Проєкт "Давній Галич"

Про матеріал
Розробка проєкту на тему "Давній Галич". Для учнів 5-го класу. Предмети на які можна використати: інформатика, історія, математика. Присвячений 1125-річчю з часу заснування міста Галича. Вивчаємо історію рідного краю. Вчимося планувати поїздку.
Перегляд файлу

Проєкт. Тема: «Давній Галич»

Підготувала: вчителька інформатики

Світлана Володимирівна Саноцька

Цільова аудиторія: 5 клас (9-11 років)

Тривалість виконання: три уроки.

Мета: Закріпити вміння з вивченої теми: обирати ключові слова для пошуку;  обирати дані та джерела для перевірки чи доведення тверджень; порівнювати інформацію з різних джерел;  критично оцінювати інформацію; працювати з іншими; створювати і називати, перейменовувати папки; зберігати файли у папки; зазначати джерела інформації; поглибити знання з історії рідного краю; формувати вміння розв’язувати задачі економічно-логічного, життєво-практичного змісту.

Компетентності

  1.      Інформаційно-цифрова компетентність передбачає  пошук, обробку інформації. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо). Пошук шляхів та вирішення проблемних питань. Розв’язання життєвих задач шляхом пошуку та опрацювання інформації.

Вміння створювати папки, зберігати та впорядковувати зображення, текстові документи.

  1.      Математична компетентність

Уміння застосовувати математичні методи для вирішення прикладних завдань. Уміння будувати прості математичні моделі для вирішення проблем.

Обчислюємо витрати на поїздку.

  1.      Соціальна та громадянська компетентності

Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

Робота в групах, розподіл обов’язків.

  1.      Уміння вчитися впродовж життя.

Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, організації навчального процесу (колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати колективні результати навчання.

Вивчаємо історію рідного краю.

  1.      Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

Повторюємо правила поведінки під час переміщення автобусом. Правила дорожнього руху під пішої  екскурсії. Як обрати правильне місце для споживання їжі.

Джерела:

  1.      Модельна навчальна програма «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Завадський І.О., Коршунова О.В., Лапінський В.В.)

46.itknyga.com.ua/course/view.php?id=4

  1.      КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ РЕФОРМУВАННЯ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ

mon.gov.ua

  1.      «ДАВНІЙ ГАЛИЧ - колиска Галичини»

www.youtube.com/watch?v=z4qDcaF7S7A&t=2s 

Додаткове відео: www.youtube.com/watch?v=Kh-omyTpbuU

Обладнання: картки для поділу на групи, проєктор, папір формату А2, ручка,  кольорові олівці або фломастери, зошит, стаціонарний комп'ютер, доступ до мережі Інтернет.

Принцип гендерної чутливості у розробленому  уроці:

  1.       Вживання фемінітивів у розмові з учнями та ученицями.
  2.       Поділ на групи здійснюється випадковим чином. Не має такого, що дівчата чи хлопці дружать, тому працюють разом у  команді. Вчимося домовлятися з усіма.
  3.       Оскільки, учні та учениці планують маршрут поїздки, згадуємо про безпеку на дорозі, про кількість жінок та чоловіків у  патрульній службі.  Потрібно обрати досвідченого водія чи водійку, звертаємо увагу на кількість жінок та чоловіків, які обирають професію водійки або водія.
  4.       Під час пошуку інформації, звертаємо особливу увагу на вплив і значення чоловіків та жінок в історії рідного краю.
  5.       Як формуємо вміння розв’язувати задачі економічно-логічного, життєво-практичного змісту наголошуємо про важливість вивчення математики. У побуті, будь-кому, треба вміти швидко робити обчислення чи то жінці, чи то чоловіку.

 

  1. Організаційний момент.
  1. Поділ класу на групи, випадковим чином, учні та учениці витягують картки. Група складається із 3-4 учнів/учениць. Потрібно з’єднати територіальну громаду Івано-Франківська  з її трьома селищами.

Галицька територіальна громада – Крилос, Поплавники, Шевченкове.

Верховинська територіальна громада– Вигода, Красноїлля, Криворівня.

Калуська територіальна громада – Вістова, Голинь, Сівка-Калуська.

Богородчанська територіальна громада – Горохолина, Старуня, Підгір’я.

 

  1. Роздати кожній групі папір формат А2.

 

  1. Підготовка учнів та учениць до активного й свідомого засвоєння нового матеріалу.

Постановка навчальної проблеми:

Планування подорожей не менш важливе ніж сама поїздка, адже саме від нього залежить те, як пройде ваш відпочинок та чи не стикнетесь ви з непередбачуваними ситуаціями та витратами. Це стосується не лише продумування маршруту та локацій, збору речей, купівлі квитків, але й  правильного розподілення бюджету на всі інші витрати. Планування економить час та гроші. Планування робить подорож більш насиченою. Планування допомагає звести до мінімуму усі стресові ситуації, аби ви могли розслабитись та насолодитись мандрівкою.

А  для того щоб і сам процес планування був легкий варто використовувати сучасні комп’ютерні технології.

 

  1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

    Записати разом з учнями/ученицями план роботи проєкту, очікувані результати.

  1. Потрібно розділити обов’язки між учасницями та учасниками проєкту.
  2. Звертаємо увагу на оформлення записів на листку, впорядкування папок і файлів на комп’ютері.
  3. Потрібно на листку, формату А2, записати погодинний план екскурсії. Учні та учениці самостійно обирають місця, які хочуть відвідати.
  4. Також, на листку, потрібно записати розрахунки вартості поїздки. Включаючи витрати на дорогу, на їжу, на екскурсовода, на вхід до музею, тощо.
  5. На комп’ютері створити папку з назвою «Галич». У якій мають бути текстові документи та зображення: історичні відомості, цікаві факти, фотографії місць, які включили учні та учениці у свою поїздку.
  6. Захист проєкту: кожен учасник та кожна учасниця групи мають розказати про свою частину роботи, продемонструвати її.

 

  1. Робота над проєктом, рекомендації вчительки.

Даний етап потрібно розділити, на свій розсуд, темп, адже працюємо три уроки.

Під час роботи за комп’ютером нагадуємо, час від часу,  про вправи для очей. Фізкультхвилинка недоцільна, бо учні та учениці рухаються під час роботи, працюючи над різними етапами проєкту (в моєму випадку). Також, про правила поведінки у комп’ютерному класі.

Обговоримо кожен пункт проєкту.

  1. Кожен учасник та кожна учасниця мають мати свою частину роботи. Моя порада: поділіть обов’язки за бажанням. Щоб кожен/кожна робили те що найбільше вміють, що йому чи їй до вподоби.
  2. Всі записи робимо читабельними, за бажанням, різнокольоровими,  можна додавати зображення, схеми тощо.
  3. Користуючись мережею Інтернет, шукаєте інформацію про місто Галич, про його визначні місця.

Питання до класу: хто там був, чому ми взяли саме таку тему?

Оскільки, місто цікаве, зручне по розташуванню, багато хлопців та дівчат із своїми матерями та батьками там були. Це, для більшості, знайоме середовище. Цьогоріч ми відзначаємо 1125-річчя з часу заснування міста Галича

І на цьому етапі згадуємо трішки історії, переглядаємо відео.

www.youtube.com/watch?v=z4qDcaF7S7A&t=2s 

А знали ви? Ми пов’язуємо місто Галич із князем Данило Романович (Данило Галицький) 1201 – 1264, хоча , як князь був у роз’їздах, після його смерті  правила  дружина Анна Мстиславна, за кожним князем має бути надійний тил - князівна.             

  1. Обчислення витрат. Враховуємо витрати на дорогу. Звертаю увагу, на безпеку на дорозі. Повторюємо правила поведінки під час руху автобусом. Потрібно обрати кваліфікованого водія  чи кваліфіковану водійку автобуса, який/яка має право перевозити дітей. Адже патрульний та патрульна завжди спиняють такі автобуси, для перевірки документів. Ваше життя – найвища цінність.

Зверніть увагу! Шукаючи водія чи водійку автобуса, практично не має оголошень, саме про водійку.  Хоча бачимо, у нашому місці,  жінок-водійок комунального транспорту більшість.

Обираючи заклад для перекусу, обіду переглядаємо відгуки, які залишили клієнти/клієнтки. На зовнішній вигляд закладу, працівників/працівниць.

Не забутьте, з’ясувати вартість на послуги екскурсовода/екскурсоводки. Рекомендую, вибрати ту екскурсоводку чи екскурсовода, яка/який мають досвід роботи з дітьми. Так екскурсія буде цікавішою та такий працівник завжди нагадуватиме про правила поведінки, безпеки у різних місцях.

Якщо не знайдете вартості на вхід до музею, то закладаєте у ваш бюджет приблизну суму.

  1. На комп’ютері впорядковуємо інформацію: текстові документи мають бути  у відповідних папках, з відповідними назвами. Теж саме із зображеннями.
  2. Під час демонстрації проєкту кожна учасниця  та кожен учасник  мають розповісти про свою частину роботи, продемонструвати її. Всі інші учні/учениці уважно слухають, адже мають оцінити роботи колег. Обов’язково, учні та учениці мають зробити висновки про свою поїздку.

 

  1. Підсумки уроку

Отже, на наступний урок ви сідаєте по групах, як поділилися. Продовжуєте виконання проєкту. Зверніть увагу, кожен етап оцінюється у 2 бали, оцінка всім учасникам та учасницям групи ставиться однакова, тому допомагайте своїм колегам.

Оцінюється:

  1. Погодинний план поїздки: чіткість, розписаний цілий день, враховані прийоми їжі, відпочинок, тощо.
  2. Розрахунки вартості: їде ввесь клас – 28 учнів та учениця, четверо супроводжуючих, медичний працівник/працівниця.
  3. Впорядкування та створення текстових документів, включаючи список використаних джерел.
  4. Впорядкування графічних файлів, включаючи список використаних джерел.
  5. Демонстрація своєї роботи: виступи всіх учасниць/учасників, оформлення роботи на листку.
  6. Оцінка від однокласників та однокласниць.

 

  1. Повідомлення домашнього завдання

Оскільки, кожна команда, працює у своєму темпі, домашнім завданням буде – робота над проєктом,  виправлення недоліків. І в електронному щоденнику, обов’язково, ще раз нагадаю про оцінювання роботи.

docx
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку