Презентація« Загальна характеристика зовнішньої будови риб, їх різноманітність»

Про матеріал

Презентація до уроку допоможе ознайомити учнів із зовнішньою будовою риб, установити риси пристосованості до водного способу життя, розглянути різноманітність представників Надкласу Риби; розвивати логічне мислення, розумові здібності та творчу активність, вміння порівнювати, виявляти закономірності.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Тема уроку: «Загальна характеристика зовнішньої будови риб, їх різноманітність»

Номер слайду 3

Завдання уроку: - ознайомитися з особливостями зовнішньої будови риб та ознаками їх пристосування до існування у водному середовищі; - визначити місце риб у системі органічного світу; - дати загальну характеристику класу Кісткові риби, Хрящові риби.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

*

Номер слайду 7

______плавець

Номер слайду 8

Луска риб

Номер слайду 9

* Зовнішня будова риб Ознаки Характеристика Значення Форма тіла Обтічна, стиснута з боків Зниження сили тертя води Покрив тіла Шкіра, луска, слиз Захист, зниження тертя води Забарвлення Спинка темна, черевце світле Захисне, маскувальне Відділи тіла Голова плавно переходить у тулуб і хвіст Зниження сили тертя води Органи, розміщені на голові Очі, ніздрі, зяброві кришки, ротовий отвір Зір, нюх, дихання, харчування Органи, розміщені на тілі Плавці, луска, бічна лінія Переміщення, захист, орган чуття

Номер слайду 10

* Органи руху - плавці Плавець Значення Непарні: Спинний Анальний Хвостовий Стійкість при рухові Рух вперед Парні: Грудні Черевні Повороти у воді, рух уверх, униз, в сторони Рівновага, утримують у вертикальному положенні

Номер слайду 11

Різноманітність форм

Номер слайду 12

Різноманітність кольору

Номер слайду 13

Найменші риби Паедоципріс Сінарапан

Номер слайду 14

Найбільша прісноводна риба занесена до книги рекордів Гінесса 96-килограмовий сом

Номер слайду 15

Риби велетні

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Найшвидша риба - парусник

Номер слайду 18

Екзотичні риби

Номер слайду 19

Найнебезпечніша серед прісноводних риб - піранія

Номер слайду 20

Є різні риби у воді: товсті, тоненькі і худі, дрібненькі риби-малюки, а є й великі – от такі! Є войовничі – із мечами, є з довжелезними хвостами, є рибки срібні й золоті, є дуже мудрі, є й пусті... Як же нам розрізнити всіх риб? Як навести серед них лад?

Номер слайду 21

Місце риб у системі органічного світу Імперія Клітинні організми Надцарство Еукаріоти Царство Тварини Тип Хордові Підтип Хребетні Надклас Риби

Номер слайду 22

Номер слайду 23

* Екологічні групи риб: прісноводні морські прохідні

Номер слайду 24

Риби - найбільш чисельний надклас хребетних тварин - більше 25 млн. видів

Номер слайду 25

Робота в групах 1 група. Завдання: з’ясувати особливості зовнішньої будови Хрящових риб. 2 група. Завдання: розглянути різноманітність Хрящових риб. 3 група. Завдання: з’ясувати особливості зовнішньої будови Кісткових риб. 4 група. Завдання: розглянути різноманітність Кісткових риб.

Номер слайду 26

Клас Кісткові риби

Номер слайду 27

Ряд Осетроподібні

Номер слайду 28

Ряд Лососеподібні

Номер слайду 29

Ряд Оселедцеподібні

Номер слайду 30

Ряд Коропоподібні

Номер слайду 31

Ряд Окунеподібні

Номер слайду 32

Клас Хрящові риби

Номер слайду 33

Акули

Номер слайду 34

Біла Молот Рифова Голуба Бородата акула Рогата акула Тигрова Полярна

Номер слайду 35

Скати

Номер слайду 36

Найбільша акула

Номер слайду 37

Яйця акул

Номер слайду 38

Інтерактивне задання Прийом «Вірите чи ні?» 1. Говорячи про впевнену людину, ми кажемо: почуває себе «як риба у воді» . 2. Риби мають обтічну форму тіла. 3. Тіло риби почленоване на сегменти. 4. Тіло риби вкрите лускою та слизом.

Номер слайду 39

5. Забарвлення риби залежить від освітленості водойми. 6. Риби дихають киснем, розчиненим у воді, за допомогою легень. 7. Грудні та черевні плавці риб парні. 8. Хрящові риби мають бічну лінію. 9. Риби належать до Типу Безхордові. 10.Зяброві кришки мають всі класи риб. Так 1,2,4,5,7 Ні 3,6,8,9,10.

Номер слайду 40

Вправа «Знайди помилку» Двоє учнів, досліджуючи риб, прийшли до висновку: «Риби - хребетні тварини, які живуть у воді та на суші. Органи руху – плавці; орган дихання – легені; тіло вкрите лускою; шкіра має багато залозистих клітин, що виділяють слиз. Надклас Риби об’єднує Клас Хрящові риби та Клас Кісткові риби. У Кісткових риб зябра закриті зябровими кришками; є плавальний міхур; скелет повністю хрящовий. Клас Хрящові риби зябрових кришок не має; є бічна лінія.

Номер слайду 41

Двоє учнів, досліджуючи риб, прийшли до висновку: «Риби - хребетні тварини, які живуть у воді. Органи руху – плавці; Орган дихання – зябра; Тіло вкрите лускою; шкіра має багато залозистих клітин, що виділяють слиз. Надклас риби об’єднує Клас Хрящові риби та Клас Кісткові риби. В Кісткових риб зябра закриті зябровими кришками; є плавальний міхур; скелет повністю кістковий. Клас Хрящові риби зябрових кришок немає; немає бічної лінії.

Номер слайду 42

8 1 2 7 9 10 6 5 11 4 3 Кросворд І Х Т І О Л О Г І Я В С І Т З Б Р А А П Л В Ц Г Л О В А А У С К О Р П Е Д У П І Р А Н Я Л Н І Я Б Т І Ч Н А Р У Д Н І

Номер слайду 43

Домашнє завдання: опрацювати §16-17(нов. підручник), § 32,34-35(старий підручник); підготувати міні-проекти за темами: «Цікаві факти з життя риб», «Значення риб у природі та житті людини», «Риби Червоної книги України».

Номер слайду 44

Найбільш глибоководна риба - Бассогігас

Номер слайду 45

Найбільші зуби риб-вампір Паку

Номер слайду 46

Отруйні риби

Номер слайду 47

Найдорожча риба Платинова аравана

Номер слайду 48

Незвичайні риби

Номер слайду 49

Кросворд 8П І Р А Н 1 І Я 2Х В І С Т 7Т О Р П Е Д У 9Л І Н І Я 10О Б Т І Ч Н А 6Л У С К А 5Г О Л О В А 11Г Р У Д Н І 4П Л А В Ц І 3З Я Б Р А

Номер слайду 50

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Воловицька Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
5 листопада 2018
Переглядів
8405
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку