ВИХОВНИЙ ПРОЕКТ
КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
«ЩО ТАКЕ «РАДІСТЬ»?»
(за романом Елеонор Портер «Полліанна»)
1
ВИХОВНИЙ ПРОЕКТ
КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
«ЩО ТАКЕ «РАДІСТЬ»?»
(за романом Елеонор Портер «Полліанна»)
АВТОР ПРОЕКТУ: Свинарик Інна Анатоліївна
УЧАСНИКИ ПРОЕКТУ: учні 7 класу та їхні друзі, класний керівник, батьки
ТИП ПРОЕКТУ: практично-орієнтований
ТРИВАЛІСТЬ ПРОЕКТУ: два тижні (проект середньої тривалості)
КЛЮЧОВІ СЛОВА: радість, щастя, позитив, гра, емоції, феномен
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ. Моральне виховання дітей – справа тонка й складна. Тут не має місця фальші, непослідовності, «сюсюканню», нещирості у взаєминах між батьками, дітьми, учителями.
Виховна діяльність школи і сім’ї, що має на меті формування стійких моральних якостей, потреб, почуттів, навичок і звичок поведінки на основі засвоєння ідеалів, норм і принципів моралі обов’язково має ґрунтуватися на взаємоповазі, взаємодовірі та взаємопідтримці. Лише за таких умов усі теоретичні бесіди з учнями щодо виховання в них високих моральних якостей, читання та аналіз сучасних літературних творів (які уже давно стали бестселерами) переростуть у практичну діяльність, стануть невід’ємною частиною читацького та повсякденного життя дітей.
Актуальність проекту сформувалася із таких причин:
МЕТА ПРОЕКТУ:
- розширювати і доповнювати знання учнів про творчість зарубіжних письменників, активізувати читацьку пам'ять;
- формувати в учнів уміння робити висновки і висловлювати судження на основі прочитаного і посилатися під час відповіді на текст книжки;
- сприяти усвідомленню значимості в житті людини віри в позитив;
- виховувати доброзичливість;
- розвивати позитивне мислення;
- формування в учнів основ загальнолюдської і народної моралі: совісності, порядності, тактовності, співчуття, милосердя, доброти, чесності, гуманності, толерантності та інших доброчинностей;
- виховання поваги до батьків, духовної єдності поколінь;
- готовність будувати своє життя за принципами гуманізму;
- подвижництво у подоланні страху, насильства, жорстокості, помсти;
- виховання культури поведінки.
СТИСЛИЙ ОПИС ВИХОВНОГО ПРОЕКТУ
1 етап: підготовчий етап
На даному етапі визначається тема і цілі дослідження. Проводиться вступне заняття, мета якого – продовжити ознайомлювати учнів з творчістю відомої американської письменниці Елеонор Портер. На цьому занятті автор проекту обговорює з дітьми прочитаний ними раніше роман «Полліанна», з’ясовують його цінність для кожного. Через обговорення теми визначається роль радості та позитиву у формуванні особистості. Проблеми формування морально-здорової людини учням пропонується дослідити, пояснюється, як це робити, для чого це потрібно. На даному етапі проводиться експрес-діагностика «Що для мене означає слово «РАДІСТЬ»».
2 етап: дослідження
На даному етапі учні займаються пошуком інформації та зясовують кожен для себе, чому:
3 етап: аналіз та узагальнення
Проаналізувавши інформацію, знайдену під час дослідницького пошуку, узагальнивши її, учні приступають до оформлення результатів, формулюють висновки. Узагальнення результатів дослідницької діяльності представляється у вигляді інтерактивного заняття «Гра в «РАДІСТЬ»» з презентаціями індивідуальних результатів дослідницької діяльності учнів (виставка малюнків «Рецепт щастя»).
ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ:
- зовнішня регуляція та внутрішня саморегуляція в моральній поведінці особистості;
- перебудовування людської особистості відповідно до моральних цінностей;
- вміння грати в гру «Радість» та навчання її основ друзів та батьків;
- вміння пояснити «феномен Полліани» з погляду психологічних особливостей людини;
- формування в індивідуума наступних моральних якостей як своєрідного механізму поєднання моральної свідомості й поведінки особистості:
1. Світоглядна переконаність, цілеспрямованість, обов'язок, відповідальність, гуманізм, патріотизм, інтернаціоналізм, які у сукупності забезпечують громадянську спрямованість.
2. Ініціативність, енергійність, наполегливість, самостійність, обов'язковість тощо.
3. Витримка, стриманість, ввічливість, володіння собою.
4. Діловитість, навички і звички у поведінці, уміння її організовувати, моральний досвід особистості.
5. Здатність до самооцінки, самокритичність, вимогливість з себе, справедливе ставлення до інших.
ВИХОВНІ ДИДАКТИЧНІ ЦІЛІ ПРОЕКТУ:
ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ:
ОЦІНЮВАННЯ УЧАСТІ У ПРОЕКТІ. Оцінювання проходить у вигляді самооцінки та взаємооцінки активності учнів у проекті.