Проєкт «ПЕДАГОГ-КОНСУЛЬТАНТ»

Про матеріал
Цільове призначення: адаптація молодих педагогів у колективі, їхнє самоствердження і професійне становлення. Керівник проєкту: керівник Школи молодого класного керівника – педагог-консультант. Учасники проєкту: новопризначені вихователі та класні керівники, педагогічні працівники, батьки, здобувачі освіти, адміністрація. Тип проєкту: практично орієнтований, колективний, довготривалий. Термін реалізації проєкту: 3 роки.
Перегляд файлу

 

Проєкт «ПЕДАГОГ-КОНСУЛЬТАНТ»

Допомогти можна тільки тому, хто цього хоче.

Павло Загребельний

 

Цільове призначення: адаптація молодих педагогів у колективі, їхнє самоствердження і професійне становлення.

Керівник проєкту: керівник Школи молодого класного керівника – педагог-консультант.

Учасники проєкту: новопризначені вихователі та класні керівники, педагогічні працівники, батьки, здобувачі освіти, адміністрація.

Тип проєкту: практично орієнтований, колективний, довготривалий.

Термін реалізації проєкту: 3 роки.

Актуальність проекту

Молодість – вік для якого характерні політ уяви, нестримна енергія, бажання досягти успіху. Яким хочеться бачити тебе, молодий педагог, сьогодні, коли ти з особливим почуттям відповідальності, врочистості, душевної захопленості сходиш на педагогічну трибуну? Якими скарбами маєш володіти, щоб твоє педагогічне життя завжди було першим уроком?

Діяльність молодого педагога, що знайшла і розпалила в собі іскру особистісної та професіональної індивідуальності, безперечно, сприяє прогресивному розвитку освіти.

Нині заклад освіти потребує педагога нового типу як за особистісними рисами, так і за професійними якостями. Молодий спеціаліст має навчитися самостійно приймати рішення, вміти реалізувати себе у житті закладу, здобуваючи професійний досвід.

Справедливим є твердження  про те, що риси молодого покоління зумовлені рисами старшого покоління, тому важливим чинником розвитку особистості молодого педагога є робота з вихователями-майстрами – педагогами-консультантами, призначення яких допомагати, супроводжувати, направляти й підтримувати діяльність новопризначених вихователів та класних керівників.

Ось чому реалізація проєкту не обмежена теоретичними заняттями, в ньому переважає живе спілкування, передавання досвіду «з рук у руки».

Мета і завдання

  Мета: запалити вогонь молодості, таланту й наснаги, який освітить молодим спеціалістам шлях у складних лабіринтах учительської долі й приведе до успіху  й перемоги.

Завдання:

  • Створення умов для професійного зростання, формування педагогічної майстерності молодих педагогів.
  • Установлення відносин співробітництва і взаємодії між молодими спеціалістами й досвідче­ними педагогами.
  • Професійний розвиток молодих педагогів.
  • Розкриття творчого потенціалу молодого спеціаліста.
  • Сприяти підвищенню авторитету педагога-консультанта серед колег.

Напрями діяльності:

  • Діагностична робота. Відстеження динаміки розвитку зростання та професіоналізму молодих спеціалістів.
  • Опрацювання  методичної, педагогічної  та психологічної літератури.
  • Вивчення передового педагогічного досвіду.
  • Самоосвітня робота молодого педагога.
  • Психолого-педагогічні семінари.
  • Семінари-практикуми.
  • Круглі столи.
  • Бесіди.
  • Дискусії.
  • Тренінгові заняття.
  • Майстер-класи.
  • Творчі майстерні.
  • Творчі звіти.
  • Моніторинг діяльності молодих спеціалістів.

Педагогічне кредо  молодого спеціаліста: Можливості – отримай їх.

Дисципліна – дотримуйся її.

Поради – приймай їх.

Критика – сприймай її.

Мудрість – досягни її.

Честь – заслужи її.

Повір в себе.

Стань педагогом-консультантом!

Провідна ідея проєкту: усвідомлення молодим педагогом суспільного значення своєї праці.

