Проект класного керівника "ЩО ТАКЕ "РАДІСТЬ"?" (за романом Елеонор Портер "Полліанна")

Про матеріал

ВИХОВНИЙ ПРОЕКТ

КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

«ЩО ТАКЕ «РАДІСТЬ»?»

(за романом Елеонор Портер «Полліанна»)

Перегляд файлу

1

 

ВИХОВНИЙ ПРОЕКТ

КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

«ЩО ТАКЕ «РАДІСТЬ»?»

(за романом Елеонор Портер «Полліанна»)

АВТОР ПРОЕКТУ: Свинарик Інна Анатоліївна

УЧАСНИКИ ПРОЕКТУ:  учні 7 класу та їхні друзі, класний керівник, батьки

ТИП ПРОЕКТУ: практично-орієнтований

ТРИВАЛІСТЬ ПРОЕКТУ: два тижні (проект середньої тривалості)

КЛЮЧОВІ СЛОВА: радість, щастя, позитив, гра, емоції, феномен

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ. Моральне виховання дітей – справа тонка й складна. Тут не має місця фальші, непослідовності, «сюсюканню», нещирості у взаєминах між батьками, дітьми, учителями.

Виховна діяльність школи і сім’ї, що має на меті формування стійких моральних якостей, потреб, почуттів, навичок і звичок поведінки на основі засвоєння ідеалів, норм і принципів моралі обов’язково має ґрунтуватися на взаємоповазі, взаємодовірі та взаємопідтримці. Лише за таких умов усі теоретичні бесіди з учнями щодо виховання в них високих моральних якостей, читання та аналіз сучасних літературних творів (які уже давно стали бестселерами) переростуть у практичну діяльність, стануть невід’ємною частиною читацького та повсякденного життя дітей. 

Актуальність проекту сформувалася із таких причин:

  • творчість американської письменниці Елеонор Портер на даний час є популярною та актуальною (зокрема роман «Полліанна»);
  • неймовірна зацікавленість учнів героїнею твору, дівчинкою Полліанною, після програмового вивчення твору у 5 класі;
  • поява «принципу Полліанни» («механізму Полліанни») у психологічній науці.

МЕТА ПРОЕКТУ:

- розширювати і доповнювати знання учнів про творчість зарубіжних письменників, активізувати читацьку пам'ять;

- формувати в учнів уміння робити висновки і висловлювати судження на основі прочитаного і посилатися під час відповіді на текст книжки;

- сприяти усвідомленню значимості в житті людини віри в позитив;

- виховувати доброзичливість;

- розвивати позитивне мислення;

- формування в учнів основ загальнолюдської і народної моралі: совісності, порядності, тактовності, співчуття, милосердя, доброти, чесності, гуманності, толерантності та інших доброчинностей;

- виховання поваги до батьків, духовної єдності поколінь;

- готовність будувати своє життя за принципами гуманізму;

- подвижництво у подоланні страху, насильства, жорстокості, помсти;

- виховання культури поведінки.

СТИСЛИЙ ОПИС ВИХОВНОГО ПРОЕКТУ

1 етап: підготовчий етап

На даному етапі визначається тема і цілі дослідження. Проводиться вступне заняття, мета якого – продовжити ознайомлювати учнів з творчістю відомої американської письменниці Елеонор Портер. На цьому занятті автор проекту обговорює з дітьми прочитаний ними раніше роман «Полліанна», з’ясовують його цінність для кожного. Через обговорення теми визначається роль радості та позитиву у формуванні особистості. Проблеми формування морально-здорової людини учням пропонується дослідити, пояснюється, як це робити, для чого це потрібно. На даному етапі проводиться експрес-діагностика «Що для мене означає слово «РАДІСТЬ»».

2 етап: дослідження

На даному етапі учні займаються пошуком інформації та зясовують кожен для себе, чому:

  •  Книжка Елеонор Портер «Полліанна» мала шалений успіх у читачів.
  • Мільйони дітлахів і дорослих мріяли мати її у своїй бібліотеці.
  • Обійшовши Америку книжка рушила до Європи, де також знайшла чимало друзів.
  • Роман було екранізовано, поставлено на сцені, почали з'являтися переклади іншими мовами.
  • По всій Америці створювалися "Клуби Поліанни", члени яких змагалися між собою в умінні грати в радість.
  • Поява «Принципу Полліанни» у психологічній науці.

3 етап: аналіз та узагальнення

Проаналізувавши інформацію, знайдену під час дослідницького пошуку, узагальнивши її, учні приступають до оформлення результатів, формулюють висновки. Узагальнення результатів дослідницької діяльності представляється у вигляді інтерактивного заняття «Гра в «РАДІСТЬ»» з презентаціями індивідуальних результатів дослідницької діяльності учнів (виставка малюнків «Рецепт щастя»).

 

ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ:

- зовнішня регуляція та внутрішня саморегуляція в моральній поведінці особистості;

- перебудовування людської особистості відповідно до моральних цінностей;

- вміння грати в гру «Радість» та навчання її основ друзів та батьків;

- вміння пояснити «феномен Полліани» з погляду психологічних особливостей людини;

- формування в індивідуума наступних моральних якостей як своєрідного механізму поєднання моральної свідомості й поведінки особистості:
1. Світоглядна переконаність, цілеспрямованість, обов'язок, відповідальність, гуманізм, патріотизм, інтернаціоналізм, які у сукупності забезпечують громадянську спрямованість.

2. Ініціативність, енергійність, наполегливість, самостійність, обов'язковість тощо.
3. Витримка, стриманість, ввічливість, володіння собою.

4. Діловитість, навички і звички у поведінці, уміння її організовувати, моральний досвід особистості.

5. Здатність до самооцінки, самокритичність, вимогливість з себе, справедливе ставлення до інших.

ВИХОВНІ ДИДАКТИЧНІ ЦІЛІ ПРОЕКТУ:

  • Формування навичок самодисципліни, самовиховання.
  • Формування в дітей найвищих морально-етичних ідеалів.
  • Формування мотивації пізнавальної пошукової діяльності.
  • Формування навичок самостійної роботи з різними джерелами.
  • Розвиток навичок роботи в команді та самостійно, умінь систематизувати матеріал.
  • Формування усвідомлення значимості в житті людини віри в позитив.
  • Виховання доброзичливості.
  • Розвиток позитивного мислення.

ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ:

  • повторне прочитання роману Елеонор Портер «Полліанна»;
  • робота з критичними літературознавчими та психологічними матеріалами;
  • перегляд відеоматеріалів та буктрейлерів за темою проекту;
  • участь в інтерактивному занятті «Радість. Яка вона?»;
  • створення малюнків;
  • створення власного «Рецепту щастя»;
  • навчання гри в «Радість» та її поширення серед друзів та членів родини.

ОЦІНЮВАННЯ  УЧАСТІ  У  ПРОЕКТІ. Оцінювання проходить у вигляді самооцінки та взаємооцінки активності учнів у проекті.

 

 

 

docx
Додано
11 вересня 2018
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку