Продуктивні методи на уроках української літератури

Про матеріал
Систематичне та цілеспрямоване використання на уроках української літери продуктивних методів навчання сприяють формуванню ряду компетентностей,а саме:спілкуванню державною мовою, математичній грамотності,інформаційно-цифровій компетентності ,умінню навчатися впродовж життя,соціальній і громадянській компетентності.
Перегляд файлу

 

Тема . Улас Самчук «Марія» Образ Марії як уособлення мужньої, вольової жінки,  його символічне значення у творі.


Завдання 1. Досліджуємо  художньо-образну систему тексту(репродуктивний рівень)

Здійсни  систематизацію порівнянь у романі У. Самчука “Марія”. Проведи аналіз твору, визнач ряд порівнянь, які допомагають письменникові створити яскраві образи.

Завдання 2. Досліджуємо  історичні  та  літературні  явища.(конструктивний рівень)

Назви  особливості  епохи,  в  яку  був  написаний  роман. Які історичні події охоплено? Чи можна сказати, що дія окреслена точними, хронологічними рамками? Доведи  свою  думку.

Завдання 3.Розвиваємо творче уявлення .(конструктивно – творчий  рівень)

Якому періоду життя Марії відповідають дані ілюстрації. Аргументуй думку.

123 4

Завдання 4.Розвиваємо  вміння  давати  узагальнену  характеристику  образам  художнього  твору. ( репродуктивно - конструктивний  рівень)

Автор характеризує образ героїні не безпосередньо, а за допомогою обставин та висловів інших персонажів у творі (опосередковує образ).

цитата

Риси характеру

  1. «Гнат і Марія чують під собою твердий грунт. Все, що було, стерлося з пам’яті. Жиють спокійним селянським життям»
  2. «…не минув місяць, як весела говорунка Надійка в муках та стражданні покинула назавжди наш мир»

 

  1. «Чого ж їй плакати? Не для того рвалася, не того шукала. Сама винна, обіцяла і забула обіцянку, не чекала. Не вірила в любов, захотіла багатства. Покутуй» .«Марія гнулася перед ним лозою»

 

  1.  «Їй весело і радісно. На обличчі спокій, видно сяйво щастя – короткого і приходящого, але все-таки щастя. «Ми, – кажуть Маріїні очі, – не вимагаємо багато щастя. Щастя наше у повноті існування, але кілька разів на рік ми скупчимо його в одно велике видиме щастя, щастя, яке випромінює з наших віч, з наших уст, з наших душ»

 

  1. «Ті кілька добрих слів відняли всю її втому» .

 

  1. «Жінка рве з останніх сил»

 

  1. «Марія виросла на господиню й матір»

 

  1. «Марія й не думає журитися»

 

  1. «А Марія ночей не спала – виглядала і сподівалася»

 

  1. «Упораюсь, Гнате… Якось упораюся…»

 

  1. «Марія бігає, руки мліють від утоми, але лагідна усмішка не сходить з її уст»

 

  1. «Марія думає…»

 

Склади   кластер  до   образу Марії.

 

 

Книга Марія

 

 

                                                 

 

Завдання 5. Удосконалюємо  вміння  порівнювати  героїв  різних  творів  спільної  проблематики. ( репродуктивно - конструктивний  рівень)

Улас Самчук. “Марія”

Марія Матіос “Солодка Даруся”

Порівняй  долі Марії і Дарусі. Що  їх  об’єднує , різнить?

Заповни  кола  Вена.

                                                                                                                                                                                                                                                 

 

У Києві презентують екранізацію роману Марії Матіос "Солодка Даруся" Соцпортал

Даруся

                                                  Марія

Завдання 6. Учимося  аналізувати  і  порівнювати. ( репродуктивно - конструктивний  рівень)

Заповнити  таблицю,  зробити  висновки  про  спільне  та  відмінне  між  жіночими  образами  Марії   Перепутько і Марії Богоматері


Критерій порівняння

Марія  Перепутько

Марія Богоматір

1. Дитинство

 

 

2. Дівоцтво

 

 

3.Походження

 

 

4. Майновий статус

 

 

5. Шлюб

 

 

6. Народження первінця

 

 

7. Смерть первінця

 

 

8. Життя після смерті первінця

 

 

9. Кількість дітей

 

 

10. Риси характеру.

 

 

11. Зовнішність

 

 

12 Смерть

 

 


 

Завдання 7.Зіставляємо  ілюстрації  різних  авторів  до  твору. (конструктивний рівень)

Розглянь  обкладинки до  твору. Як  ти  гадаєш,  хто  з  художників  найкраще  відобразив  внутрішній  світ  героїні? Чи  співпадає  художній  образ  із  твоєю  уявою  про Марію? Який  саме? Чому?                   

Книга Марія

улас самчук марiя скачати книгу - Поиск LiveInternet

Віртуальні виставки / РОУНБ (РДОБ) - Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека, Комунальний заклад Рівненської обласної

Найкращі часи - Галина Ткачук купити онлайн Samprodav.com

1

2

3

4

Завдання 8.Учимося  сприймати художній твір у контексті інших видів мистецтв (конструктивний  рівень, культурологічна   лінія)

Чи  відповідає  твоєму  уявленню  про Марію  створені акторами образи. Чи  зуміли актори   відобразити  психологічний  стан  героїв? За допомогою чого  митці  розкривають  характери  головних образів твору? Відповіді  арґументуй.

http://dpravda.org/wp-content/uploads/2013/11/roman.jpg

30042010-ulas-samchuk_maria_7

Рівненський  обласний  музично-драматичний  театр.   Драма «Сльози Божої Матері».

(У.Самчук «Марія»), 1994 рік

 

Львівський обласний музично-драматичний театр ім. Юрія Дрогобича   (У.Самчук «Марія»), 2010 рік

Завдання 9. Учимося  філософському  осмисленню  загальнолюдських  цінностей.(конструктивно – творчий  рівень)

Існують  дві протилежні  думки.

1.Марія – грішниця. Вона ганебно поводилася з Гнатом, будучи одруженою вела розпутне життя, а Гнат терпів, бо любив її.

 2.Душа Марії була чистою і світлою, ті страждання, які випали на долю цієї жінки, очистили її, вона спокутувала усі гріхи своїм подальшим життям, своєю мученицькою смертю.

З якою із них ти погоджуєшся? Доведи  свою  думку.Допоможи  Марії обрати вірний шлях. у житті,уникнути помилок,можливо,стати щасливішою.

Завдання 10.. Учимося  творчості(творчий  рівень,) Виконай творчу роботу

Підготувати  алюзію

Якби ж я Овлуром для  тебе міг стати

Пригадайте мотиви твору «Слово о полку Ігоревім», події під час втечі князя Ігоря із полону, якому допомагав половчанин Овлур. Посилаючись на них, зробіть спробу  допомогти…

Завдання 11. Поглиблюємо  знання  з  теми.(творчий  рівень, літературознавча  лінія)

Створити фанфік (продовження, переробка)  до твору

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку