Завдання урокуознайомитися з поняттям «природно-ресурсний потенціал України»; систематизувати знання про основні забруднювачі навколишнього середовища; формувати навички роботи з відповідними картографічними матеріалами; визначити вплив різноманітних техногенних аварій на стан навколишнього середовища та здоров'я населення; удосконалювати вміння відбору інформації, її аналізу та систематизації, формувати екологічне мислення.
Номер слайду 3
«Мозковий штурм»Які зміни ми спостерігаємо в середовищі, у якому мешкаємо?
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Гра «Знайди пару»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Усе, що нас оточуєЧастина оболонки Землі, населена живими організмами. Найбільший природний комплекс, який об’єднує всі оболонки ЗемліПереміщення речовин з органіки до неорганіки. Стан біосфери, за якого відбуваються незворотні зміни в живих організмах і їхніх угрупованнях. Наука про взаємодію живих організмів з довкіллям
Номер слайду 6
Методичний прийом «Створи схему» «Види природних ресурсів»
Номер слайду 7
Словничок
Номер слайду 8
Природно-ресурсний потенціал є багатокомпонентним.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Мінерально-сировинні ресурси. Під мінеральними ресурсами розуміють сукупність різних видів корисних копалин, які можуть бути використані за сучасного рівня розвитку продуктивних сил. За характером використання мінеральні ресурси поділяються на групи: паливно-енергетичні, рудні й нерудні. На їх базі розвиваються такі важливі галузі промислового виробництва, як чорна і кольорова металургія, електроенергетика, машинобудування, хімічна промисловість та ін.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Земельні ресурси
Номер слайду 13
Геополітичне положення України та її високий земельно-ресурсний потенціал обумовлюють провідну роль земельного фонду як одного з важливих ресурсів держави, що виступає первинним фактором виробництва і своєрідним фундаментом економічного розвитку
Номер слайду 14
Водні ресурси. Частина користувачів (промисловість, сільське і комунальне господарства) безповоротно забирають воду з рік, озер, водосховищ, водоносних горизонтів. Інші використовують не саму воду, а її енергію, водну поверхню або водоймище загалом (гідроенергетика, водний транспорт, рибництво). Водойми мають велике значення для відпочинку, туризму, спорту.
Номер слайду 15
Головні ріки України: Дніпро (загальна довжина 2201 км, у межах України 981 км; середній річний стік 53,5 км3),Дністер (загальна довжина 1362 км, у межах України 705 км; стік 8,7 км3),Південний Буг (довжина 806 км; стік 3,4 км3),Сіверський Донець (загальна довжина 1053 км, у межах України 672 км; стік 5 км3). Дунай протікає по території України на ділянці 174 км; середній річний стік 123 км3 - переважно транзитний.
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Лісові ресурси. Загальні запаси деревини в Україні становлять 1,74 млрд. куб. м. Близько 51% лісів віднесено до захисних, водоохоронних та інших цінних в екологічному відношенні лісів, решту становлять експлуатаційні. За останні роки намітилася тенденція до скорочення обсягів лісокористування.
Номер слайду 18
Рекреаційні ресурси. До рекреаційних ресурсів відносять об'єкти і явища природного походження, які можуть бути використані для лікування, оздоровлення, відпочинку, туризму. До їх складу входять бальнеологічні (мінеральні води, грязі), кліматичні, ландшафтні, пляжні та пізнавальні ресурси. Вони розміщені практично на всій території України, однак їх територіальне розміщення є дуже нерівномірним.
Номер слайду 19
Дякую за увагу
Номер слайду 20
Пропоную до перегляду вдома цікавий відеофільм.https://www.youtube.com/watch?v=Mt. GIs_I6j. Ts
Номер слайду 21
Список використаних джерелhttps://vseosvita.ua/library/urok-no-48-vikoristanna-prirodno-resursnogo-potencialu-ukraini-14908.htmlhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-prirodni-resursi-ukra-ni-102081.htmlhttps://www.youtube.com/watch?v=Mt. GIs_I6j. Tshttps://www.google.com/search?q=%Підручник для 8 класу «Географія» В. Ю. Пестушко,Г. Ш. Уварова, А.І. Довгань – Київ «Генеза» 2016.