від дверей до дверей»;головний у перевезеннях на короткі відстані;висока собівартість, мала вантажопідйомність;розвивається рівномірно по всій території;залежить від пори року;перевозить негабаритні вантажі;найбільший забруднювач навколишнього середовища
Морський (найдешевший) найбільший перевізник у міжнародних напрямках;висока вантажопідйомність;високі витрати на обслуговування суден;забезпечує зовнішні економічні зв'язки;низька собівартість перевезень (низькі тарифи);характеризується як забруднювач акваторіїпорівняно низька швидкість;залежить від погодних умов.
Трубопровідний транспорт. Перший газопровід : Дашава–Стрий–Дрогобич(1924 )Загальна довжина українських газопроводів — понад 37 тис. км (V місце у світі). Найбільше значення має газотранспортна система (ГТС) «Укргазпрому» яка забезпечує подачу газу для внутрішніх потреб, а також транзит газу з Росії до країн Західної та Центральної Європи. Нафтопроводи: Долина — Дрогобич, Битків — Надвірна, Качанівка — Охтирка, Гнідинці — Прилуки — Кременчук — Херсон. Через нафтопровід Самара — Лисичанськ — Кременчук — Херсон — Одеса до України надходить нафта із Західного Сибіру, магістральний нафтопровід «Дружба», яким здійснюють транспортування російської нафти до європейських країн. За часів незалежності був прокладений новий магістральний нафтопровід «Одеса — Броди» (674 км).
Трубопровідний (найдешевший у транспортуванні рідких і газоподібних ресурсів )переміщує голові енергоресурси на значні відстані;низька собівартість транспортування;не потребує великої кількості персоналу;потребує будівництва трубопроводів;забезпечує транзитні перевезення;безперервність функціонування;низька собівартість перевезень;іноді створює екологічні проблеми;можливість прокладання в умовах складного рельєфу;
Міжнародний транспортний коридор - це комплекс транспортних магістралей визначеного напрямку з відповідною інфраструктурою. Територією України проходять чотири європейські міжнародні транспортні коридори: № 3: Берлін (Дрезден) — Вроцлав — Львів — Київ; № 5: Трієст — Любляна — Будапешт — Братислава — Ужгород — Львів; № 7: Дунайський, водний; № 9: Гельсінкі — Санкт-Петербург — Вітебськ — Київ (відгалуження на Москву) — Одеса (відгалуження на Кишинів) — Пловдів — Бухарест — Александруполіс.