Тема . Улас Самчук «Марія» Образ Марії як уособлення мужньої, вольової жінки, його символічне значення у творі.
Завдання 1. Досліджуємо художньо-образну систему тексту(репродуктивний рівень)
Здійсни систематизацію порівнянь у романі У. Самчука “Марія”. Проведи аналіз твору, визнач ряд порівнянь, які допомагають письменникові створити яскраві образи.
Завдання 2. Досліджуємо історичні та літературні явища.(конструктивний рівень)
Назви особливості епохи, в яку був написаний роман. Які історичні події охоплено? Чи можна сказати, що дія окреслена точними, хронологічними рамками? Доведи свою думку.
Завдання 3.Розвиваємо творче уявлення .(конструктивно – творчий рівень)
Якому періоду життя Марії відповідають дані ілюстрації. Аргументуй думку.
123 4
Завдання 4.Розвиваємо вміння давати узагальнену характеристику образам художнього твору. ( репродуктивно - конструктивний рівень)
Автор характеризує образ героїні не безпосередньо, а за допомогою обставин та висловів інших персонажів у творі (опосередковує образ).
цитата |
Риси характеру |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Склади кластер до образу Марії.
Завдання 5. Удосконалюємо вміння порівнювати героїв різних творів спільної проблематики. ( репродуктивно - конструктивний рівень)
Даруся |
Марія |
Завдання 6. Учимося аналізувати і порівнювати. ( репродуктивно - конструктивний рівень)
Заповнити таблицю, зробити висновки про спільне та відмінне між жіночими образами Марії Перепутько і Марії Богоматері
Критерій порівняння |
Марія Перепутько |
Марія Богоматір |
1. Дитинство |
|
|
2. Дівоцтво |
|
|
3.Походження |
|
|
4. Майновий статус |
|
|
5. Шлюб |
|
|
6. Народження первінця |
|
|
7. Смерть первінця |
|
|
8. Життя після смерті первінця |
|
|
9. Кількість дітей |
|
|
10. Риси характеру. |
|
|
11. Зовнішність |
|
|
12 Смерть |
|
|
Завдання 7.Зіставляємо ілюстрації різних авторів до твору. (конструктивний рівень)
Розглянь обкладинки до твору. Як ти гадаєш, хто з художників найкраще відобразив внутрішній світ героїні? Чи співпадає художній образ із твоєю уявою про Марію? Який саме? Чому?
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Завдання 8.Учимося сприймати художній твір у контексті інших видів мистецтв (конструктивний рівень, культурологічна лінія)
Чи відповідає твоєму уявленню про Марію створені акторами образи. Чи зуміли актори відобразити психологічний стан героїв? За допомогою чого митці розкривають характери головних образів твору? Відповіді арґументуй.
|
|
Рівненський обласний музично-драматичний театр. Драма «Сльози Божої Матері». (У.Самчук «Марія»), 1994 рік
|
Львівський обласний музично-драматичний театр ім. Юрія Дрогобича (У.Самчук «Марія»), 2010 рік |
Завдання 9. Учимося філософському осмисленню загальнолюдських цінностей.(конструктивно – творчий рівень)
Існують дві протилежні думки.
1.Марія – грішниця. Вона ганебно поводилася з Гнатом, будучи одруженою вела розпутне життя, а Гнат терпів, бо любив її.
2.Душа Марії була чистою і світлою, ті страждання, які випали на долю цієї жінки, очистили її, вона спокутувала усі гріхи своїм подальшим життям, своєю мученицькою смертю.
З якою із них ти погоджуєшся? Доведи свою думку.Допоможи Марії обрати вірний шлях. у житті,уникнути помилок,можливо,стати щасливішою.
Завдання 10.. Учимося творчості(творчий рівень,) Виконай творчу роботу
Підготувати алюзію
Якби ж я Овлуром для тебе міг стати …
Пригадайте мотиви твору «Слово о полку Ігоревім», події під час втечі князя Ігоря із полону, якому допомагав половчанин Овлур. Посилаючись на них, зробіть спробу допомогти…
Завдання 11. Поглиблюємо знання з теми.(творчий рівень, літературознавча лінія)