Розвага на свіжому повітрі для старших дошкільників
«Пригоди Карлсона на дорозі»
Підготувала музичний керівник Отенко Л.В.
Мета: удосконалення теоретичних знань і практичних навичок дітей з питань поведінки на дорозі.
Обладнання: макет міста, дорожні знаки, фішки світлофора, нагрудні знаки видів транспорту, атрибути службових машин, м’ячі, кермо, пішохідний перехід, жезл, самокати.
Головні герої:
Інспектор,
Карлсон,
Перешкода,
Доктор Айболить,
Пан Світлофор,
Діти - знаки.
Музичне оформлення: музичний центр, мікрофони.
Звучать фанфари, діти стоять на ігровому майданчику.
Дитина:
У книжковім магазині
На полицях і вітрині
Різних книжечок багато.
Ми прийшли туди із татом.
Та сподобались мені
«Правила для пішохода».
Книжку ввечері гортали
І малюнки розглядали.
На малюнках — місто-диво
І чистеньке, і красиве.
Під музику виходить Інспектор
Інспектор: Добрий день! Вас вітає Інспектор дорожнього руху .
Ви потрапили в місто дорожніх знаків. А чи знаєте ви правила поведінки на дорозі?
Діти: ТАК!
Інспектор: Молодці , бо в нашому місті всі мешканці виконують ці правила.
До зали з кермом заїжджає Карлсон ( муз.В.Шаїнський «Пісенька Карлсона»)
Карлсон: Розійдись, тікайте, Давайте посадку!!!!!
Інспектор: Карлсон, а чому ти не летиш?
Карлсон: Переходжу на наземні види транспорту, поки мотор у ремонті. Інспектор: А правила водія ти знаєш?
Карлсон: Що мені знати, крути кермо, та їдь.
Інспектор: Діти , чи зможе Карлсон обійтись без правил дорожнього руху?
Діти: НІ!!
Дитина:
Водіям хто помагає?
Це повинен знати ти!
Від біди оберігає,
Та усім допомагає
Найбезпечний шлях знайти.
Дитина:
Цей невтомний трудівник
Три великих ока має.
Він ніколи не дрімає,
Особливо в часи «пік»!
Хто це?
Діти: СВІТЛОФОР!
Інспектор:
Три сигнали світлофора
Що накажуть – то закон!
Як червоний загориться –
Терміново зупиниться!
Жовте світло - почекай!
А зелене сяє світло,
Усміхаючись привітно, - -
Сміло рухайтеся всі:
І дорослі, і малі!
Проводиться гра «Світлофорчик»
Мета: дати дітям уявлення про призначення світлофора, про його сигнали. Продовжувати закріплювати уявлення дітей про колір (червоний, жовтий, зелений).
Матеріали до гри: Кольорові картонні кружечки (червоний, жовтий, зелений); макет світлофора.
Хід гри: Вихователь роздає дітям кружечки жовтого, червоного, зеленого кольорів. Послідовно переключає світлофор, а діти показують відповідні кружечки і пояснюють, що означає кожен сигнал. Виграє той, хто правильно покаже всі кружечки і розповість про призначення кольорів.
Інспектор: Щоб справжнім водієм стати, права водійські треба мати.
Карлсон: А деж я їх візьму?
Інспектор: В автошколу відправляйся , та уважно там навчайся.
Під музику виходить Лікаря Айболить
Лікар: Добрий день ! Я лікар Айболить, дозвольте перевірити ваш стан здоров’я. Карлсон: А при чому тут здоров’я?
Дитина:
Щоб кермо в руках тримати
На дорозі не зітхати,
Усі знаки помічати,
Не сваритись, не кричати.
Треба - треба водію
Міцне здоров’я мати.
Дитина:
Хто дружить зі спортом буде,
Всі незгоди той забуде,
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби!
Музична руханка
Айболить:
Всі ви гарно танцювали-
Та здоров’я гартували,
Хто дружить зі спортом буде,
Той хвороби всі забуде.
Медогляд- пройдено!
Інспектор: А тепер, Карлсон, ми познайомимо тебе з дорожними знаками.
Кожен з них має своє місце.
Під музику виходить Перешкода
Перешкода:
Я- Шкода- Перешкода,
На вулицю вийшла погуляти,
Себе порозважати.
Інспектор : А хіба на вулиці можна розважатися?
Перешкода: Ще й як можна,
Цей знак сюди, а цей –сюди.
Так буде краще. ( Міняє знаки місцями.)
Вірно, малята я зробила?
Карлсон: Як це вірно, Я що, на бензозаправку у медпункт поїду?
А ну йди сюди !!(Карлсон ганяється, Перешкода зникає)
Інспектор: Діти давайте разом все виправимо .
Діти переставляють знаки на свої місця
Дитина «Пішохідний перехід» :
Треба знати всім як слід
« Пішохідний перехід»
Тут малесенька людина попереджує машини:
Зачекайте, не спішіть, пішохода пропустіть
Знак велику силу має - він машини зупиняє.
Дитина «Зебра»:
Я зебра не проста,
Без копит і без хвоста
Лиш біленькі смужки маю
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу?
-Я прийду на допомогу.
Дитина «Перехрестя»:
Я правдиво вам скажу,
Всім це місце я вкажу,
Друзі, слово честі я- перехрестя.
Дитина «Ремонтні роботи»:
Попереджаю не дарма,
На будівництво ходу вам нема!
Дитина «В’їзд заборонено»:
Знак водіїв лякає,
В’їзд авто забороняє!
Дитина «Пункт першої медичної допомоги»:
Якщо хтось пошкодить ногу
Лікарі тут допоможуть.
Дитина «Автозаправочна станция»:
Не доїдешь без бензину
До кафе і магазина.
Карлсон:
Тепер можна і їхати.
Мій мерседес довезе мене вмить .
Поїхали всі зі мною.
Інспектор: Хіба у легковий автомобіль всі помістяться?
Діти: Ні!
Інспектор: А в якому виді транспорту ми можемо всі поїхати?
Відповідь дітей
Карлсон: А як що мені треба перевезти вантаж?
Інспектор: Діти, чим можна перевезти вантаж?
Відповідь дітей
Інспектор: А ще є службові машини. Які це машини, діти?
Відповідь дітей
Карлсон: Як багато транспорту на дорозі, як зрозуміти хто, що везе?
Інспектор: А для цього ми проведемо тренування.
Гра «Вгадай транспорт»
Мета: закріплювати уявлення дітей про транспорт, вмінню опису(загадки) впізнавати предмети; розвивати кмітливість, швидкість мислення і мовленнєву активність.
Правила гри: Я буду загадувати загадки про транспорт, а ви повинні подумати і правильно їх відгадати. Хто першим правильно відгадає, про який транспорт іде мова у загадці, підходить до вгаданого виду транспорту.
1.Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах
(Потяг)
2.Від села і до села,
Де дорога пролягла,
Перевозить дім людей –
І дорослих, і дітей.
(Автобус)
3.Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає.
(Автомобіль)
4. Цей кінь не їсть вівса.
Замість ніг – два колеса.
Сядь верхи і мчись на нім,
Тільки краще керуй ним.
(Велосипед)
5.Замість рейок дві дротини
Визначають рух машини,
Щоби взуті в гуму ноги
Не збивалися з дороги.
(Тролейбус)
6.Воно зупиниться охоче
Там, де пасажир захоче.
На ньому шашки є, малята,
Але у них не можна грати.
(Таксі)
7.Коник цей на двох ногах
Будь-який здолає шлях.
Коли вулицею мчить,
Безперервно торохтить,
А тролейбуси й трамваї
Дуже легко обганяє.
(Мотоцикл)
8.Під землею – дивне місто:
Все в огнях, як у намисті.
В нім будинки не стоять,
По залізних рейках мчать.
(Метро)
Карлсон: Які ви молодці!
Інспектор: Ти теж , Карлсон молодець. Залишилось останнє завдання.
Я запрошую тебе на « Водійські перегони». Обирай собі команду.
Естафетна гра «Перегони на самокатах»
Інспектор: Молодці малята , а ти, Карлсон, отримаєш свої права від нашого головного гостя.
Під музику виходить Світлофор.
Світлофор: Добрийдень пані й панове,
Вас вітає - СВІТЛОФОР.
Знавець дорожніх прав!
Я генерал-майор.
В роботі я - суворий,
І стриманий тоді,
Коли водій чи пішохід
На мене дивляться завжди.
-Тримай Карлсон свої водійські права.
Під святкові фанфари Світлофор видає водійські права
Карлсон: Дякую всім вам, ви справжні знавці дорожнього руху!
Інспектор:
Як що на дорозі трапилась біда,
Телефон ДАІ - 102 !
Бі-Бі-Бі! Поїхали! Музична композиція « БІ-БІ-КА» (муз. Р Квінта)
Проводяться естафети з машинками, перегони з пляшками з водою.
Звучить відповідний музичний супровід.