Мета : навчальна: створити умови для засвоєння учнями знань про особливості організації та процеси життєдіяльності павукоподібних на прикладі павука хрестовика, з’ясувати подібність та відмінність у будові й життєдіяльності павукоподібних і ракоподібних як представників типу Членистоногі: Розвивальна: розвивати здатність до самостійної роботи, вміння запам’ятовувати, виділяти головне, здійснювати само оцінювання та взаємоперевірку;Виховна: виховувати культуру праці, здійснювати естетичне виховання, виховання доброзичливості, привітності
Завдання 1. Виберіть одну правильну відповідь та випишіть букви.1. Кількість ходильних ніг рака річкового:с) 2 пари; п) 5 пар; в) 3 пари; г) 4 пари.2. Речовина, що входить до складу панцира рака річкового:в) хітин; є) целюлоза; ж) глікоген; з) перламутр.3. На суходолі може мешкати наступний представник ракоподібних:а) мокриця; б) циклоп; м) лангуст; л) дафнія.4. Не відноситься до ракоподібних:к) кліщ; о) лангуст; т) омар; ф) краб.5. Мають одне просте вічко:д) лангусти; е) креветки; у) циклопи; я) мокриці
Завдання 2. Виберіть правильні твердження та випишіть букви, що їмвідповідають. Х. Членистоногі - це найчисельніший тип тварин. П. Тіло рака річкового поділене на головогруди та черевце.Є. Серед ракоподібних багато паразитичних форм. В. Забарвлення панцира рака річкового - червоне. А. У рака річкового 5 пар ходильних ніг. Я. У рака річкового на передньому кінці тіла на рухомих стебельцяхрозташовані прості очі. О. Рак річковий має 2 пари вусиків. С. У самців рака річкового черевце ширше ніж у самок. Т. Краби належать до ракоподібних.Ї. В прісних водоймах України зустрічаються представники ракоподібних –дафнії. Д. Ракоподібним властивий прямий розвиток. Якщо ви правильно впорались із завданнями, із букв, які ви виписали маютьскластися слова. Що у вас вийшло?
Вставити пропущені в тексті слова. Павукоподібні. Павукоподібні — багатоклітинні тварини, у яких симетрія тіла ___________(двобічна). Середовище життя __________ (наземно-повітряне). Покрив__________ (хітиновий). Тіло сегментоване, поділяється на відділи —_____________ (головогруди і черевце). Кінцівки мають ________ (членисту)будову. Павукоподібні мають _____ (чотири) пари ходильних ніг. Порожнина тіла ______________ (змішана). _______ (хеліцери) слугують дляпрокушування зовнішніх покривів здобичі і введення в неї отрути. Травленняв павука починається поза його _________ (організмом) і називається______________ (зовнішнім). Органи дихання — _____________ (легеневімішки і трахеї). Органи виділення — ___________ (мальпігієві судини).
«П‘ять відкриттів уроку»На сьогоднішньому занятті я зрозумів(-ла)/дізнався(-лась)/розібрався(-лась)... Я хочу похвалити себе за те, що на сьогоднішньому занятті ... На занятті мені особливо сподобалося ... Знання із сьогоднішнього заняття мені знадобляться ... На сьогоднішньому уроці мене здивувало ...