Етапи реалізації проекту

 Проєкт розрахований на три роки і здійснюється через модулі. Кожен модуль – один навчальний рік:

  • Модуль І. «Сходинки розвитку»

Перші кроки завжди найважчі.

Р. Тагор

Актуальність. Перше місце роботи….. Можливо, відчувається невпевненість, дискомфорт. Усе нове: соціальна роль, нові стосунки з людьми. Нова особистісна ситуація – відповідальність за якість своєї роботи, результат, якого чекають колеги, здобувачі освіти, адміністрація, батьки.

      Стати майстром педагогічної справи – дуже непросто. Цього можна досягти лише повсякденною та кропіткою працею, адже самоорганізація, самоосвіта, самовиховання та самоаналіз – це основні правила успіху в житті і тільки через подолання труднощів загартовується воля.

Мета: сприяти психологічній адаптації молодих педагогів до умов роботи в ліцеї-інтернаті,  формувати навички ефективної взаємодії.

Завдання:

  1. Активізація роботи Школи молодого класного керівника (надалі ШМКК).
  2. Надання дієвої допомоги молодим педагогам у забезпеченні індивідуальних траєкторій становлення та розвитку їх особистості.
  3. Сприяти усвідомленню молодими педагогами особливостей своєї індивідуальності; розвиток уміння представляти свою особистість перед аудиторією.
  4. Оволодіння досвідом самопізнання, самореалізації.

Шляхи реалізації:

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Опрацювання  методичної, педагогічної  та психологічної літератури з даної проблеми.

2. Створення картотеки передового педагогічного досвіду.

3. Формування складу ШМКК.

4. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет, плану роботи Школи молодого класного керівника  на навчальний рік.

керівник МК вихователів та класних керівників, керівник ШМКК, практичний психолог

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Організація взаємодії молодий спеціаліст - педагог-консультант.

2. Нормативно-правове забезпечення освітнього процесу.

3. Ознайомлення з традиціями ліцею-інтернату, матеріалами виховної роботи в методичному кабінеті ліцею-інтернату.

4. Вивчення методичних рекомендацій «Роль педагога у формуванні ліцейського колективу».

5. Інструктивно-методичне заняття «Планування виховної роботи з класним колективом».

6. Діагностування на визначення професійної мотивації молодих спеціалістів:

  •       Методика вивчення мотивації професійної діяльності (К. Замфір, А. Реван).
  •       Методика діагностики особистості на мотивацію до уникнення невдач (Т. Елерса)
  •       Методика діагностики особистості на мотивацію до успіху (Т. Елерса)
  •       Методика визначення мотивації професійної діяльності (за В. Герчиковим).

7. Майстер-клас педагога-консультанта «З чого почати, або 28 порад тим, хто вперше йде на виховну годину».

 Надання методичної допомоги щодо проведення виховних годин молодим спеціалістам.

8. Психолого-педагогічний семінар з елементами психологічного тренінгу «Особистість молодого педагога й середовище адаптації».

керівник ШМКК,

практичний психолог

вересень -

листопад

ІІІ. Основний етап

1. Круглий стіл «Система роботи вихователя та класного керівника в ліцеї-інтернаті».

2.  Практичні поради «Молоді педагоги: права та обов’язки».

3. Круглий стіл «Виховання - взаємодія з батьками ліцеїстів».

4. Ознайомлення з картотекою передового педагогічного досвіду, ліцейською текою «Особисті здобутки виховної частини».

5. Бесіда «Учнівське самоврядування і його роль у налагодженні демократичних стосунків між педагогом і ліцеїстами».

керівник ШМКК

грудень – квітень

 

 

ІV. Корекційно-оцінний

1. Анкета для визначення рівня розвитку професійної майстерності молодих спеціалістів.

 

керівник ШМКК, практичний психолог

І-ІІ тиждень травня

V. Підсумковий  

1. Творча майстерня для молодих педагогів «Наша надія».

2. Самоаналіз освітньої діяльності молодими спеціалістами.

3. Звіт педагога-консультанта.

