Презентація до уроку в 5-му класі за темою "Земля наш спільний дім" з предмету "Здоров'я, безпека та добробут" за підручником авт. Воронцова, Пономаренко, Лаврентьєва, Хомич.
У цьому параграфі ви:ознайомитеся, хто такі екологи та чим вони займаються;дізнаєтеся, що забруднює повітря, воду і ґрунт;проаналізуєте, як довго розкладаються різні види сміття;обговорите щоденні кроки для збереження природи;пограєте в гру і дізнаєтеся, як ви та ваші однокласники дбаєте про природу.
Номер слайду 3
Земля як екологічна система. Земля – екологічна система. Це означає, що вона є спільним домом для усього живого – людей, рослин і тварин.
Номер слайду 4
На жаль, через безконтрольне споживацьке ставлення людей до природи вже зникло багато видів рослин і тварин. Деякі з них перебувають на межі вимирання. Їх занесено до Червоної книги. Перед загрозою знищення опинилися тропічні ліси – «легені планети». Щороку дедалі більше територій перетворюється на пустелю, зокрема через надмірне випасання худоби
Номер слайду 5
Земля – місце проживання народів усіх країн світу. Але забруднення не має кордонів. Воно поширюється з вітром, дощами, річками та морськими течіями. Наша планета – це дім тих, хто живе сьогодні й житиме завтра. Нинішнє покоління має піклуватися не лише про себе, а і про своїх нащадків – дітей, онуків, правнуків.
Номер слайду 6
Еколог / Екологиня. Це професія, пов’язана із захистом довкілля. Вона стала дуже популярною у зв’язку з тим, що на нашій планеті виникла справжня екологічна криза. Екологи вивчають, як діяльність людей впливає на екосистему Землі і як можна зменшити цей вплив. Перейдіть за QR-кодом і подивіться відео про кита. Обговоріть, як дівчинка та її батько допомагали киту позбутися пластику.
Номер слайду 7
Довкілля і технічний прогрес. У прадавні часи на Землі неподільно панувала матінка природа. Вона давала первісним людям усе необхідне для життя: повітря, воду, харчі, одяг. Та водночас була джерелом багатьох небезпек: холоду, голодуду, стихійних лих. Люди завжди намагалися зробити своє довкілля безпечнішим і комфортнішим. Проте, змінюючи природне середовище, люди почали забруднювати повітря, землю, воду.
Номер слайду 8
Чинники забрудненя довкілля. Розгляньте мал. і назвіть чинники, які забруднюють повітря, воду, землю. • Перейдіть за QR-кодом і подивіться три відео про забруднення повітря, води, ґрунту.• До кожного відео заповніть бланк, який можна завантажити за QR-кодом
Номер слайду 9
Забруднення повітря
Номер слайду 10
Забруднення води
Номер слайду 11
Забруднення ґрунту
Номер слайду 12
наслідки забруднення довкілля. У природному середовищі відходи живих істот переробляються комахами та бактеріями, перетворюючись на родючий шар ґрунту і, тому забруднення довкілля не відбувається. На відміну від інших живих істот, люди створюють відходи, які природа не здатна швидко переробити.
Номер слайду 13
Час розкладання відходів. За допомогою мал. 104 перевірте, які з наведених нижче тверджень істинні, а які — хибні.• Упаковка з пінопласту розкладається довше, ніж картонна коробка.• Недопалки розкладаються швидше, ніж пластик.
Номер слайду 14
щоденні кроки для збереження природи. Щоб захистити навколишнє середовище і зберегти планету, нам усім необхідно щоденно робити маленькі кроки до екологічного способу життя. Перейдіть за QR-кодом, завантажте бланк завдання. Пограйте в гру, щоб дізнатися, як ви дбаєте про природу. Зупиніть гру, коли троє перших учнів заповнять усі клітинки. Обговоріть, за якими діями для збереження природи вам було легко знайти однокласників/однокласниць, а за якими — складно?
Номер слайду 15
Домашнє завдання Опрацювати параграф 30, виконати мозаїку завдань після параграфа 30.