«Ми кличемо батьків до школи, але це процес не одного дня і не одного місяця. Школа і батьки – як два береги однієї ріки: ми кажемо, що щось є обов’язком батьків, а батьки кажуть, що вчителі мають цьому навчити. І так діти — від одного берега до другого. А ми всі маємо бути на одному березі »
В ХХІ столітті у педагога з'явилися конкуренти – відеоуроки , Інтернет. Змінюються умови освіти. Але незмінною залишається потреба в знаннях, в бажанні передати їх наступному поколінню, у взаємозв'язку вчителя і учня. Реакція батьків на освітній процес залежить не від реформ, а від особистості вчителя. ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВО. Батьки класний керівник учень
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}ПЕРСОНІФІКОВАНА МАНЕРА ВИСЛОВЛЮВАННЯЗняття страху. Допомагає перебороти невпевненість. Авансування успішного результату. Прихований інструктаж дитини щоб уникнути поразки Мотивування, яке дає можливість дитини усвідомити , кому буде добре Персональна винятковість у важливості зусиль дитини. Мобілізація активностіВисока оцінка діяльності{1 FECB4 D8-DB02-4 DC6-A0 A2-4 F2 EBAE1 DC90}ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА“ Ми всі пробуємо і шукаємо, тільки так може щось вийти ”“ Можливо , краще почати…”“У тебе обов'язково все буде добре ”,” Я навіть не сумніваюсь в успішному результаті ”“ Найбільше мені у твоїй роботі сподобалося…”“ Без твоєї допомоги твоїм друзям не впоратися…”“ Ми дуже хочемо розпочати роботу…”“ Тільки тобі я можу довірити…” ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОУчень - класний керівник ВПРАВА 1.“ ПАЗЛИ”. Установіть відповідність між висловлюваннями
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}ПЕРСОНІФІКОВАНА МАНЕРА ВИСЛОВЛЮВАННЯЗняття страху. Допомагає перебороти невпевненість. Авансування успішного результату. Прихований інструктаж дитини щоб уникнути поразки Мотивування, яке дає можливість дитини усвідомити , кому буде добре Персональна винятковість у важливості зусиль дитини. Мобілізація активностіВисока оцінка діяльності{1 FECB4 D8-DB02-4 DC6-A0 A2-4 F2 EBAE1 DC90}ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА“ Ми всі пробуємо і шукаємо, тільки так може щось вийти ”“У тебе обов'язково все буде добре ”,” Я навіть не сумніваюсь в успішному результаті ”“ Можливо , краще почати…”“ Без твоєї допомоги твоїм друзям не впоратися…”“ Тільки тобі я можу довірити…”“ Ми дуже хочемо розпочати роботу…”“ Найбільше мені у твоїй роботі сподобалося,,,” ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОУчень - класний керівник Такі висловлювання мають стати основою спілкування педагога і учня
ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОКласний керівник - батьки Ознаки зміни системи зв'язків із батьками в школах. ДОВІРАШкола як місце кваліфікованих консультацій батьків. Учитель є партером, який допомагає в складних ситуаціях з дитиною“ Ми дуже помиляємося, коли думаємо, що життя дитини в шкільному віці все належить школі; ні, школа має тільки дуже невелику частку в тому природному розвитку дитини, на яке набагато більше впливає час, природа і сімейне життя» Ушинський К. Д. За висновками міністра освіти батьки давно вже перестали сподіватися на таку допомогу від закладу освіти
ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОКласний керівник - батьки Київським департаментом освіти разом з директорами і громадською організацією “SOS” було організовано анкетування батьків з Києва, Кременчука, Кривого Рогу, Харкова, Львова щодо ефективності зборів як однієї з колективних форм роботи з батьками.{1 E171933-4619-4 E11-9 A3 F-F7608 DF75 F80}Батьківські збори в традиційному форматіБАТЬКИАДМІНІСТРАЦІЯ КЛАСНИЙ КЕРІВНИКЕФЕКТИВНІ21,6%35,2%43,2%МАЛОЕФЕКТИВНІ15,2%75,8%9,1%МАРНУВАННЯ ЧАСУ46,241,%12,8% Дослідження засвідчило , що батьків найбільше цікавлять індивідуальні зустрічі з учителями, тренінги, де вони змогли би знайти відповіді на хвилюючі їх питання.
ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОКласний керівник - батьки У Франції такої форми роботи в закладах освіти немає. Зламати напрацьоване в нашій системи важко . Зміни повинні відбуватися поступово. Є випадки коли спілкування з усіма батьками необхідне – це у новосформованих 1;5;10 класах. Такі зустрічі: чітко побудовані і регламентовані, готуються заздалегідь, слугують формуванню нового колективу, знайомству з усіма вчителями.І розпочинається ця підготовка з оголошення.
ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОКласний керівник - батьки. ВПРАВА 2. Скласти оголошення про батьківські збори у вигляді міні – реклами. Структура міні – реклами:навіювання;пропозиція;асоціації з потребою громадськості;мета. Запропонуйте форму, тему зустрічі. Пригадайте свої теми батьківських зборів.
Тематика батьківських зустрічей. Сучасна родина і поділ домашньої праці;Підводні рифи покарання дитини;Насильство щодо дітей;Про авторитет батьків;Віртуальний чи реальний? Безпечний Інтернет ( педагогічний практикум для батьків);Батьки і діти: відповідальне батьківське виховання ( тренінгове заняття);Роль сім'ї у виховання дитини( діалог – шоу); Мудрість сімейного виховання.
ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОКласний керівник - батьки. Шановні батьки!Ви хочете бути зі своїми дітьми друзями?Тоді запрошуємо ( Поспішіть!) відвідати 28 лютого 2020 року , о 17.00, Ми з Вами знайдемо порозуміння і допоможемо один одному!З повагою класний керівник . Завітайте на тренінгове заняття “ Батьки і діти: відповідальне батьківське виховання “. Ви навчитесь уникати конфліктів з дітьми , налагоджувати з ними взаємини та попереджати їхні непередбачувані дії. Сьогодні ця проблема турбує на тільки Вас, а й школу та суспільство.
Проекти трьох моделей партнерства з батьками в новому форматі: настановна батьківська конференція; індивідуальні зустрічі “ віч - на -віч ” з родиною ; довільні сучасні форми спілкування з батьками ( батьківські уроки, тренінги, родинні гостини, тощо)ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОКласний керівник - батьки
ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОКласний керівник - батьки. Зустріч в актовій залі, де адміністрація і працівники вітають і презентують освітні послуги і плани на навчальний рік. Потім батьки розходяться за різними локаціями : їдальня( яке меню буде у дітей), спортивна зала, бібліотека, медичний пункт. Завдання школи – довести , що в ній безпечно. Отримавши плани школи та класу на навчальний рік, батьки йдуть додому. В результаті такого підходу можна уникнути ситуації:батьки , зачинивши двері в клас, вирішують службові питання закладу або ж предметно мотивують усіх збирати кошти на шкільні потреби і на подарунки вчителям. А ще театральніше це виглядає , коли класний керівник виходить , а батьки залишаються поговорити.І МОДЕЛЬНастановна батьківська конференція
ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОКласний керівник - батьки Ця модель вимагає грунтовної підготовки. Для таких зустрічей класний керівник має підготувати результати успішності конкретної дитини, її індивідуальні досягнення. Одна справа , коли при всіх розповісти про поганого Петрика або промовчати про нього, а інша - для кожного підготувати картку успішності з результатами індивідуального прогресу. А ще додати психологічні і комунікативні аспекти . Трапляється, що дорослі заходять у неправильну комунікацію: або вчитель заграє з батьками, або батьки ставляться до вчителя як до обслуги . Сьогодні існують комунікації завдяки електронним пристроям.ІІ МОДЕЛЬ Індивідуальні зустрічі “ віч - на -віч ” з родиною ;
ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВОКласний керівник - батьки. Батьківські уроки, тренінги, родинні гостини, тощо. Досвід інших країн засвідчив, що там громади залучають школярів у другій половині дня в закладах освіти більше , ніж у нас. Але вони використовують цей час не для того щоб зібрати гроші , а для розвитку різноманітних позитивних зрушень. Сьогодні популярний “ освітній хакатон”- проведення уроків батьками. ВПРАВА 3. Поділіться досвідом, які форми спілкування з батьками у вашому класі були ефективніші.ІІІ МОДЕЛЬ Довільні сучасні форми спілкування з батьками
Забезпечувати обмін інформацією про дитину та узгоджувати з батьками форми , методи розвитку навчання та виховання дитини. Надавати можливість всім учасникам освітнього процесу завчасно вносити свої пропозиції щодо його поліпшення. Уникати привселюдного озвучення успішності та поведінки дитини. Здійснювати педагогічну просвіту батьків відповідно до вікових категорій й обговорювати теми , які стосуються педагогіки, психології, правових аспектів, тощо. Вивчати сім'ї учнів ( анкетуванням, тестуванням, педагогічну майстерню, ділові ігри, тощо) Урізноманітнювати форми проведення зустрічей з батьками. Долучати батьків до профорієнтаційної , позакласної , позашкільної роботи учнів, вирішення фінансових і організаційних питань в освітньому процесі. Розроблені відповідно :до матеріалів посібника “ Нова українська школа ”,Положення про класного керівника закладу системи загальної середньої освіти ( наказ МОН України від 19.08.2008р.) № 434 Рекомендацій до планування роботи класного керівника закладу системи середньої освіти Рекомендації з організації роботи з батьками