керівник ШМКК,

молоді спеціалісти

ІІІ - ІV тиждень

травня

 

Очікувані результати:

1. Адаптація молодих педагогів до умов роботи в ліцеї-інтернаті.

2. Особистісне та професійне зростання молодих спеціалістів.

3. Самореалізація молодого педагога у колективі.

  • Модуль ІІ.  «Сходинки творчості»

Треба любити те, що робиш. І йти вперед крок за кроком.

І. Павлов

Актуальність. Праця і творчість – два крила людського буття. Їхнє поєднання сповнює життя людини сенсом, піднімає особистість в очах інших, викликає почуття поваги.

       Сучасний педагог – це творча особистість, здатна долати стереотипи та знаходити нетрадиційні шляхи розв’язання поставлених перед нею завдань.

Багато спеціалістів не бачать свого потенціалу, можливо, навіть не здогадуючись про його існування, не використовують його, обмежуючи свої можливості, не бачать шляхів розвитку та самовдосконалення. Тому одним із головних завдань у роботі педагога-консультанта є розкриття індивідуальності, творчого потенціалу молодого спеціаліста.

Мета: розвивати прагнення молодих спеціалістів до виявлення власних здібностей і нахилів, стимулювати  до творчої діяльності.

Завдання:

  1. Розвиток творчого потенціалу молодих педагогів, умінь самопрезентації.
  2. Впровадження сучасних інноваційних технологій у роботу молодих спеціалістів.
  3. Створення атмосфери пошуку.

Шляхи реалізації:

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Опрацювання  методичної, педагогічної  та психологічної літератури з даної проблеми.

2. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет, плану роботи Школи молодого класного керівника на навчальний рік.

керівник МК вихователів та класних керівників, керівник ШМКК, практичний психолог

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Бесіда «Педагогічна майстерність – в чому вона?"

2. Тест «Ваш творчий  потенціал».

3. Випуск методичного бюлетеню «Мотивація – основа творчості педагога».

4. Семінар-практикум «Становлення і розвиток творчої особистості».

5. Відвідування виховних годин педагогом-консультантом, самоаналіз, їх обговорення.

Методичні рекомендації «Молодий педагог, вироби власний стиль».

6. Творче завдання «Проба пера».

7. Ознайомлення з передовим педагогічним досвідом роботи педагогів району, області, України.

керівник ШМКК

 

вересень -

грудень

ІІІ. Основний етап

1. Майстер-клас педагога-консультанта  «Інновації у життя».

2. Дискусія «Інноваційні технології: пошуки, проблеми».

2. Круглий стіл «Використання проєктних технологій у виховній роботі».

4.  Декада відкритих виховних годин молодих педагогів «Сходинки самостійності».

5. Участь у ліцейському  проєкті «Креативність» (відповідно до програми розвитку виховної частини).

керівник ШМКК

січень – квітень

 

 

ІV. Корекційно-оцінний

1. Діагностування на визначення рівня розвитку професійної майстерності молодих спеціалістів.

2. Самооцінка педагогічної діяльності.

3. Моніторинг діяльності молодих спеціалістів.

керівник ШМКК, практичний психолог

І-ІІ тиждень травня

V. Підсумковий  

1. Творча майстерня «Від творчого  задуму – до результатів».

2. Творчий звіт молодих спеціалістів.

3. Творчий звіт педагога-консультанта.

 

керівник ШМКК,

молоді спеціалісти, ліцеїсти

ІІІ - ІV тиждень

травня

 

Очікувані результати:

  1. Освоєння та використання молодими спеціалістами у освітньому процесі проєктних технологій.
  2. Розкриття творчого, комунікативного потенціалу молодого педагога.
  • Модуль ІІІ. «Сходинки до успіху»

Успіх приходить до тих, хто рухається вперед

Актуальність. Життя багато разів доводить, що найважча перемога – це перемога над собою.

Сьогодення – це час інноваційної діяльності педагога. Педагогічна праця потребує високого рівня професійної й загальної культури, різносторонньої підготовки. Щоб досягти успіху, потрібні не лише сила волі, витримка, працьовитість, а й набуття педагогічного досвіду, який є підґрунтям педагогічної майстерності. Адже розвиток фахової компетентності педагогів – передумова успіху здобувачів освіти, людини майбутнього, майстра педагогічної справи.

 Мета: підвищення професійної, комунікативної та інформаційної компетентності молодого педагога.

 Завдання:

  1. Стимулювання молодих спеціалістів на вищі особисті професійні досягнення, створення ситуації успіху.
  2. Розвиток педагогічної майстерності молодих педагогів через використання у роботі  інноваційних технологій.

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1 Опрацювання  методичної, педагогічної  та психологічної літератури з даної проблеми.

2. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет, плану роботи Школи молодого класного керівника на навчальний рік.

керівник МК вихователів та класних керівників, керівник ШМКК, практичний психолог

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Бесіда «Хто допоможе народитися майстру?».

2. Семінар-практикум  «Педагогічна майстерність та авторитет педагога – складові успіху».

3. Методика діагностики особистості на мотивацію до успіху (Т. Елерса).

4.Майстер-клас педагога-консультанта «Сучасне педагогічне амплуа класного керівника».

5. Ознайомлення з передовим педагогічним досвідом роботи педагогів району, області, України.

керівник ШМКК,

практичний психолог

вересень -

листопад

ІІІ. Основний етап

1. Психолого-педагогічна гра «Стиль роботи та професійне кредо сучасного педагога».

2. Круглий стіл «Інтерактивні форми виховання. Впровадження їх в практику роботи».

3. Випуск методичного бюлетеня «Десять кроків класного успіху».

4. Тренінгове заняття «Імідж педагога як компонент культури педагогічної діяльності».

Пам’ятка «Створення позивного іміджу молодого педагога».

5. Круглий стіл «Портфоліо як засіб самоорганізації та саморозвитку особистості».

Методичні рекомендації «Створюємо портфоліо педагога».

6. Робота над створенням власного портфоліо.

7. Дискусія «Компетентність і успіх».

керівник ШМКК

грудень – квітень

 

 

ІV. Корекційно-оцінний

1. Діагностування на визначення

рівня розвитку професійної майстерності молодих спеціалістів.

2. Самооцінка педагогічної діяльності.

3. Моніторинг діяльності молодих спеціалістів.

практичний психолог, керівник ШМКК

І-ІІ тиждень травня

V. Підсумковий  

1. Презентація портфоліо молодих спеціалістів на засіданні методичної комісії вихователів та класних керівників.

2. Творчий звіт «Наша надія». Урочисте вручення дипломів випускникам Школи молодого класного керівника.

керівник ШМКК,

молоді спеціалісти

ІІІ - ІV тиждень

травня

 

Очікувані результати:

1. Підвищення професійної компетентності молодого спеціаліста.

2. Набуття особистого досвіду роботи через самоосвіту, самопізнання, самореалізацію індивідуальної і колективної дії.

Очікуваний результат проекту: компетентний педагог - випускник Школи молодого класного керівника.

 

Пам’ятка педагогу-консультанту

  • Внесіть свій конструктивний внесок у спільну справу.
  • Відвідуйте виховні заходи молодого педагога  з наступним ретельним аналізом, запрошуйте його на свої заходи, спільно їх обговорюйте.
  • Розповідайте про свій досвід без повчання, а шляхом доброзичливого показу зразків роботи.
  • Допомагайте вчасно, терпляче, наполегливо. Ніколи не забувайте відзначити позитивне в роботі.
  • Привчайте не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виробляти власний педагогічний стиль.

Заповіді молодого педагога

  • Будь господарем своєї долі.
  • У хвилини розпачу не втрачай віру в себе. Вір у свій розум, талант, здібності.
  • Будь компетентним – і будеш упевненим.
  • Розвивай свої творчі здібності.
  • Прагни вдосконалення щомиті – і зможеш виховати особистість.
  • Пам’ятай, що тільки в праці велич людини.
  • Реалізуй себе.

 

docx
Додано
23 квітня 2021
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку