Проєкт. Тема: «Давній Галич»
Підготувала: вчителька інформатики
Світлана Володимирівна Саноцька
Цільова аудиторія: 5 клас (9-11 років)
Тривалість виконання: три уроки.
Мета: Закріпити вміння з вивченої теми: обирати ключові слова для пошуку; обирати дані та джерела для перевірки чи доведення тверджень; порівнювати інформацію з різних джерел; критично оцінювати інформацію; працювати з іншими; створювати і називати, перейменовувати папки; зберігати файли у папки; зазначати джерела інформації; поглибити знання з історії рідного краю; формувати вміння розв’язувати задачі економічно-логічного, життєво-практичного змісту.
Компетентності
Вміння створювати папки, зберігати та впорядковувати зображення, текстові документи.
Уміння застосовувати математичні методи для вирішення прикладних завдань. Уміння будувати прості математичні моделі для вирішення проблем.
Обчислюємо витрати на поїздку.
Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.
Робота в групах, розподіл обов’язків.
Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, організації навчального процесу (колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати колективні результати навчання.
Вивчаємо історію рідного краю.
Повторюємо правила поведінки під час переміщення автобусом. Правила дорожнього руху під пішої екскурсії. Як обрати правильне місце для споживання їжі.
Джерела:
46.itknyga.com.ua/course/view.php?id=4
www.youtube.com/watch?v=z4qDcaF7S7A&t=2s
Додаткове відео: www.youtube.com/watch?v=Kh-omyTpbuU
Обладнання: картки для поділу на групи, проєктор, папір формату А2, ручка, кольорові олівці або фломастери, зошит, стаціонарний комп'ютер, доступ до мережі Інтернет.
Принцип гендерної чутливості у розробленому уроці:
Галицька територіальна громада – Крилос, Поплавники, Шевченкове.
Верховинська територіальна громада– Вигода, Красноїлля, Криворівня.
Калуська територіальна громада – Вістова, Голинь, Сівка-Калуська.
Богородчанська територіальна громада – Горохолина, Старуня, Підгір’я.
Постановка навчальної проблеми:
Планування подорожей не менш важливе ніж сама поїздка, адже саме від нього залежить те, як пройде ваш відпочинок та чи не стикнетесь ви з непередбачуваними ситуаціями та витратами. Це стосується не лише продумування маршруту та локацій, збору речей, купівлі квитків, але й правильного розподілення бюджету на всі інші витрати. Планування економить час та гроші. Планування робить подорож більш насиченою. Планування допомагає звести до мінімуму усі стресові ситуації, аби ви могли розслабитись та насолодитись мандрівкою.
А для того щоб і сам процес планування був легкий варто використовувати сучасні комп’ютерні технології.
Записати разом з учнями/ученицями план роботи проєкту, очікувані результати.
Даний етап потрібно розділити, на свій розсуд, темп, адже працюємо три уроки.
Під час роботи за комп’ютером нагадуємо, час від часу, про вправи для очей. Фізкультхвилинка недоцільна, бо учні та учениці рухаються під час роботи, працюючи над різними етапами проєкту (в моєму випадку). Також, про правила поведінки у комп’ютерному класі.
Обговоримо кожен пункт проєкту.
Питання до класу: хто там був, чому ми взяли саме таку тему?
Оскільки, місто цікаве, зручне по розташуванню, багато хлопців та дівчат із своїми матерями та батьками там були. Це, для більшості, знайоме середовище. Цьогоріч ми відзначаємо 1125-річчя з часу заснування міста Галича
І на цьому етапі згадуємо трішки історії, переглядаємо відео.
www.youtube.com/watch?v=z4qDcaF7S7A&t=2s
А знали ви? Ми пов’язуємо місто Галич із князем Данило Романович (Данило Галицький) 1201 – 1264, хоча , як князь був у роз’їздах, після його смерті правила дружина Анна Мстиславна, за кожним князем має бути надійний тил - князівна.
Зверніть увагу! Шукаючи водія чи водійку автобуса, практично не має оголошень, саме про водійку. Хоча бачимо, у нашому місці, жінок-водійок комунального транспорту більшість.
Обираючи заклад для перекусу, обіду переглядаємо відгуки, які залишили клієнти/клієнтки. На зовнішній вигляд закладу, працівників/працівниць.
Не забутьте, з’ясувати вартість на послуги екскурсовода/екскурсоводки. Рекомендую, вибрати ту екскурсоводку чи екскурсовода, яка/який мають досвід роботи з дітьми. Так екскурсія буде цікавішою та такий працівник завжди нагадуватиме про правила поведінки, безпеки у різних місцях.
Якщо не знайдете вартості на вхід до музею, то закладаєте у ваш бюджет приблизну суму.
Отже, на наступний урок ви сідаєте по групах, як поділилися. Продовжуєте виконання проєкту. Зверніть увагу, кожен етап оцінюється у 2 бали, оцінка всім учасникам та учасницям групи ставиться однакова, тому допомагайте своїм колегам.
Оцінюється:
Оскільки, кожна команда, працює у своєму темпі, домашнім завданням буде – робота над проєктом, виправлення недоліків. І в електронному щоденнику, обов’язково, ще раз нагадаю про оцінювання роботи.